Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by Nobody4life, Jul 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Inleiding:
    Dayz is een survival game in een open world wereld. Het speelt zich Rusland. Het spel is gebaseerd op een mod van het spel Arma II. Het doel is om te overleven in deze wereld solo of co-op.

How to survive:
    Dag 1:
    Het moment dat je ergens spawned is het belangrijkste moment in de beginfasen. Het eerste wat je moet doen is weten waar je bent. Je kan maar plannen 1maal je dat weet. Ervaren spelers weten waar ze zijn in enkele seconden, nieuwere spelers natuurlijk niet. Gebruik daarom deze map: http://dayzdb.com/map/chernarusplus en zoek meteen waar je bent. Let op, de namen staan in het Russische op de plakkaten bij de steden. Eenmaal je weet waar je bent is het belangrijkste water vinden. Al spawn je hungry, water is en blijft belangrijker. Natuurlijk loot je best ook de stad waar je bent en/of je naartoe gaat.
    In het begin heb je geen bandages of rags (deze stoppen het bloeden). Daarom is het best meteen je shirt waar je met spawned te craften in rags. Hiermee kan je jezelf redden in.

Eten:
    Eten is ook belangrijk in dayz en wordt uitgerukt in energie. het beste eten is rijst en poeder melk. Let op, deze gebruiken een deel van je water die je gedronken hebt waardoor je sneller dorst zal hebben. Cornflakes is daarna het beste. Maar conserven is het belanrijkste. Deze kunnen ook niet rot worden. Je doet deze best open met een blikopener, dan verlies je niks van het eten. Je kan het ook met een axe of een schroevendraaier doen maar daardoor mors je een deel en doe je dit best enkel in noodsituaties.
    Fruit kan ook worden gevonden. Dit bevat veel minder energie en water maar is het waard om te eten early/ mid game.

Water:
    Water is belangrijk in Dayz. Drink altijd als je de kans hebt en drink genoeg maar ook niet te veel.
    Wat is genoeg? Genoeg water is als je hydrated bent in het licht groen. Dit is ook zo bij eten maar daar is het energized.
    Wat is teveel? Als je teveel geheten of gedronken hebt op een korte tijd zal je stuffed worden. Dit in het geel is echter geen probleem maar bij rood bestaad de kans op overgeven waardoor je dan in zeer slechte staat bent.
    Dit is een screen genomen door mijzelf, hier heb ik genoeg geheten maar meer water zou kunnen. 2014-07-02_00002.jpg

Melee wapens:
    Het beste melee wapen is de fire axe. Dit kilt zombie in 1 hit. Daarna komen de hoe, sledgehammer en splitting axe. Alle andere wapens zijn BETER dan met de hand slaan, zeker in pvp omdat deze wapen bloedingen veroorzaken en je vuisten niet.

Iemand bewusteloos slaan is ook een easy manier om iemand zijn loot te nemen zonder hem te killen.

Guns:
    Bijna ieder wapen in dayz gebruikt andere kogels wat echter zeer lastig kan zijn. Zoek een wapen dat bij je past. Er zijn veel goede wapens en mijn voorkeur is de mosin (long range, high damage, slow fire rate). Daarna komt de MP5K (smg gun, low range, medium damage, high fire rate). De M4 (medium range, medium damage, medium fire rate) staat nog voor de SKS (medium/high range, medium/high damage, slow/medium fire rate). Maar Jelle bijvoorbeeld, zijn favoriet is de SKS. De andere wapens zijn naar mijn mening niet zo goed MAAR beter dan niks.

Sinds 0.49 bevat dayz oon de akm. Een zeer mooi wapen omdat hiervoor een magazijn kan gevonden worden die 75 kogels bevat.

0.50 bracht ons ook verschillende wapens. De meeste met een potentieel zoals de pump fire shotgune of de verschillende ak's.

Pistols zijn ook zeer belangrijke en zijn er zeer veel van. Mijn favoriet hier is de 1911 en daarna de magnum. De meeste pistols hebben een magazijn nodig of er kan anders maar 1 kogel in.

Atachments: Veel wapens hebben wel een upgrade, zoals een long scope voor een mosin, PU-scope voor de SKS, silencer voor verschillende wapens...
    Zoek hierbij ook wat bij je speelstijl past.

How to kill?
    Een andere speler killen heeft een gevaar. Don't shoot on sight is bijna een regel maar niemand volgt die. Als je iemand probeerd te killen, ga dan voor die headshot en schiet niet te veel. Ammo is zelfdzaam maar je kan met jouw kogels alles van hem vernielen zodat je hem niet kan lootten.

Gezondheid:
    Hoe gezond je bent word in 2 manieren weer gegeven: je bloed level en je health. Weinig bloed zie je aan de de hoeveelheid kleur: zwartwit = slecht. Bloedlevel kan je terug verhogen met een saline bag of wat nog beter is, is een bloedtransifusie van een vriend. Let wel op met bloedtypes enzo dat je die persoon niet vermoord met een verkeerde soort bloed.

Je health level zie je aan hoe wazig je ziet. als je wazig ziet, zorg dan dat je eten en drinken op zijn hoogste punt is, da, begin je te healen. Dit zie je dan ook in je inventory.

Bone level. Dit is niet 100% duidelijk hoe deze werkt. Wat we zeker weten is dat deze verlaagt per dmg dat je krijgt. Hor lager deze is, hoe snell je iets zal breken.

