Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by Eekhoorntje, Nov 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eekhoorntje Newbie DRC Player

Beste,

Ik ben een paar dagen geleden gebant vanwege "het graven van tunnels en het doden van dieren" door Mitchnogwat. Aangezien er verder Mitch verder zonder mij te contacteren heeft gehandeld en weet ik dus niet precies wat er aan de hand is. Ik neem aan dat het over de tunnel naar ripper9 gaat.

De situatie:
    Ripper heeft me ongeveer anderhalve week gemaild over deze tunnel, waarna ik (ik weet niet hoe ik moet mailen en kon nergens de commands vinden) enige dagen houten bordjes met uitleg voor zijn deur heb geplaats. Ik heb inderdaad een (al sinds dag 1 afgesloten) tunnel naar Ripper 9. Deze tunnel is echter niet specifiek naar Ripper (en loopt bijvoorbeeld in twee andere richtingen dood op een rivier). Ik was toen redelijk dicht onder de grond gaan mijnen, aangezien het mijn eerste dag was, en ik stommelde op een ondergrondse basis. Ik heb er ongeveer 3min uit nieuwsgierigheid in dat enkele zaaltje rondgelopen (wie zou dat niet doen). Ik heb echter niets verwijderd en was geen zaaltje met dieren. Hierna is deze tunnel afgesloten, en op dag twee ben ik rond y=40 gaan mijnen.

De ban:
    Aangezien tunnels graven een deel van minecraft is en ik mijn uiterste best heb gedaan juist niet te griefen, snap ik de aantijging niet helemaal. Deel twee (doden van dieren) is al helemaal onzin. Ik heb mijn eigen dieren en het is voor mij op geen enkele manier winstgevend of zinvol de zijne te doden. Moet alleen 8x zo ver lopen.

De klachten:
    Ik vind het jammer dat er zo overhaast is gebant door Mitch. Zonder beide belanghebbende partijen te hebben gecontacteerd is er gehandeld op enerzijds geheel uit de mouw geschudde redenen, anderzijds op onjuiste aannames.
    Als Mitch even verder had gekeken, had hij gezien dat ik 1) mijn eigen farms had, 2) de tunnel al een week is afgesloten, 3) Ik de desbetreffende dag tot 4h 's nachts niet eens online ben geweest, 4) dat ik een redelijk groot en compleet zelf voorzienend gebouwencomplex heb en het voor mij geheel zinloos is een veel kleinere speler te grieven.

Tenslotte verexcuseer ik mij voor mogelijke spellingsfouten, ik ben een klein beetje aangeschoten. Ik heb het de laatste tijd nogal druk en kan alleen 's avonds laat online komen. Ook ben ik hierdoor geforceerd dit via het forum ipv ingame aan te vragen; er zijn op deze tijd geen admin's meer online. Graag zou ik verder bouwen aan mijn kasteeltje en een unban krijgen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
    Eekhoorntje

2. xJustSmile Gold Miner DRC Player

Ik mag helaas niet unbannen, maar serieus.
    Deze gast verdient unban als ik zo lees :D?

+ Waarom zou je anders een krant schrijven voor Unban?

Mvg,
    xJustSmile // Kars

3. Epic_Fuse Nether Explorer DRC Veteran

Ik vind het ook een unban waard.
    En wow dat is veel tekst.

4. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Voor mij unban maar ik ga niet handelen vóór dat Mitch hierop reageerd.

5. Mitch161 Obsidian Miner DRC Player

Er zaten overal tunnels in Ripper9 zijn farm+huis. Niet 1 maar mss wel 6-8 tunnels overal in zijn farms. Er was zeker wel een farm met dieren+groenten. De tunnel loopt zeker wel naar één van zijn farms. In zijn farms waren er een stuk of 4-5 tunnels. Natuurlijk is het niet verboden om tunnels te maken, maar zijn huis+farms zaten er vol mee. Aangezien zijn farm ondergronds is kon je natuurlijk niet weten dat daar een farm is. Maar dat je dan 5-6 tunnels maakt daar kan natuurlijk niet. Echt zijn huis zat vol met tunnels door jouw gemaakt. Zoals ik al zei het is niet verboden om tunnels te maken, maar tunnels maken in farms of huizen is gelijk aan griefen.

