Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by laukoenlok, May 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laukoenlok Woodcutter DRC Veteran

Hai DRC'ers,
    Ik heb nu een iPhone6, waar ik natuurlijk niet de risico neem om te jailbreaken, maar het even terzijde: welke van de twee bovenstanden besturingssystemen vinden jullie beter?
    Ik heb het liefst een paar 'eisen' zoals:
    - Waarom?
    - Welke skin(Touchwiz(Voor Android))
    -Welke merk
    Ik wil zelf niet een nieuwe halen, maar ik vraag het mij gewoon af, omdat er verschillende meningen zijn
    Gr,
    Absurtois

2. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Slecht idee om dit topic op te starten,

Let the fight begin!

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
  3. Sgt_DeathReaper Redstone Miner DRC Veteran

4. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Ik ben zelf heel tevreden met IOS, de mobiel die ik nu gebruik Is al 3 of 4 jaar oud en werkt nog steeds gigantisch snel.
    Bij mijn oude 2 mobieltjes, beide met Android, waren die na een jaar al zo erg traag dat je er niks mee kan zo'n beetje.
    Verder vind ik het ook mooier eruit zien, en Is het veiliger.
    Ook de reden waarom ik een IPhone 6 heb besteld :)
    Persoonlijk denk ik, eens een IPhone, altijd een IPhone.

Er zijn veel mensen die iMac haten, dit snap ik. Het Is ook slecht voor games, maar iOS Is Volgensmij echt beter dan Android.

• Like Like x 1
  5. Airwin_ Server Moderator Staff Member Server Moderator

Android ofc.

Voordelen android: Android apparaten zijn veel goedkoper, Rooten is veeeel makkelijker dan jailbreaken, op android kun je alle apps makkelijk gratis downloaden ook zonder root, Je hebt veel meer keus als je voor android kiest, Je kunt alles zelf aanpassen zoals een ander lockscreen of een andere launcher zonder dat je je telefoon hoeft te rooten, Als je android root dan kun je zelfs een custom rom. Er zijn nog veel meer voordelen maar dan wordt deze post wel heel lang.

Voordelen iOS: Makkelijker te begrijpen voor oma's en mensen met 0 ervaring met computers.

(En jeroenhero over dat trage: wss waren die android telefoons budget phones van 100 euro ofzo want als je nu een android phone koopt die net zo duur is als de iphone 6 is die niet na een jaar traag.)

• Like Like x 1
  6. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

Leeets get ready to rumbleeeeeeeeeeeeeeeeee!

• Like Like x 1
  7. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Ik zal hier morgen eens op reageren, anders gaat m'n wekker al af voordat ik klaar ben met de voordelen van android en de nadelen van iOS te typen :)

• Like Like x 3
  8. Bram Diamond Miner DRC Veteran

Ik zou je helpen met typen @JelleDRC :p

De interface
    Met de interface wordt de interactie bedoeld die je te zien krijgt op het scherm. Hoe wordt alles gepresenteerd op de telefoon? En hoe kun je daarop reageren. De interface van iPhone is niet heel verschillend van de Android gsm's. Bij beide telefoon typen heb je verschillende 'home screens', vergelijkbaar met een bureaublad van Windows, waarop je snelkoppelingen naar applicaties, naar websites, naar mappen en widgets kunt plaatsen. Daarnaast kun je direct naar de bel-applicatie gaan, evenals het instellingen-menu en naar de lijst met alle applicaties. Op dit gebied zijn er dus weinig verschillen tussen iPhone en Android.

Over het algemeen wordt gezegd dat de gebruikersinterface van de iPhone er wat stijlvoller uitziet dan bij Android. Maar persoonlijk vind ik dat na de invoering van Android 4, de nieuwste versie van Android van dit moment, ook deze interface er erg netjes uitziet.

Op beide systemen wordt gebruik gemaakt van notificaties vanuit applicaties. Krijg je een sms, een e-mail of wordt je getagged in een Facebook foto? Je ziet het direct tussen de notificaties, waarna je direct naar het bepaalde onderwerp in de applicatie kunt navigeren. Je kunt de notificaties ook negeren en direct verwijderen. Ook hierin vind je sinds kort weinig verschillen tussen de Android software en iOS.

Connectiviteit
    Een belangrijk verschil tussen de iPhone en Android is de connectiviteit. Hiermee bedoelen we het aantal mogelijkheden waarmee je de mobiele telefoon aan kunt sluiten op andere apparatuur via een kabel of draadloos via bijvoorbeeld Bluetooth of WiFi.

Apple geeft alleen connectiviteits-opties met apparatuur en software die door het bedrijf zijn goedgekeurd. Zo kun je bijvoorbeeld alleen maar muziek, video's of andere content streamen via WiFi met apparaten die compatible zijn met Apple's Airplay technologie. Veel Android-apparaten maken gebruik van andere standaarden (bijvoorbeeld DLNA) waardoor het assortiment apparaten dat aangesloten kan worden veel groter is.

Ook de connectiviteit met een computer, bijvoorbeeld om bestanden over te zetten, is bij Apple beperkter dan bij Android. Bij Android heb je eindeloos veel mogelijkheden om bestanden op je telefoon te plaatsen, bijvoorbeeld door middel van applicaties of via een microSD-kaart. Bij Apple ben je beperkt door de connectie-kabels die Apple zelf verkoopt, zoals de Camera connectie kit. Ook kun je geen SD-kaart plaatsen in de iPhone.

