Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by r03n_d, Jan 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. r03n_d Stone Miner DRC Player

Hallo,
    bij een unban aanvraag moet je screens toevoegen. Dit is pretty useless aangezien de screen die je kán toevoegen alleen verteld dat je geband bent, voor hoe lang, en met welke reden (namelijk het scherm dat je krijgt bij inloggen).
    Mijn voorstel is dat de moderators gezamenlijk een openbare dropbox opzetten. Hierin krijgen gewone leden alleen lees-rechten, en kunnen de moderators ook aanpassen/toevoegen etc.
    Iedere moderator maakt hierin zijn eigen map aan. Hierin maakt de moderator per persoon weer een nieuwe map aan waarin hij de screenshots plaatst van de gebande persoon (niet met terugwerkende kracht, dat is te veel werk). Zo kan iedereen overzichtelijk zien waarom hij/zij is gebanned. Privacy is geen argument tegen dit systeem aangezien de screenshots nu ook in de unban aanvragen gepost worden door de moderators (dus ze zijn al min of meer openbaar).
    Dit lijkt mij handig om de transparantie te vergroten, en het aantal vragen "waarom ben ik gebanned" op het forum te verkleinen.

Voorbeeld:
    Dropbox -> JelleDRC -> r03n_d -> sceenshot1.png, screenshot2.png etc.

2. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Je kan ook gewoon het forum gebruiken en dan foto's uitwisselen via een conversatie ;)
    En als je een unban wil aan vragen doe je dat hier op het forum met een foto. Zo raken de foto ook nier door elkaar en heb je meteen de foto's op de goed plaats.

3. r03n_d Stone Miner DRC Player

De foto's raken ook niet door elkaar omdat elke mod zijn eigen map gebruikt, met daarin een map voor elke gebruiker.
    Als dit gestandaardiseerd wordt in de routine van de ingame mods, dan zal ze dit een hoop tijd schelen, en zijn de gemaakte beslissingen duidelijker voor de betreffende personen.
    Think about it..

4. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Het is zo je het nu zegt wel een idee... En ik denk dat je wel genoeg hebt aan 5GB... Alleen Willen dit de andere dat weet ik nog niet zo net...

5. r03n_d Stone Miner DRC Player

Het uploaden moet niet moeilijk zijn. Je kan het zo instellen dat wanneer je zelf een goede structuur aanbrengt op je hardeschijf, dat dat op diezelfde manier geüpload word. Dus je hebt zelf je files netjes op orde, en biedt daarmee ook overzicht voor de gebruikers..
    En als ik zo het unban-gedeelte lees zie ik dat er regelmatig mensen gebanned worden. En veel van die mensen weten niet goed wat ze precies verkeerd gedaan hebben. Je zal nooit kunnen voorkomen dat mensen topics aanmaken/moderators aanspreken met de vraag wat ze fout hebben gedaan, maar het zou het aantal topics wel moeten kunnen terugdringen.
    Daarnaast, ik vroeg laatst aan koolmees waarom ik een temp ban had, en hij kon mijn vraag niet beantwoorden omdat ik gebanned was door iemand anders. Met zo'n verzameling aan screenshots 'in the cloud' kan ik er zelf achter komen wat er aan de hand is, en mocht dat niet werken.. Dan kan (in dit geval) koolmees kijken naar de screenshots en mij alsnog helpen. In mijn geval heb ik koolmees dus onnodig lastig gevallen, en zou ik bram ook nog moeten lastigvallen. Dan zijn 2 mensen bezig met mijn vraag.. Dat kan je dus terugdringen tot (in het meest gunstige geval) 0 mensen, omdat mensen zelf achter het antwoord kunnen komen. In het ongunstige geval zou koolmees mij meteen hebben kunnen helpen, en heb je dus alsnog winst.

Wellicht dat de implementatie in het begin lastig zal zijn, en wennen zal zijn, maar ik denk dat als je het goed weet te gebruiken, dat er veel winst te behalen valt. En dat je daarmee een duidelijke voorsprong op de concurrentie hebt.

6. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

op zich een leuk idee, maar in de praktijk is er gewoon geen tijd voor. Screens zijn vaak niet nodig. Een apart dropbox systeem is heel tijdsintensief. Ik gebruik mijn tijd liever op de server.

toch bedankt voor de tip.

koolmees71

Thread Status:
Not open for further replies.