Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by Joey / JPCore, Aug 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joey / JPCore Builder Builder

Beste forumers

JelleDRC heeft enkele weken geleden een nieuwe 'extra' toegevoegd aan het DRCN-Forum.
    Je kan like , dislike enzovoort.
    Die dislike- , dump- en button word meer gebruikt voor wraak acties.
    Ik kreeg net een hele Disagree spam. (Zeg geen naam)
    Deze persoon was boos omdat ik mijn zin/mening bouw beschermen.
    Vraag voor jullie , als je dit niet doet top! Fijn!
    Gebruik je die buttons voor deze acties stop ermee. Het maakt je zelf zeker niet beter
    en voor de andere persoon spamt dit wel een beetje. :/
    Al zeker bedankt!

• Like Like x 3
    • Agree Agree x 2
  2. Brammes Guest

Zie je het al een nadeel?

Als je alleen maar nutteloze, stomme, bumpende, en andere 'wtf' opmerkingen maakt, zullen mensen je daarop wijzen..
    zie het als iets positiefs, als ik constant reacties geef die nergens op slaan krijg je elke keer een melding. Dus probeer er iets aan te doen.

Ook als je constant topics maakt die je moet ontcijferen (geen spellingstekens gebruiken, extreem veel spelfouten) Dan kan je de volgende keer ervoor zorgen dat het niet meer als een ongeregeld zooitje lijkt. Spelfouten maken mag/kan. Maar het is natuurlijk fijner om een verzorgd en netjes topic te lezen.
    Even hoe het niet moet: allesaanelkaartyptdanleestdatnietzoprettigendanhebjegeenzinomverdertelezewatHEELergjammerzouzijn... ;)
    (snappie??!)
    Probeer er iets aan te doen en dan zal vanzelf dat balkje onder je profielfoto steeds meer groen kleuren...

Last edited by a moderator: Aug 27, 2014
    • Agree x 2
    • Like x 1
    • Funny x 1
    • Winner x 1
    • Useful x 1
  3. Joey / JPCore Builder Builder

Brammes,

Mensen misbruiken die button, daar gaat het om je kan hem fout en juist gebruiken veel mensen weten dat nog niet denk ik. Misschien kan iemand een Gidstopic maken over die nieuwe like buttons enzo.

• Agree Agree x 1
    • Optimistic Optimistic x 1
  4. Brammes Guest

je gaat me toch niet vertellen dat je 31 dislikes hebt gekregen doordat iemand ze zit te misbruiken..
    kom op zeg..
    (ik zeg niet dat het niet gebeurt, ik kan je ook een screenshot laten zien waarbij ik in 1 minuut , 8 dislikes krijg in 8 verschillende topics door 1 persoon)
    maar het grootste deel zal je toch echt aan jezelf te danken hebben (of wie post onder jou naam, jij dus?)

Edit:
    Ik heb je in totaal 1 negatieve rating gegeven: ik zal je haarfijn uitleggen waarom..
    kijk, even een voorbeeld: http://drcnetwork.nl/threads/rank-overzetten.7479/#post-75266
    Bij deze post heb ik je een 'dumb' gegeven..
    Reden? euhm, kijk:

- binnenkort kan je als je premium hebt altijd je naam wijzigen..
    - je reageer compleet NUTTELOOS op een topic die voor @JelleDRC of aan een van de staffleden was gericht...
    - Je kan niet stoppen met DRC, je komt terug. Vroeg of laat...
    - (JE LAAT TOCH ZIEN DAT JE EEN TROTSE DRC SPELER BENT??) :confused:
    - Ikzelf vind het wel leuk staan, zie je wie echt 'fan' is van DRC
    (yep @JelleDRC is 'fan' van zijn eigen server 0,0 )

Ik kon natuurlijk ook een reactie maken waarmee ik lekker off-topic ging, me forum post omhoog spam en nog 100 andere redenen.
    MAAR ik gaf je gewoon een rating, dan blijf ik ontopic, spam ik het forum niet vol met al die nutteloze reacties. Om alleen maar als een bitch op elkaar te reageren. NEE, jij ziet door die 'rating' dat ik het er niet mee eens ben. (ik vond het een beetje dom:oops:)
    En als je het erg vindt dat je dumb's , dislikes krijgt ect.
    Dan moet je gaan nadenken wat je post, eigenlijk moet je dat altijd al doen..
    En ik weet zeker dat je dan bovenstaande reden zeker had kunnen bedenken, en 1001 meer...
    DUS: volgende keer niet meer van die 'rare' vragen stellen
    (wat jij ook eigenlijk deed) gewoon een 'nutteloze' vraag stellen. En als je goed zou nadenken die zeker kon/kan beantwoorden..

Last edited by a moderator: Aug 27, 2014
    • Agree Agree x 6
  5. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

Wel leuk en aardig, maar wat is nou het nut? Kun je dan ook even een beetje uitleg geven met wat er aan gedaan moet worden? Want met een gidsding kom je niet zo ver.
    Volgens mij is dit super makkelijk te gebruiken.

• Agree Agree x 1
  6. GuidoVI Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

als jij het zelf niet wilt moet je het zelf ook niet doen.