[Link / Ad deleted]

Ecosysteem
    Met bovenstaande beperkingen van Apple zie je al dat het gehele ecosysteem van Apple meer beperkingen biedt dan dat van Android. Apple is meer gesloten dan Android wordt wel eens gezegd. Voor een deel is dit waar.

Het voordeel van iOS is dat alles wel altijd prima werkt en alle Apple-apparaten en goedgekeurde apparatuur uitstekend met elkaar samenwerkt. Bij Android hoeft dit niet altijd het geval te zijn.

Applicaties
    Apple heeft de App Store om applicaties aan te bieden of te verkopen aan iPhone- en iPad-gebruikers. Google gebruikt de Play Store. Tussen beide systemen zit één groot verschil. In principe kun je vrijwel elke applicatie, illegale software uitgesloten, downloaden uit de Play Store. Elke ontwikkelaar kan apps en content uploaden en achteraf worden door Google illegale apps verwijderd.

Bij Apple wordt elke app gecontroleerd op veiligheid en het overeenkomsten met de voorwaarden. Hierdoor weet je zeker dat je een goed-werkende applicatie download die veilig is en goed samenwerkt met Apple apparaten.

Android heeft nog een groot voordeel ten opzichte van Apple. Sommige apps, zoals applicaties van goksites, pokersites of met erotische content, zijn ook niet toegestaan in de Play Store. Je kunt bij Android, zonder de telefoon te jailbraiken of te flashen, applicaties rechtstreeks downloaden en installeren. Je moet in dat geval wel de ontwikkelaar van de app vertrouwen, want er is op dat moment geen enkele controle uitgevoerd op de applicatie.

Widgets
    Hetzelfde principe wordt ook toegepast bij het maken toevoegen van nieuwe widgets. De eisen van Apple zijn zeer streng, waardoor niet alle interactieve widgets zijn toegestaan. Het verschil is dat Android in principe wel alles toestaat, waardoor je veel meer interactieve widgets kunt installeren.

Toestellen
    Het laatste verschil tussen Android en iOS zit 'm in het toestel aanbod. Inmiddels zijn tientallen Android telefoons in de aanbieding. Bij iPhone is het aanbod beperkt, en ben je afhankelijk van 2 of 3 versies, met elk slechts enkele varianten in kleur (zwart & wit) en geheugen opslag.

Bij Android heb je goedkope en high-end (duurdere) gsm's. Je kunt kiezen uit een wat goedkopere Android telefoon met basis functionaliteiten. Bij de iPhone zijn simpelweg geen goedkope iPhones te verkrijgen. Je hebt alleen maar high-end iPhones die dus ook flink wat geld kosten.

Conclusie
    Waar moet je voor kiezen? De keuze is helemaal afhankelijk van je persoonlijke wensen. Over het algemeen zijn dit goede richtlijnen om te kijken naar je persoonlijke voorkeur:

Voordelen
    iOS (iPhone): Degelijke software, zeer gebruiksvriendelijke interface, perfecte aansluiting op compatibele apparaten, goed design, alle belangrijke features zijn inbegrepen, enorm veel applicaties, software altijd geoptimaliseerd op schermformaat en resolutie.

Android: Veel keuze uit verschillende telefoons, gebruiksvriendelijk, compatibel met zeer veel apparaten & externe software, veel applicaties, veel widgets, zeer goed te personaliseren.

Nadelen
    iOS (iPhone): Minder toestelkeuze, alleen duurdere toestellen, minder personalisatie, meer gebonden aan het Apple ecosysteem.

Android: Iets minder intuïtief, weinig kwaliteitscontroles en veiligheidscontroles op applicaties, externe apps werken lang

niet altijd, minder optimalisatie op schermformaat en resolutie.

Last edited by a moderator: May 6, 2015
    • Like Like x 2
    • Winner Winner x 2
  9. NathanAlbertini Redstone Miner DRC Veteran

:0 je bent hier lang mee bezig geweest denk ik ?

Last edited by a moderator: May 6, 2015
    • Like Like x 1
  10. Myaumix_ Diamond Miner DRC Veteran

Goedemorgen,

Ik heb sinds vanmorgen weer een Iphone na 2 jaar een Android telefoon te hebben. Ik moet zeggen dat je bij Android veel meer kan, heb ik er spijt van dat ik weer een Iphone heb? Nee, uiteindelijk is het ieders mening dat hieruit komt. "iOS is beter" "nee Android is beter" dit soort strijd ga je krijgen. Ik denk dat je pas weet wat JIJ het beste vind ala beide hebt geprobeerd, ik heb nu een Iphone en ik ben er super blij mee. Waarom? De makkelijkheid van deze telefoon ik ben er heel blij mee, heel gebruiksvriendelijk. Ja hij is duur, ja je kan er niet veel mee zonder Jailbreak nou en! Iedereen heeft zijn eigen mening!!

Dit vind ik ervan!

Mvg, Jurre

Verzonden vanaf mijn iPhone 5 met Tapatalk

11. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Neen! No! Nein! Non! Nope! Nay!
    Topic gesloten! Geen discussies hierover! Wil je weten welke beter is? Vraag bij familie, vrienden, zoek op het internet, maar niet hier!
    Ik zie liever niet nog zo'n oorlog opnieuw beginnen.

• Like Like x 4
    • Funny Funny x 3
    • Agree Agree x 1
Thread Status:
Not open for further replies.