Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by extreme4all, Aug 18, 2015.

?

wat denken jullie hiervan

1. Geweldig!

52.4%
  2. misschien.

19.0%
  3. Nee!

23.8%
  4. Anders

4.8%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. extreme4all Woodcutter DRC Veteran

hallo iedereen,
    sommigen zullen mij wel kennen als een grote factions fan, maar ik ben gestopt omdat drc factions nogal dood is. dit is een geweldige server en daarom heb ik enkele ideeën bedacht om de server interessanter te maken:

anti-lagg:
    dit is het grote probleem van veel servers en dit is ook de reden dat nether en end niet beschikbaar zijn, wat veroorzaakt nu die lagg? MOBS en entities!
    1. stackable mobs (1 mob met x30 boven zijn hoofd in plaats van 30 mobs in die ruimte)
    2. enkel spawners mobs laten spawnen dus geen natural mobs
    3. clear lagg ofc ( geen mobs clearen omdat ze geen entities innemen)
    de game
    1. maak ongeveer 5 ranks die je kan kopen met in game geld*
    2. crates (vote key, monster key , master key en god key) *
    3. geen /fix of /fix all wel /afk
    4. sell head signs*
    5. stackable buckets (tot 16)
    6. faction huur per claim *
    7. mcmmo laat spelers geen ores plaatsen, dit kan voor mcmmo abuse zorgen
    8. nether en end mogen weggelaten worden, dit maakt de server uniek
    9. iedereen kan /auc doen
    10. silk touch kan niet nattuurlijke spawners minen
    11. als je in een faction bent kan je de chests openen (ook in een enemy faction)
    de shop
    1. als je /sell (hoeveelheid) dan verkoop je wat er in je hand is (als je 9000 maar je hebt maar 2 stacks dan sell je die 2 stacks) en als je /sell all doet verkoop je alles in je inventory. de /sell command selt voor 10% minder dan de shopprijs (nuttig voor het raiden maar anders zou ik de spelers proberen te demotiveren om de command te gebruiken)
    2. ores, logs, building materials moeten aanwezig zijn
    3. geen spawners in de shop (zie *crates voor spawners)
    de tweaks *
    1. *ranks: elke rank heeft zijn kit, de cooldown als volgt: dagelijks, 2dagen, 4dagen , week. enderpearls mogen voorzien worden in alle kits (2/3/4/5 pearls) de rank die je hebt bepaald ook welke spawners je kan plaatsen
    2. *crates: in de loot table van crates zitten spawners, money, obsidian(breakable) en bedrock(breakable), en sell head sign
    3. *sell head signs: kan met echt geld gekocht worden of uit crates gewonnen. (ook verkopen aan de shop maar niet kopen)
    4. *faction huur: je kent het wel de grote factions met veel leden die nooit online komen, dit zal nu gedaan zijn, een faction kan inkomsten halen uit donaties van spelers ( /f pay (naam faction) (hoeveelheid) of de faction kan een percentage van de verkoop eisen. het geld wordt gebruikt om de huur per claim te betalen en om een claim te kopen/ overkopen een claim overkopen gaat enkel als de andere faction niet genoeg power of money heeft om de claim te onderhouden.
    commentaar
    hier zal ik enkele commentaar lijnen van andere spelers zetten als die er komen en eventueel nog andere suggesties van spelers.
    Wil je met mij persoonlijk over het topic spreken bezoek dan eens het drc teamspeak channel ts.dutchrastacraft.nl waar ik bijna altijd online ben
    nee ik heb geen lagg maar dit is omdat er miss 20 mensen online zijn, dan is er niet veel lagg met mob spawners maar als je met 50+ online bent zal de server het zwaar hebben met alle mobs etc.
    de inkomsten komen van crates, je rank kit zal niet veel voorstellen: laatste rank diamond prot 2 max ( hierover valt de discutieren). en hoe dat drc factions er nu uit ziet, daarmee kan jelle ook de server niet draaien.
    spawners zijn "gemakkelijk" te verkrijgen met de crates (vote,...) waardoor het mobdrop en xp probleem is opgelost. 2 opties voor mcmmo:
    1. spelers krijgen mcmmo exp van spawned monsters ( persoonlijk vind ik dit iets OP daarom zou ik dan de xp per hit verminderen in dit geval)
    2. spelers krijgen mcmmo exp door het vechten met andere spelers, normaal is dit altijd zo. vroeger was het 80 exp per hit op een speler met diamond armor ofzo ( kan verandert zijn). dit moedigt pvp aan en is ook een beloning voor mensen die aan pvp doen.
    buckets: ik bedoel water en lava buckets inderdaad, het maken van een base is een groot en lastig werk dit zou spelers veel tijd en moeite besparen om een base te maken en hun meer tijd geven om een base te raiden en dus factions spelen.

