Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by MeMatty, Aug 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeMatty Event Team Event Team

    Offline
    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    1,693
    Hallo DRC'ers,

    Nu 1.9 er al bijna weer aankomt, dacht ik eraan om een topic te maken over de 1.9 update.
    Hierin zet ik wat er allemaal gaat veranderen. Ik probeer dit topic te updaten, als er nieuwe bevestigingen zijn van veranderingen in 1.9. Ik zou het waarderen als fouten in het topic worden gemeld. Ook heb ik spoilers gemaakt, om het wat overzichtelijk te maken. Daarbij zijn sommige spoilers een link, omdat ik maximaal 20 afbeeldingen in het topic mocht doen. Ik heb ruim 6/7 uur gedaan aan dit topic, dus ik hoop dat jullie er wat aan hebben. :)

    Gameplay
    Dual wielding
    • Spelers kunnen nu beide handen op hetzelfde moment gebruiken. Je kunt nu verschillende actie's uitvoeren met de linker en rechter muisknop.
      • Bijvoorbeeld, als je een pickaxe in je belangrijke hand hebt en een torch in je andere hand, dan zal je een torch plaatsen als je met je rechter muisknop klikt. Dit komt, omdat als je je pickaxe gebruikt, je op de linker muisknop klikt.
        • Je kan niet beide muisknoppen tegelijk gebruiken.
      • Dit komt omdat er een extra inventory vakje komt, genaamd de 'offhand slot'.
        • Gebruik F om te wisselen tussen elk geselecteerde item in je hotbar.
        • De 'offhand slot' wordt weergegeven naast de hotbar, wanneer het niet leeg is.
        • De 'offhand slot' wordt ook weergegeven in je standaard inventory (E).
          • In deze 'offhand slot' staat een schild symbool.
    • Alleen de belangrijke hand (De hand die we nu in 1.8 hebben) kan gebruikt worden om aan te vallen.
      • Ook een bow kan je alleen gebruiken in je belangrijke hand.
    • Een bow kan gebruikt worden als je iets anders in je andere hand hebt. (De offhand)
      • Pijlen in de offhand worden eerst geschoten. (Door de meerdere pijlen die mogelijk zijn. Om meer informatie daarover te krijgen, kan je verder kijken in het topic.)
      • Als er meerdere type pijlen in je inventory zitten en niks in je offhand, dan worden de pijlen die het dichtst bij de eerste inventory vakje zitten, eerst afgevuurd.
    • De offhand is onzichtbaar in First Person (Voor jezelf) als hij leeg is.
    Combat
    • Nieuwe 'Aanval Sterkte'.
      • Er verschijnt een meter, wanneer je wisselt van item of als je aanvalt.
        • De hoeveelheid schade is afhankelijk van de volheid van de meter.
        • Elk wapen heeft een andere snelheid van het vullen van de meter.
        • Word weergegeven naast de Hotbar. (Links of recht, ligt eraan welke hand de belangrijke hand is. Dit kan je zelf instellen)
    • Er is een delay wanneer je een Zwaard, Pickaxe, Bijl of Schep selecteert in je belangrijke hand.
    • Bijlen zijn veel sterker dan eerst, Zwaarden en Pickaxes zijn iets slechter, Scheppen zijn iets beter en een Hark is iets sneller. (Ligt wel aan welk materiaal)
    • [​IMG]
    Algemeen
    Wolken



