Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by KeelPastille, Feb 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KeelPastille Gold Miner DRC Veteran

Beste staf/spelers van DRC Network,

Dit is niet echt een klacht maar eerder een vraag. Ik wist niet precies waar ik deze moest plaatsen dus dan maar hier. Als dit hier niet thuishoort sorry daarvoor laat het me even weten en het zal niet nog eens gebeuren.

Ik zat jullie regels door te lezen op de website en daar kwam ik deze tegen:

Art. 11: Geen dropparties en/of giveaways organiseren.
    Deze regel houdt in dat het verboden is spullen weg te geven. Dit mag enkel op aanvraag van de owner en bij uitzonderingen.

Valt hier ook onder dat ik bijvoorbeeld gratis spullen geef aan een vriend of iemand die er om vraagt? Ik versta er zelf onder dat dit geld voor een georganiseerd evenement waar bijvoorbeeld reclame over gemaakt wordt om aandacht te trekken. Is er iemand die dit zou kunnen verduidelijken voor mij zodat ik niet onverwachts een ban riskeer?

Met vriendelijke groet,

KeelPastille

• Like Like x 1
  2. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

De hoeveelheid is altijd het codewoord, hoeveel verwacht je weg te geven.?

3. KeelPastille Gold Miner DRC Veteran

Wel, ik zit niet verlegen om spullen op dit moment. Dus geef ik wel eens wat weg dit varieert van diamanten tot voedsel. Dit zijn hoeveelheden van 1 a 3 stuks tot meerdere stacks van een bepaald item. Dit is vooral aan nieuwe spelers of mensen die ik ken en het nodig hebben voor bijvoorbeeld een groot project.

Ik zag hier eigenlijk geen gevaar in aangezien ik er totaal geen reclame voor maak en het ook geen gepland evenement is. Maar ik zag laatst een aangifte over een speler vanwege het feit dat hij/zij items gratis weggaf en dat begreep ik niet helemaal. Ik dacht eerlijk gezegd nog eerder dat het een trolactie was dan een daadwerkelijke regel totdat ik het terugzag in de regels. Vandaar mijn vraag hierover, wat is precies het bezwaar tegen het gratis weggeven van items?

Met vriendelijke groet,

KeelPastille

4. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Het feit dat sommige mensen hun geld verdienen met het verkopen van de items die jij weggeeft. Het brengt dus een verstoring in het economisch systeem. Dat is waarom die regel bestaat.

Het antwoord op de vraag ga ik mijn vingers niet aan branden, want wat ik zeg. De hoeveelheid is heel erg van belang. Is het sporadisch is het geen giveaway. Zou jij soms halve chests met items weggeven is het natuurlijk een ander verhaal.

• Agree Agree x 2
  5. KeelPastille Gold Miner DRC Veteran

Dat begrijp ik niet. Als ik gratis spullen weggeef dan zou dit eventueel de economie kunnen schaden. Omdat de persoon die dit ontvangt het zou kunnen verkopen. Maar als ik besluit dit zelf te verkopen richt dit dan geen potentieel economische schade aan? Ik zie het verschil niet tussen de gevolgen van dat ik iets verkoop of als iemand anders dat verkoopt. Afgezien dat wij het misschien voor een andere prijs zouden kunnen verkopen. Maar dat zal altijd gedeeltelijk variabel blijven afhankelijk van de vraag naar het product en hoeveel mensen ervoor over hebben.

6. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Ik snap waarom je moeite hebt met het begrijpen, ik zal proberen een situatie te schetsen:

Speler A is net nieuw, hij wil graag een huis maken van diamond blocks. Verschillende spelers geven hem 1 dia block en hij kan z'n huis bouwen. Maar het heeft hem geen cent gekost. 1 maand later heeft hij meer spullen en verkoopt hij de diamond blocks, hij heeft nu plots uit het niets 60k extra.

Het is een overdreven situatie, dat begrijp ik. Maar dat is de gedachte. Mocht je twijfelen over items die je weggeeft, vraag het aan een stafflid. Zoals dat Robinwiel laatst een bericht op het forum plaatste: 10k weggeven is giveaway :')

• Like Like x 4
  7. KeelPastille Gold Miner DRC Veteran

Ik ben het er niet helemaal mee eens maar ik begrijp je antwoord. Bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

KeelPastille

Thread Status:
Not open for further replies.