Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by KingOfQuality, Oct 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KingOfQuality Newbie DRC Player

Ik speel sinds een paar dagen op deze server en al op de 2e dag werd ik gecontacteerd door koolmees (admin) omdat het leek alsof ik hacks gebruikte.
    Terwijl ik net aan het spelen was werd ik plotseling gebanned zonder ook maar een waarschuwing met als reden: het gebruiken van knockback hack.
    Het is precies zoals ik al had verwacht toen ik begon met spelen, elke andere speler die op de server speelt versla ik met gemak en dus word je al snel een hacker genoemd en mede dankzij die spelers ben ik nu gebanned om een reden die nergens op slaat.

Even voor de informatie, sinds 1.7.2 heeft minecraft een 'sprint button', als je die inhoudt blijf je dus sprinten zonder te stoppen.
    Zoals de meesten horen te weten; als je sprint en iemand slaat krijgt de andere speler meer knockback dan wanneer je loopt.
    Wat gebeurt er dus? Doordat ik de sprint button gebruik en dus constant sprint, krijgen spelers die ik slaan ook heletijd knockback, nogal logisch toch?

Dat dit gelijk aan het gebruiken van hacks wordt geassocieerd vind ik dus nergens op slaan, laat me op z'n minst het tegendeel bewijzen.

Bij voorbaat dank, een onschuldige speler.

2. KingOfQuality Newbie DRC Player

Sorry voor de dubbele reactie maar ik was dit vergeten erbij te zetten:

*Minecraft naam: KingOfQuality
    *Wat heb je gedaan: Niks, blijkbaar gebruik gemaakt van een knockback hack, reden voor de verdenking hiervan staat boven uitgelegd.
    *Wie heeft je gebant: Geen idee, dit stond er niet bij.
    Bewijs: Enige manier om bewijs hiervoor te leveren is door het tegendeel te bewijzen in-game.

3. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

KingOfQuality,

Je slaat een lekker toontje aan.

bewijs het tegendeel zou ik zeggen. Maar dat tegendeel ga jij zelf natuurlijk ingame niet bewijzen, dat horen de meesten wel te weten. Vertel maar wat we moeten doen om die meldingen te krijgen en ik ga er nog eens over nadenken om dat te doen.

Die van de sprint button vind ik overigens een goede (ik kreeg al meldingen bij 1.6.4 van je hoor). Dat had iemand anders ook al die dat zei. Bij de eerste waarschuwing, toen ik vertelde dat we dat uitgetest hadden was het stil. Daarna nooit meer een melding gehad van die persoon. Ook jij hebt me regelmatig gezegd: "nu krijg je zeker wel meldingen" . Nee toen kreeg ik geen meldingen. Wel als ik even weg was en daarna weer terug kwam.

Op het moment dat ik je bande was je overigens niet aan het sprinten hoor. Je stond stil. Ik had je toen al wel een tijdje gevolgd, want ik wilde het natuurlijk wel zeker weten.

Waar het op neer komt is dat al die onzin die je in je unban app verkoopt voor niets is. Ik luister niet naar andere spelers. Dan zou PVP leeg zijn. Ik luister alleen naar de anti-cheat plugin die we hebben. Die anticheat plugin heb ik samen met een mod gekalibreerd en die werkt echt heel erg fijn. Zo kan ik goed herkennen welke optie er gebruikt wordt.

Als voorbeeld heb ik deze screen even voor je gemaakt. Dit geeft aan wat voor meldingen ik van je krijg in een korte tijdsperiode. Niet alleen bij 1.7.2, al daarvoor.

http://puu.sh/53aZv

En nee, die krijg ik niet bij anderen.
    en nee, dit gaat niet alleen over knockback maar over het hele programma
    en nee, dit is geen bugg

goed, dat was mijn verhaal, mocht je nog meer screens willen hebben, ik heb er nog wel wat liggen.

met vriendelijke groet,

Koolmees

• Like Like x 1
  4. KingOfQuality Newbie DRC Player

Beste koolmees,

Met een admin zou ik natuurlijk nooit in discussie kunnen gaan; aangezien je niet alleen back-up van andere personen op de server krijgt, maar er ook nog eens niets om zal geven of er nu een speler minder op de server speelt, dit zijn feiten.
    En de reden dat ik deze toon aansla lijkt me nogal voor de hand liggend, aangezien ik niet hack en er toch van beschuldigd word.