      • Nieuw Wolkrenderingssysteem.
    Shaders



      • Je hoeft nu niet meer Shaders zelf te downloaden, om het te kunnen hebben. Shaders zitten nu automatisch in het spel!
        • Je kan dit zelf selecteren.
        • Niet elke computer kan Shaders aan, dus niet iedereen kan Shaders, omdat de computer dat niet ondersteund.
    The End
    The End Islands
    • Er verschijnen grote hoeveelheden eilanden rond het hoofdeiland, maar ze zijn wel gescheiden door een kloof van ongeveer 1.000 blokken.
      • Mini eilandjes verschijnen tussen het centrum en het hoofdeiland.
      • End eilanden en mini End eilanden (behalve het hoofdeiland), zullen Chores Trees bevatten. Ook End Ships en End Cities.
    End City
    • Verschijnt in de nieuwe End Islands.
    • Is gemaakt uit nieuwe End Blokken.
    • Je kan er chests vinden, met spullen erin.
    • Er verschijnt een nieuwe mob, genaamd: Shulkers.
    • [​IMG]
    End Ship
    • Het verschijnt soms boven in de lucht, boven de End City.
    • Hierin verschijnen Shulkers.
    • Je kan er spullen vinden, zoals een Hopper, een draken hoofd, een Brewing Stand met Potions of Healing, 8 Iron Blocks en andere zeldzame spullen.
      • De Hopper verschijnt in het midden van de 8 Iron Blocks.
      • In de Hopper zit een boek van de kapitein. In dit boek staat: "We will have something here soon..." ("We zullen hier snel wat hebben...")
    • [​IMG]
    Chorus trees
    • Verschijnen aan de buitenste eilanden van de End.
    • De hele boom zal uit elkaar vallen, als je de onderkant van de boom kapot maakt. Net zoals bij een cactus.
    • Je kan de bomen zelf maken met de Chorus Fruit Flowers, die van de top van de plant komen of op endstone verschijnen.
      • In tegenstelling tot cactussen, hoef je geen bijpassende blok onder de boom te plaatsen, om de boom te laten groeien. Er moet wel een blok uit de End onder staan, maar het maakt niet uit welke. Cactussen moeten dus bijvoorbeeld op zand staan, bij de Chorus tree kan dit dus bij meerde blokken uit de End.
    End Gateway Portal
    • Bestaat uit een Gateway blok en 2 halve bubbels van bedrock, 1 op de top en 1 aan de onderkant.
      • Het is een alternatieve manier om te reizen tussen andere End Eilanden, zodat je niet hoeft te bouwen/vliegen naar een andere eiland.
      • Omdat tussen de twee halve bubbels een gleuf zit van 1 blok hoog, is het alleen mogelijk om erin te komen door enderpearls erin te gooien of met een varken, bot of minecart erdoorheen te lopen/varen/rijden.
        • Als je in de Portal gaat, kom je ergens terecht aan de rand van een ander eiland.
        • De kant waar je naartoe kijkt, is afhankelijk van welke hoek de speler erin gaat. (Er zijn namelijk 4 kanten waar je erin kan gaan)
    • Er ontstaat een Gateway Portal, voor elke draak die je dood maakt.
      • Er zijn maximaal 20 mogelijk op deze manier.
      • Wordt in de straal van de End Portal geplaatst.
    Blokken
    Chorus Flower
    • Verschijnt op een Chorus tree.
    • Gaat kapot als de ondersteunende blok eronder gebroken is.
      • Het dropt alleen als de bloem rechtstreeks kapot gemaakt word.
    • Kan alleen geplant worden worden op End Stone. Het maakt niet uit in welke dimensie.
    • Het laat een andere textuur zien, als het stopt met groeien.
    • [​IMG] [​IMG] De eerste afbeelding is de net geplante Chorus Flower. De tweede afbeelding is de Chorus Flower die uitgebloeid is.
    Dragon Head
    • Als een speler het hoofd draagt, terwijl de speler beweegt, dan opent en sluit de mond herhalend.
    • Wanneer het hoofd word geplaatst op een massieve blok en wordt aangedreven door redstone, dan opent en sluit de mond herhalend.
      • De mond blijft open of dicht op het moment dat het hoofd gedeactiveerd is van redstone.
    End Rod
    • Verschijnen in End Cities.
    • Kunnen horizontaal en verticaal geplaatst worden.
      • Als het geplaatst word op een andere End Rod, dan staat het de tegenovergestelde kant op.
    • Komen witte deeltjes vanaf.
    • Wordt gebruikt als verlichting, net zoals een Torch.
    • In tegenstelling tot Torches, zijn ze tastbaar. (Net zoals een kaars)
      • Horizontale End Rods kunnen worden gebruikt als een trap.
    • [​IMG]
    End Stone Bricks
    • Verschijnt in een End City.