6. Eekhoorntje Newbie DRC Player

Bedankt voor de spoedige reacties. Ik vind het echter jammer dat je me uitmaakt voor leugenaar en tevens de gehele trend van mijn verhaal heb gemist.

Er loopt, als ik het goed herinner, een enkele (afgesloten op met cobblesteen en een bordje "instortingsgevaar") tunnel richting Ripper. Deze loopt drie kanten uit; 2x in een rivier en 1x in Ripper. Dit is uiteraard exclusief uitstulpingen voor speciale ores als coal en ijzer. Als je die uitstulpingen als tunnels ziet kom je denk ik wel bij 6 (of meer). De enige plek waar ik echter Ripper "raakte" was een kamer met wheat, chocolade bonen en neder-mushrooms. Dit valt te checken door de muren van Ripper te bekijken: als ik ergens binnen ben geweest kan Ripper de desbetreffende muur niet mijnen.

Ook kan je aan hem vragen of er die dag (na zijn mail) iets verwijderd is uit zijn farm. Hierna ben ik er nooit meer geweest. Aangezien ik geen fulltime video van mijn speltijd heb gemaakt kan ik dit alleen maar ondersteunen door gezond verstand:

Als je mijn gebouwencomplex hebt gezien heb je heel misschien gezien dat het bijna 80 bij 60 breed is (overdekt, geheel gemaakt van hout en cobble). Ik heb 3 farms waar meer dan 5 stacks aan zaden kunnen worden verwerkt. Ik heb alle dieren gekocht. Het enige waar ik in geïnteresseerd ben is bouwen. Ik heb niets aan diamond armor of iemand anders' dieren. De grondstoffen die ik nodig heb zijn coal, hout en cobblesteen (en een klein beetje ijzer). Tenzij die om een of andere reden in Rippers farm groeien, is er voor mij 0,0 reden om hem te plunderen.

Geloof je bovendien dat ik stom genoeg ben om een verlicht spoor naar mijn huis achter te laten, als ik dacht dat ik iets illegaals gedaan had?
    Tenslotte maak je eerst een verschil tussen huis en farm, waarna je aan het eind van je verhaal weer alles over een kant scheert en daarmee onjuiste dingen suggereert (zoals dat ik in de buurt van zijn huiswoonvertrekken ben geweest).
    Groet...

7. Eekhoorntje Newbie DRC Player

Had ik wel even moeten checken: Misschien hebben rippers koeien maagstenen, dan zouden ze nog nuttig kunnen zijn.

Dus even een samenvatting, voor als het nog steeds niet duidelijk is:
    - Ik zei niet dat Ripper geen dieren heeft, ik zei dat ik niet bij die dieren ben geweest en teven dat ik niets in zijn farm heb aangeraakt.
    - Ik zei niet dat ik geen tunnel richting Ripper heb, ik zei dat deze niet specifiek naar Ripper is gegraven en niet is gemaakt of gebruikt om te grieven.
    - Bovendien negeerde je mijn klachten en redeneringen over de zinloosheid van zo'n grief compleet.

8. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Als Eekhoorntje zoveel moeite doet om zijn onschuld te bewijzen, is hij waarschijnlijk ook onschuldig. Ik vind het veel beter dan ''mag ik plz weer op de server xD ik zal niet meer griefen'' zoals veel mensen doen.

9. Mitch161 Obsidian Miner DRC Player

Toch snap ik niet wrm je 5-6 tunnels in zijn farm heb gemaakt...
    Als ik ripper6 zie dan zal ik hem aanspreken om zijn verhaal te laten doen.

10. Brammes Guest

sorry hoor, maar wat slaat dit op?

11. Mitch161 Obsidian Miner DRC Player

Je bent verbannen voor 24 uur...

Maar dan wil ik geen tunnels meer zien van jou in zijn farms

12. Eekhoorntje Newbie DRC Player

Bedankt. Ik neem aan dat die 24h na 2 weken wel is verlopen.

Mijn tunnels zijn al na die eerste dag niet meer op die hoogte te vinden, zoals in de eerste post stond. Tenzij Ripper een farm maakt op bedrockniveau ben ik veilig. :P

13. Brammes Guest

kan je de game al in?

Thread Status:
Not open for further replies.