7. Joey / JPCore Builder Builder

Ik geef mijn mening en ipv van typen gebruik je die button

Handtekening = 10 $

8. Producer Gold Miner DRC Veteran

Joey heeft gelijk. Tegenwoordig als je opbouwende kritiek geeft krijg je al negatieve reputatie. Terwijl je die persoon alleen wilt helpen en je mening wilt uiten.

• Like Like x 4
    • Agree Agree x 2
  9. Joey / JPCore Builder Builder

Iemand die het eindelijk begrijpt, als je de topic juist leest bekom je zijn antwoord.

Handtekening = 10 $

• Agree Agree x 1
  10. Brammes Guest

Je vind (even als voorbeeld) het bericht van producer leuk...
    Maar je doet het zelf precies andersom..

• Agree Agree x 2
  11. njits2000 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Brammes stop is met dit negatieve gedoe, ik heb het zelf ook een keer gehad, ik druk op 'dumb' of op 'bad spelling' fz en dan krijg ik na 5 minuten de melding dat ik weer zoveel dislikes/dumbs/wat ik diegene ook gegeven heb terug terwijl dit, wat al eerder gezegd is, opbouwende kritiek was. Mensen nemen het gelijk als een soort van aanval op hun als je een reactie dumb fz vindt. Hierdoor gaan ze gelijk jou "terugpakken" (die wraak dus) door al je eerdere posts dezelfde rating te geven. Dit slaat natuurlijk nergens op lijkt mij? Dat is, voor zover ik het begrepen heb, het enige wat Joey duidelijk wil maken. Hij heeft gelijk want dit is zeer irritant.

P.S. voordat ik nu stomme reacties hierop krijg over dat ik ook de buttons heb kunnen gebruiken, die heb ik gebruikt maar ik vond het niet kloppen hoe de andere reacties op dit topic waren dus heb ik zelf maar een post gemaakt. Ook is dit gewoon een mening en geen feit dus ik heb geen zin in ruzie over deze post. Alvast bedankt.

• Like Like x 6
    • Agree Agree x 3
    • Funny Funny x 1
  12. Producer Gold Miner DRC Veteran

Stel je voor dat jij een nieuwe spawn in een server maakt en ik zeg dat ik vind dat hij niet zo mooi is, maar dat ik persoonlijk iets niet mooi vind. Verdien ik dan 5 dislikes van dezelfde persoon?

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 2
  13. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

LOOL, dat is toch de reden waarom dit er gekomen is ?

• Agree Agree x 2
    • Like Like x 1
  14. Brammes Guest

natuurlijk niet, geef je mening waarom wel, waarom niet.
    Maar als ik gewoon wil zeggen stop met offtopic gaan, stop met nutteloze reacties maken ect.
    Dan gebruiken mensen die buttons, positief of negatief..

15. Producer Gold Miner DRC Veteran

Ik citeer uit de topic DRC-wiki:

"Ik vind het zeker geen slecht idee, maar je hebt nu al minecraft-nl.gamepedia.com die je al alles vertelt over minecraft. En voor de commands kun je ook vragen aan Jelle om een pagina op het forum te maken met ze allemaal opgelijst<br/>

Verdient dat dislikes? Op elke post die ik plaats. Teenwoordig is het: Jij disliket mij, dan dislike ik jou.

• Agree Agree x 4
  16. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Ik heb 1 keer een topic dumb geklikt -> 10 bumps op verschillende topics van die persoon in 2 minuten.
    Diagree betekent niet mee eens, ik gebruik die -> dislike terug
    Volgensmij is dit systeem te moeilijk voor kleine kinderen, maar dan kijk ik naar positive ranking en dan :)

• Agree Agree x 2
    • Optimistic Optimistic x 1
  17. Joey / JPCore Builder Builder

Jou eerste zinnetjes zijn wraakacties.

Handtekening = 10 $

18. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Disagree (Niet mee eens) betekent iets anders dan dislike (Niet leuk)

Ik ben het niet eens met delen van de post, daarom disagree...

Ik vind dat de knopjes misschien moeten blijven, behalve dislike....

Maar je zou niet zo'n reputatiebalk moeten hebben... Dat is vaak zo negatief....

Verstuurt vanaf mijn Sony Xperia J

• Agree Agree x 3
  19. P0WeRZz Iron Miner DRC Veteran

Tegenwoordig is alles maar negatief.
    Je kan hier niets meer zeggen of er komt weer iemand zeuren dat je een punt mist.

En dan inderdaad, hoppa gelijk 7x Dislike, en dan gaat je reputatie balk heel snel naar rode kant, terwijl het misschien helemaal niet zo is bedoelt.
    (Domino-effect: als er 1 disliked/disagree whatevah, komt de 2e, de 3e, de 4e enzovoorts.)

En dan krijg je weer van dat
    "oh maar jij hebt een slechte reputatie, dus nee ik handel niet met jouw" in het handels topic oid.

Last edited: Aug 28, 2014
    • Agree Agree x 5
    • Like Like x 2
  20. Producer Gold Miner DRC Veteran

P0WeRZz haalt de woorden uit mijn mond. Van mij mogen al die buttons weg buiten de like button!

• Agree Agree x 4
    • Winner Winner x 1
Thread Status:
Not open for further replies.