    • Kan gemaakt worden met 4 blokken End Stone.
    • [​IMG]
    Grass Path
    • Zijn 15/16 van een blok.
    • Verkrijgbaar door met je rechtermuisknop op gras te klikken, met een schep in je hand.
    • Als je het pad kapot maakt, krijgt je dirt, zelfs als je silk touch gebruikt.
    • Kan niet verkregen worden in je Creative inventaris.
    Purpur Block
    • Verschijnt in de End City.
    • Kan gemaakt worden met Popped Chorus Fruit.
    • upload_2015-8-30_16-53-18.png
    Purpur Pillar
    • Verschijnt in de End City
    • Kan gemaakt worden met Purpur Slabs.
    • upload_2015-8-30_16-54-36.png
    Purpur Stairs
    • Verschijnt in de End City.
    • Kan gemaakt worden met Purpur Blocks.
    • upload_2015-8-30_16-54-52.png
    Purpur Slabs
    • Verschijnt in de End City.
    • Kan gemaakt worden met Purpur Blocks.
    • upload_2015-8-30_16-55-9.png
    Items
    Pijlen
    • Er zijn 14 nieuwe pijlen:
      • Spectral arrow
        • Als je de Spectral Arrow schiet op iemand, dan kan je diegene overal doorheen zien voor 10 seconden.
      • Arrow of Regeneration
      • Arrow of Healing
      • Arrow of Swiftness
      • Arrow of Fire Resistance
      • Arrow of Water Breathing
      • Arrow of Strength
      • Arrow of Harming
      • Arrow of Night Vision
      • Arrow of Invisibility
      • Arrow of Poison
      • Arrow of Weakness
      • Arrow of Slowness
      • Arrow of Leaping
    Beetroot
    • Hersteld/vult 0,5 ([​IMG]).
    • Komen in dorpen van villagers voor.
    • Kan gebruikt worden om Beetroot Soup te maken.
    • Kan ook worden gebruikt of Rose Red Dye te maken.
    • upload_2015-8-30_16-55-38.png
    Beetroot Soup
    • Hersteld/vult 6 ([​IMG][​IMG][​IMG]).
    • Gemaakt van 6 Beetroots en een kom.
    • upload_2015-8-30_16-59-27.png
    Beetroot seeds
    • Word gebruikt om Beetroots mee te maken.
    • upload_2015-8-30_16-59-46.png
    Chorus Fruit
    • Komt van een Chorus Plant.
    • Kan gegeten worden zelfs als de speler geen honger heeft, net zoals bij een Golden Apple.
      • Teleporteert je naar een willekeurig nabijgelegen locatie als het gegeten word. (Net zoals een Enderman)
      • Er komt geen honger bij als de balk al gevuld is.
    • Hersteld/vult 4 ([​IMG][​IMG]).
    • Kan gebakken worden in een oven om Popped Chorus Fruits te verkrijgen.
    • Heeft een vertraging.
    • [​IMG]
    Popped Chorus Fruit
    • Te verkrijgen door het bakken van een Chorus Fruit.
    • Word gebruikt om Purpur Blocks mee te maken.
    • Kan niet gegeten worden.
    • [​IMG]
    Dragon's Breath
    • Word geschoten door een Ender Dragon als aanval op een speler.
      • Heeft een pad van paarse achter zich aan.
      • Kan alleen verzameld worden door in de wolken, met een leeg flesje in je hand, rechtermuisknop te doen.
    • Kan gevonden worden in de sectie van Brouwerij in de creative inventaris.
    • Word gebruikt om een Lingering Potion te maken, met Dragon's Breath als ingredient en een splash potion.
    • Kan gestapeld worden t/m 64.
    • [​IMG]
    Lingering Potion
    • Word gegooit als een Splash Potion.
      • Laat een pad van Potion deeltjes achter zich aan.
        • Mobs die erin lopen krijgen het effect ook.
    • Heeft alle potion types en werkt met types die oneindig zijn.
    • Word gemaakt met Dragon's Breath en een Splash Potion.
    • Kan niets gestapeld worden, net zoals andere Potions.
    • Word met dezelfde snelheid geschoten als een Splash Potion, wanneer het geschoten wordt door een Dispenser.
    • [​IMG]
    Water Splash Potion
    • Kan een blok die in de fik staat blussen, ook maximaal 5 van hun in de omgeving.
    Schild
    • Een nieuw wapen voor het tegenhouden van aanvallen.
      • Als de speler rechtermuisknop klikt in een aanval, zal er minder gezondheid vanaf gaan, maar zal het schild wel langzaam kapot gaan.
        • Dit werkt bij beide handen.
          • Je kan 2 schilden tegelijk vasthouden, maar dit zal hetzelfde effect hebben als bij 1 schild.
      • Als een aanval word geblokt door een schild, zal de tegenstander naar achter geduwd worden.
    • Je kan niet aanvallen, terwijl je je schild gebruikt.
    • Recept: 1 kolom van Wol (van dezelfde kleur), 1 kolom van Hout (maakt niet uit welke soort) en Iron in het midden van de laatste kolom.