Na 2 jaar lang minecraft pvp te hebben gespeeld weet je onderhand wel elk truckje dat er maar te gebruiken valt:
    - Sprinten en hitten zorgt voor extra knockback. (handig om andere spelers in lava te slaan)
    - Hitten en blocken kan ervoor zorgen dat je minder schade oploopt terwijl je toch even snel blijft hitten. (kan ervoor zorgen dat je langer overleeft in een gevecht)
    - Door te hitten terwijl je valt na bijvoorbeeld een sprong, zorgt ervoor dat je een critical hit maakt. (zorgt ervoor dat je meer hit en dus sneller te tegenstander verslaat)
    - Sprinten en springen als je je ergens bevindt waar het 2 blocks hoog is zorgt ervoor dat je sneller beweegt. (om te ontsnappen of je sneller door de map te bewegen)

Dit zijn een paar van de truckjes die ik toepas wanneer ik speel, de reden dat ik deze hier heb opgenoemd is om meldingen te verklaren en tegelijk spelers wat bij te brengen over minecraft pvp (niet dat het erg nuttig is, aangezien je de kans loopt om gebanned te worden blijkbaar).
    Daarnaast hang ik ook vaak vast in de grond wanneer ik bijvoorbeeld critical hits probeer te maken wanneer ik ren, ook dit kan een verklaring voor een van de meldingen zijn.

Jullie anti-cheat plugin zal zeker goed werken bij het opsporen van echte hackers, aangezien je dan constant dezelfde meldingen zal krijgen, maar in mijn geval zie je dat er toch nogal wat tijd verstrijkt voordat er weer een nieuwe melding komt, wil dat zeggen dat ik voor lol telkens mijn zogenaamde hack in-en-uitschakel?

Het spijt me voor de toon van dit topic, maar ik hoop dat er begrepen kan worden dat het nogal moeilijk is om jezelf in te houden wanneer je ergens onterecht schuldig aan wordt bevonden.

Ik hoop dat er nog eens kans is dat ik op de server terug zou mogen; aangezien dit een van de leukste servers is die ik tot nu toe tegen ben gekomen en het dus jammer vind als het zo af moet lopen.

Mvg, KingOfQuality.

5. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Beste KingOfQuality,

Je kunt rustg met mij in discussie gaan hoor, alleen de toon begrijp ik niet, ik snap het niet dat mensen boos worden als er zoeits gebeurd tegen de enige persoon die hen kan helpen.
    De twee "feiten" die je in je eerste zin aanbrengt kloppen ook niet!
    Als het mij niets kon schelen, dan was ik dit nu niet aan het typen en zou ik denken; die man kan de boom in.

Goed dat doe ik dus niet, dus verwacht ik van jou ook een beetje normaal gedrag.

Maar ik heb je ingame ook al een paar keer aangesproken. Als ik nu zou denken dat je een ordinaire hacker zou zijn dan besteedde ik hier geen aandacht aan. Ik denk dat ik hier als admin iets kan leren, of je nu wel cheat of niet. De volgende keer dat zoiets gebeurd weet ik het 200% zeker. Nu geef ik je het voordeel van de twijfel tot dusver.

Je hebt een lijstje met zaken genoemd waarvan jij aangeeft, dat ze eventueel die meldingen kunnen veroorzaken.
    Aangezien de plugin geschreven is voor de opties die er aanwezig zijn bij PVP lijkt het me enorm raar als dat het zou kunnen verklaren, maar ik vind het ook wel sport om dat uit te testen.

Ik heb in het team nog wel wat goede PVPers (ik ben slecht) en die kunnen dan voor mij laten zien.

Over het opsporen van de cheaters ga ik verder niet uitweiden, maar neem maar aan dat het niet zo simpel is als je denkt. En "jullie" worden ook steeds inventiever.

Ik ga er met een mod mee aan de slag vanavond en laat het je weten.

6. KingOfQuality Newbie DRC Player

Mijn oprechte excuses voor mijn gedrag, ik zal er op proberen te letten maar hoop dat het ook begrijpelijk is.

In dat geval zal ik wachten op een antwoord, alvast bedankt.

Nog één ding; wanneer je iemand verdenkt van het gebruiken van hacks, is video-bewijs waarschijnlijk de beste manier om aan te tonen of deze persoon daadwerkelijk hackt, aangezien je ogen nooit liegen.
    Dit wordt ook vaak toegepast op de grotere, bekende servers, aangezien hiermee niet alleen de staff het best kan zien of de 'persoon in kwestie' hacks/mods gebruikt, maar ook de persoon zelf en kan er dus makkelijker tot een conclusie worden gekomen.

7. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Ik ben nu ruim 1 jaar admin op deze server en heb genoeg ervaring met hack clients.

Voor jou is dit misschien een kleinere onbekende server, maar met 10k leden denk ik niet dat we klein zijn.

Met mijn ogen is ook niets mis, dus ik verifieer dingen met mijn ogen als ik twijfel aan een plugin.

In dit geval ben ik gewoon heel benieuwd of er ergens een gaatje in de plugin zit die ik niet ken. Je stelligheid ingame en kennis intrigeren me, maar je hoeft me niet te vertellen wat een admin moet doen :-)
    Ik ga niet dingen opnemen, omdat ik weet wat ik zie. Ik vind mezelf heel rechtvaardig dus heb ik dat niet nodig als ik iemand ban.

je hoort ervan

8. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

We zijn stap voor stap je punten doorgegaan:

- Sprinten en hitten zorgt voor extra knockback. (handig om andere spelers in lava te slaan)
    Dat is inderdaad waar. Die knockback zag je ook mooi. Helaas geen meldingen.

- Hitten en blocken kan ervoor zorgen dat je minder schade oploopt terwijl je toch even snel blijft hitten. (kan ervoor zorgen dat je langer overleeft in een gevecht)
    Aangezien je dan even snel hit zal er geen melding komen dat je te snel hit. Ook van buiten af is hier niets te zien. Het werkt wel goed ja.

- Door te hitten terwijl je valt na bijvoorbeeld een sprong, zorgt ervoor dat je een critical hit maakt. (zorgt ervoor dat je meer hit en dus sneller te tegenstander verslaat)
    Die critical hit vond ik erg tegen vallen. Je hit de tegenstander iets harder en krijgt iets of wat knockback, maar het is niet zo'n groot effect als een potion.

- Sprinten en springen als je je ergens bevindt waar het 2 blocks hoog is zorgt ervoor dat je sneller beweegt. (om te ontsnappen of je sneller door de map te bewegen)
    Sneller bewegen ja, maar niet sneller dan de normale sprint. Dus een speed hack of optie in een hack client doet dat veel effectiever.

Kortom, ik zie wel dat je een goede PVPer bent en ik reageer daarom ook niet op de mensen die zeggen dat iemand veel kilt, want er lopen hele goede rond. Maar ik heb geen meldingen kunnen uitlokken met de dingen die je me hebt aangedragen. Ik kan dus alleen maar concluderen dat het zonder -wat-er-ook-op-jouw-computer staat niet lukt dezelfde meldingen te krijgen als bij jou. Daarmee is bewezen dat de plugin dus niet liegt.

Ik heb nog gekeken op de plugin website en dit soort substantiele meldingen worden als waar bevonden. Soms zijn er wel false positives, maar niet in deze orde. False positives zijn ook te herhalen met andere personen.

vr gr

Koolmees

9. KingOfQuality Newbie DRC Player

Pfft, wat heeft het nog voor nut, ik zal voortaan maar op servers spelen zonder pvp aangezien ik toch altijd gebanned wordt om de grootste onzin.
    De ene keer is het forcefield, dan critical hit hack en nu weer knockback hack...
    Ik zal me er maar bij moeten neerleggen dat minecraft een spel is voor onwetende kindjes, spelers die te goed zijn zullen toch altijd gezien worden als hackers door medespelers en moderators.

Laf dat ik niet eens een waarschuwing/2e kans kreeg, een speler zou alleen maar gebanned moeten kunnen worden wanneer het bewijs geen enkele andere optie openlaat dan het gebruiken van mods/hacks.
    Lag is een veel voorkomende oorzaak van niet te verklaren dingen op minecraft, de meldingen die je kreeg van je zogenaamde ''anti-cheat plugin'' kwamen zeker niet alleen bij mij voor, de technieken die ik toepas in pvp zijn nogal lag-gevoelig, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik zo vaak in de grond buggde en waarom je geen meldingen zal krijgen van spelers die gewetenloos in het rond slaan.

Maar wanneer je eenmaal gezien wordt als hacker kom je er niet makkelijk meer vanaf, vandaar dat ik op dit moment waarschijnlijk een nutteloze discussie met je aan het voeren bent, jammer dat het altijd op deze manier moet...

10. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Ik vind het weer jammer dat je er zo over denkt.
    Ten eerste ben ik geen kind.
    Ten tweede heb ik je een waarschuwing gegeven ingame en je enkele malen aangesproken.
    ten derde ben ik bereid geweest om te kijken of de technieken die jij gebruikt (die echt niet revolutionair zijn trouwens) echt die meldingen geven
    Ten vierde heb je de ban niet voor een knockback hack, maar dat is wat k op dat moment zag. Ik heb ngo een aantal andere dingen gezien (zie puush)

http://puu.sh/537AL

http://puu.sh/53Qx2
    hier zie je ook dat je niet aan het sprinten was bij die laatste knockbacks. Daar houd hij rekening mee namelijk

http://puu.sh/53QfL
    Deze heb ik gemaakt omdat in de tijd dat er geen meldingen waren ik met jouw aan het praten was.

http://puu.sh/53aZv

en geloof me, dit gebeurd niet bij anderen!!! Ook niet de hele goeden.

ik sta met de rug tegen de muur als er geen ander bewijs komt.

koolmees71

• Like Like x 1
  11. KingOfQuality Newbie DRC Player

1. Ik noem je geen kind, dat ben ik zelf namelijk ik ook niet, met die zin bedoel ik de meerheid van de minecraft spelers.
    2. Je hebt enkele keren in-game gezegd dat je veel meldingen van me binnen kreeg, ik weet niet hoe jullie anti-cheat plugin werkt en zou dus ook niet weten wat ik moet doen om deze meldingen te voorkomen.
    3. Ik claim niet dat de technieken die ik gebruik revolutionair zijn, ik maak duidelijk dat de meeste spelers hier geen gebruik van maken en dat dus oorzaak zou kunnen zijn van al deze meldingen.
    4. Zoals ik al een aantal andere keren duidelijk heb gemaakt, ik snap niet hoe jullie anti-cheat plugin werkt en hoe die bij deze meldingen komt.

Ik speel minecraft altijd redelijk ver van m'n router af waardoor ik een slechtere verbinding heb dan de meeste andere spelers en dus komen er vaker vormen van lag en bugs voor, dat lijkt mij nog steeds de enige oorzaak van deze meldingen.
    De enige manier waarop ik kan bewijzen dat deze meldingen niks met een of andere hack/mod te maken is door dit op jullie server te doen.

Deze discussie zou ik ook nooit zijn aangegaan als ik werkelijk hacks gebruik, maar aangezien ik dit niet doe en ten onrechte ervan word beschuldigd wil ik dus mijn onschuld bewijzen.
    Omdat ik niet weet hoe ik deze meldingen moet verklaren (ik weet namelijk niet hoe deze plugin werkt) is het nogal moeilijk voor mij om met tegenbewijs te komen, dus op welke manier zou ik dit moeten doen aangezien jullie enige bewijs van jullie anti-cheat plugin komt?

• Like Like x 2
  12. kacje Gold Miner DRC Player

srry dat ik reageer koolmees maar dit is mischien wel handig: ik speel zovaak ver van mijn router af en lagg ook zo vaak en kan mensen soms niet hitten en andersom maar ik ben nog nooit van hacks beschuldigd vorige keer had ik 2x geprobeerd jou te doden bramvissers 1 x en jelle 1x je ging maar niet dood daarna ben ik met 2 man gegaan heb ik je uiteindelijk wel gedood maar ik vroeg me af hoe kan dat? je had nauwelijks tijd om te regen jr had ook geen apple meer en bleef waar je was later de volgende dag werd ik ook heel erg geknochbackd door jou en je stond helemaal still ik d8 dat het een lagg was dat ik niet zag dat je beweegde maar aangezien deze topic weet ik het zelf ook niet meer srry koolmees dat ik hierop reageer maar dit moest gewoon even

• Like Like x 1
  13. KingOfQuality Newbie DRC Player

Je mag inderdaad niet reageren op andermans ban appeals, maar het is waar dat wanneer je in de grond gebugged bent je niet gehit kan worden en ook andere spelers niet kan hitten, soms gaat die bug vanzelf weg en de andere keer moet je proberen naar een spawn pad te gaan en vervolgens terug naar de lobby te gaan, dat fixt het meestal.
    Ikzelf weet niet eens hoe knockback mod werkt dus ik weet niet eens zeker of je mensen knockbackt als je stil staat, maar als dat is wat je zag dan moet dat wel aan lag hebben gelegen.

14. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

kacje Niet reageren op unban topics.

KingOfQuality Je zal unbanned worden zodra de 1.7.2 versie uit is voor bukkit. Als je gepakt wordt na de officiële uitgave van 1.7.2 praten we verder.

Topic gesloten.

• Like Like x 1
Thread Status:
Not open for further replies.