Belangrijke plaatsen:
    De plaatsen waar de meeste mensen zullen zijn: Svetlojarsk, Krasnostav en Berizino. Wil je actie, daar vind je die zeker.
    Sinds 0.50 zijn de spawns veranderd waardoor overal aan de kust actief geworden is. Speel waar je je goed voelt. Bij ons is dit svet en beri. Maar Electro, Ballota en Chernogors zijn nu ook zeer populair.

Plaatsen om te lootten:
    Alles militair, ziekenhuizen, brandweerkazernes, politiestations en Piano houses. Hoe deze er uitzien moet je maar eens opzoeken. Andere huizen kan je ook lootten maar de echt awesome stuff vind je daar minder snel.
    Bepaalde soorten garages zijn ook altijd de moeite.
    LET WEL OP: alles waar goede loot ligt trekt meer mensen aan.

Hot and cold
    Spelers kunnen nu warm en koud krijgen. Dit hangt af van wat je draagt maar ook welk weer het id en het seizoen. Warm hebben is niet zo erg, je verbruikt enkel meer water zo. Dit is makkelijk op te lossen door even in het water te liggen tot je wet bent.

Koud daarintegen is lastiger. Soms krijg je jezelf niet opgewarmt natuurlijk en moet je een vuur maken.

De extremen van deze 2 zijn hypo en hyper thermia. Deze zijn een gevaar omdat als je in die staat bent, je continu leven verliest tot je bewusteloos valt en dood gaat.

Trivia
    Sinds 0.49 kan je vissen in dayz. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan maar komt wel in de nabije toekomst. Je fishingrod moet je zelf craften.

Ook kan je sinds 0.50 boer spelen. Dit is zeet leuk om eens te doen. Momenteel kan je enkel nog maar tomaten kweken. Dit moet in de bestaande serres op de map. Hiervoor heb je wel een schop of een hoe nodig. De opbrengst is zeer groot. 13 tomaten per plant en je kan er een 7 planten mer serre.

Vragen? Post ze hieronder zeker!
    2014-06-13_00001.jpg 2014-06-13_00008.jpg 2014-06-14_00001.jpg 2014-06-15_00002.jpg 2014-06-15_00003.jpg 2014-06-21_00004.jpg 2014-06-24_00001.jpg En vergeet zeker niet, dayz zit nog in alpha. Buggs kunnen en zullen zijn.

Edit: update tot 0.50
    Laatst bewerkt: 27/11/2014 11:11

Last edited: Nov 27, 2014
    • Like Like x 2
    • Informative Informative x 2
  2. IJsbeer Diamond Miner DRC Veteran

• Like Like x 3
    • Funny Funny x 3
    • Winner Winner x 2
    • Agree Agree x 1
  3. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Vet spel :), speel ik ook, maar dan minecraft versie, de echte lijkt me leuker

4. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Hahaha onze selfies aan de stadsborden! En omg die derde screenshot op dat gigantisch gebouw <3

• Like Like x 1
  5. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Updated voor 0.50

• Like Like x 1
  6. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Een ultimate tutorial over How to download (free) had ik beter gevonden.
    Dankzij de minecraft versie weet ik al ongeveer hoe ik dit moet spelen, en dus

• Like Like x 2
  7. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Ik vind het een beetje jammer en onrespectvol dat hier zulke posts opkomen. Hier steekt veel tijd in en als je het niet gelezen hebt dan betekent dat dat het je niet interesseert en dan hoef je ook niet te reageren.

Graag nuttige reacties en/of vragen.

8. thommy_99 Obsidian Miner DRC Veteran

Ik koop wanneer ik money in da pocket heb (kan nog wel even duren, net game pc gekocht en LG G3 heeft voorang) :P

9. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

Super tutorial! Alles wat je nodig hebt, en hoe je moet spelen, overleven, killen. Staat er in! ;)

10. Airwin_ Server Moderator Staff Member Server Moderator

11. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

Kan gewoon op 650, heeft Jelle geloof ik zelf ook. ;)

• Like Like x 2
  12. Leon。 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Erg handig zo'n tutorial voor mensen die willen beginnen met dayz,
    Wanneer ik een betere pc heb en weer een beetje tijd heb om te gamen zal ik
    dit zeker is een keertje gaan proberen.

Dankjewel voor deze handige topic.

• Like Like x 1
  13. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

gtx 650 zou moeten lukken maar zal toch nipt zijn

14. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Ik heb nu een gtx 970 en merk niet zoveel verschil in steden, omdat de game momenteel erg slecht gemaakt is. Als je in het land loopt heeft het wel veel verschil. Het is mogelijk met een gtx 650 maar met veel tweaking.

15. Frogginator Coal Miner DRC Veteran

:D of je pakt de strategie hard rennen naar dorp/stad naar dorp/stad en gear pakken en weer verder xD ( niet dat ik dat doe ofzo xD)

@nobody4life nice tutorial!

• Like Like x 1
  16. DOMINIC511_HSK Stone Miner DRC Player

Dit zeen zeer goede overlevingstips en dat weet ik uit ervaring

• Like Like x 1
  17. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Hmm... Misschien MineZ op DRC? XD

Ik kan misschien wel een plugin ervoor maken ;)

Last edited: Dec 4, 2014
    • Like Like x 3
Thread Status:
Not open for further replies.