    • Kan gecombineerd worden met een Banner, door er een patroon op te krijgen.
      • Kan alleen gecombineerd als beide dezelfde basiskleur hebben.
    • Kan alleen hersteld worden op een Anvil.
      • Hier heb je Hout voor nodig.
    • Ze kunnen niet rechtstreeks Enchanted worden.
      • Kan de 'Unbreaking' Enchant krijgen, door een boek.
    Shulker Spawn Egg
    • Kan gebruikt worden om een Skulker te spawnen.
    • Paars met iets donkere paarse vlekken
    Mobs
    Shulker
    • Kort voor 'Shell Lurker'.
    • Een vijandig beest met een uiterlijk van een paars blokje.
      • Komen alleen tevoorschijn op de grond of aan muren van de End Cities.
    • Wanneer de Shulker je aanvalt, opent hij zijn schild, terwijl de schild draait.
      • Het beest in het schild ziet eruit als een wit vierkant met grote ogen.
      • Als aanval schiet het beest projectielen, wat eruitziet als een witte zee egel.
        • Het projectiel gaat de speler achterna, totdat de speler buiten bereik raakt.
        • De projectielen kunnen weggeslagen worden, door erop te slaan.
        • Als je geraakt wordt door een projectiel dan gaat er 2 damage af. ([​IMG])
          • Hierbij krijg je ook 'Levitation'. Hierdoor wordt je in de lucht gebracht, op een langzame, zwevende manier. Daarna val je naar beneden en krijg je extra damage.
        • Shulkers gaan eerder dood, als je ze slaat terwijl hun schild open is.
    • Het heeft een kleine animatie, waardoor je kan zien dat de Shulker door een klein gleufje gluurt, van zijn schild.
    • Kan geduwd worden door een piston.
    • De Shulker kan soms teleporteren, net zoals een enderman, als hij word aangevallen.
    • Het is één van de weinige dieren, waarop je kan staan.
      • De speler blijft er zelfs op staan als de Shulker beweegt.
    • [​IMG] [​IMG] Op de eerste afbeelding is het schild van de Schulker gesloten. Op de tweede afbeelding is het schild open.
    Extra
    Creative en Spectator Mode
    • Je kan nu met F3 + N wisselen tussen Creative en Spectator Mode, dit kan alleen als de speler in een van de 2 zit.
    Dead Bushes
    • Zal nu tussen de 0-2 stokken laten vallen.
    Trapdoors
    • Hoeft nu geen ondersteuning van blokken nodig te hebben.
    • Een open Trapdoor kan worden beklommen, als het direct boven een ladder is geplaatst, op de zelfde kant van het blok.
    Stairs
    • Zijn nu 90° gedraaid in je inventory.
    Pressure Plates
    • Het blok is nu iets dunner dan eerst.
    Ender Pearls
    • Kan nu gegooit worden in Creative.
    • Heeft een Cool Down.
    Bogen
    • Hebben nu een animatie, van het terugtrekken van een Pijl, in je Inventory.
    Vishengels
    • Heeft nu ook een animatie in je Inventory
    Zwaarden
    • Kan je niet meer gebruiken voor het blokken van aanvallen.
      • Dit is overgenomen door Schilden.
    Alle mobs
    • Hebben 5% kans op het spawnen met een linker hand.
      • Ze kunnen nu ook spullen vasthouden met hun linker hand.
    • Geven nu bruine hartjes af, als ze worden aangevallen.
    Villagers
    • Farmer Villagers zullen nu ook Beetroot oogsten.
    • Zombie Villagers hebben nu een aparte NBT tag & skin voor welke Villager ze waren.
    Villages
    • De boerderijen zullen nu ook Beetroots bevatten.
    Zombies And Zombie Pigmen
    • Zullen nu hun armen optillen als ze boos zijn.
    Endermen
    • Blijven boos op een speler, als ze in contact zijn met het water.
    • Zullen nu hun blok laten vallen, als ze dood worden gemaakt.
    Skeletons
    • Zullen nu een animatie hebben, dat ze hun armen omhoog doen en met hun boog schieten, als ze boos worden.
    • Mapmakers kunnen nu zelf instellen of Skeletons schieten met Potion Arrows.
    Varkens
    • Kunnen nu ook gevoerd en gefokt worden met Aardappelen, Bieten (Beetroots) en de standaard Wortel.
    Kippen
    • Kunnen nu ook gevoerd en gefokt worden met meloenen, pompoenen, Beetroot Zaadjes en de standaard Zaadjes.
    Geplande toevoegingen
    Brouwen
    • Mogelijk nieuwe potions.
      • Het is erg onduidelijk of dit te maken heeft met de Lingering Potions.
    Enchanten
    • Mogelijk nieuwe Enchants.
    Meer Skins voor Mobs
    • Zal mogelijk zijn dat Mobs meerdere Skin krijgen, net zoals paarden.

    Matty <3
     
    Last edited: Sep 2, 2015
    #1
    • Like Like x 6
    • Creative Creative x 3
    • Informative Informative x 1
    • Useful Useful x 1
  2. Myaumix_ Diamond Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Jan 17, 2014
    Messages:
    825
    Beste,

    Ik vind het echt een geweldig topic, ik was zelf al eventjes wezen kijken in de snapshot maar ik wist niet dat er zoveel nieuw was een erg mooi topic

    Gr, jurre


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    #2
    • Friendly Friendly x 1
  3. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Dec 23, 2013
    Messages:
    1,265
    Wat een mooi topic! :)

    Mooi overzicht wat er komt in 1.9.
     
    #3
    • Friendly Friendly x 1
  4. hallo_doei Redstone Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    May 20, 2015
    Messages:
    338
    Nice gemaakt MeMatty

    Zal vast veel tijd gekost hebben
     
    #4
    • Friendly Friendly x 1
  5. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Dec 26, 2013
    Messages:
    862
    Mooi topic!

    Toevoeging; Zombie Villagers hebben nu een aparte NBT tag & skin voor welke Villager ze waren.
     
    #5
    • Friendly Friendly x 1
  6. MeMatty Event Team Event Team

    Offline
    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    1,693
    Dat had ik gezien, maar ik snapte niet precies wat het betekende.
    Zal ik daar alsjeblieft een uitleg over mogen hebben?
     
    #6
  7. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Dec 26, 2013
    Messages:
    862
    Als een Villager wordt gekilled door een Zombie (bijv. een Librarian), dan krijgt de Villager een "tag" dat het een Librarian is. Daardoor heeft hij een andere Texture, en als je hem healt, wordt het weer dezelfde Villager.
     
    #7
    • Like Like x 1
    • Informative Informative x 1
  8. Eierdopjes Redstone Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Sep 6, 2014
    Messages:
    420
    Omg bedankt man! Hoelang ben je bezig geweest met dit man

    Eierdopjes :D
     
    #8
    • Friendly Friendly x 1
  9. MeMatty Event Team Event Team

    Offline
    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    1,693
    Uiteindelijk wel 10 uur ofzo. :P
     
    #9
  10. Eierdopjes Redstone Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Sep 6, 2014
    Messages:
    420
    Iets te kort xD. Het is het zeker waard!

    Eierdopjes :D
     
    #10
  11. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Dec 26, 2013
    Messages:
    862
    Levitation zag ik er btw ook niet tussen staan.
     
    #11
  12. MeMatty Event Team Event Team

    Offline
    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    1,693
    Tell me?
     
    #12
  13. ItzJeBoyStijn Obsidian Miner DRC Veteran

    Offline
    Joined:
    Jan 23, 2014
    Messages:
    1,102
    Bij de Shulker als je geraakt wordt door een projectiel dan krijg je 'Levitation' Dat zorgt ervoor dat je de lucht in wordt gebracht op een langzame, zwevende manier, als je valt krijg je dan nog meer damage :-)
    PS.
    • "Als je geraakt wordt door een projectiel dan gaat er 2 damage af. ([​IMG])"
    Of gaan er 2 levens af :P
     
    #13
    • Like Like x 1
  14. MeMatty Event Team Event Team

    Offline
    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    1,693
    1 damage is een half hartje. 2 damage is 1 hartje.
    Ik zal de Levitation gedoe toevoegen, bedankt. :)
     
    #14
    • Like Like x 1
Thread Status:
Not open for further replies.