ores: in de versie waarin we nu bezig waren is er in het begin veel abuse geweest met redstone ore naar dust, over het algemeen plaatsen spelers geen ores in hun base enz. en dit is dus een gemakkelijke oplossing ( laat ze de ores niet op de grond zetten, vorige versie was dit zo)

je kan altijd /auc mute doen dan is de chatspam weg, anders beperkt dit de economie ( koop/verkoop van spawners/items etc)

de shop zoals ze nu is (van items) is goed, sugarcane, cactus zou wel terug moeten komen. over de prijzen moet worden nagedacht omdat de relatie met de ranks etc goed moet zijn (ze mogen niet te hoog zijn maar ook niet te laag)

spawners in de shop is mogelijk maar ik weet niet goed wat de inpakt zal zijn op de economie ( eventueel een plaats voorzien om ze te kopen/verkopen in de shop maar enkele dagen/ weken wachten om te kijken of er genoeg spawners in de game komen via crates etc, zo niet dan mogen ze in de shop komen. spawners kunnen ook gekocht worden met echt geld, alle spawners kunnen verkregen worden)
    Zet de prijs van sugarcane en cactus laag dan moet je een mega farm bouwen, wat dan weer easy te raiden is en dan wordt je geraid dan ga je er geen 2 keer opnieuw maken.
    Als er meer mensen factions gaan spelen is dit een easy raid met iemand afk dus dat lost zijn eigen wel op. en het is een goed idee dat er geen gunpowder kan verkocht worden of tnt. ook om dit te vermijden is het best geen spawners in de shop te hebben maar dit zoals ik al eerder zei is beter te beoordelen nadat we enkele dagen/weken in de ronde zijn.
    spawners ga je altijd hebben in factions, dat is "het werkende" hart van een faction. Maar denk even aan de loottable van die vote spawners:
    de common spawner(10%): chicken, pig , cow
    de uncommon spawner(1-5%): spider, zombie, skeleton
    de rare spawner zou ik enkel in crates zetten waarvoor je moet betalen met een 1% kans
    de rare spawner: creeper, iron golem, pigzombie

je kan het nog interessanter maken als je zegt dat de 1 ste rank kan enkel de common spawners plaatsen, de tweede rank kan enkel uncommon en de derde rank kan rare spawners plaatsen. (iedereen kan een spawner minen met een silktouch pick)

suggestie vote key loot table:
    1. common spawner (10%)
    2. uncommon spawner (5%)
    3. 2000 money 30%
    4. 4000 money 20%
    5. 10000 money 10%
    6. diamond pick (effi 3 unb 2) 5%
    7. obsidian 3 stacks 10%
    8. golden apple 'craple' 10%
    meestal krijg je een tripwhire hook, dat is je key: elke key heeft een loot table ( verschillende items die je kan krijgen, er staat een voorbeeld ergens in de commentaarlijnen in het topic), je klikt met je key op een kist of whatever ( dit is aanpasbaar in de config) en dan krijg je een item uit de loottable
    trapped chests kan je zowizo ://
    maar dit zorgt ervoor dat je je base beter gaat beschermen, dit is wel voor discutie vatbaar.
    Voordelen kisten openen in enemy terrein:
    • raiden is meer gefocust op pvp en in de base geraken
    • er wordt meer aandacht besteed aan de base
    • meer pvp
    • met als gevolg een betere economie
    Nadelen:
    • raiden wordt gemakkelijker voor mensen die te lui zijn om hun base te beschermen
    • iemand betrayen wordt erger, dit zal dus kleinere maar sterkere factions opleveren --> meer pvp en raids (eigenlijk een goed punt dus)
    • glitchen, hier moet opgelet worden en dit zal een van de weinige dingen zijn waar staf zich mee bezig zal moeten houden

Last edited: Aug 22, 2015
    • Like Like x 4
    • Winner Winner x 2
    • Informative Informative x 1
  2. NathanAlbertini Redstone Miner DRC Veteran

In 1 woord : GEWELDIG. Als het zo komt zou ik echt weer gaan spelen op drc. Alleen 1 punt. Het zou juist leuk zijn als de nether en end aan staat, zodat je boven de nether vaults kan zoeken en in de end end-stone kan mine voor meer verdediging voor je base. Verder vind ik ze allemaal geweldig :D.

• Like Like x 1
  3. Hugh Mungus Builder Builder

Geweldig, zeker voor de mensen die graag factions spelen.
    en met de vote keys komen er nog meer votes!

• Like Like x 1
  4. luukgamekanaal Redstone Miner DRC Veteran

er is totaal geen Lagg in factions dat moet aan je laptop of pc of internet liggen en ranks met ingame geld... euh nee want dan kan Jelledrc de server niet draaiend houden.. en doe dat dan trouwens met alle servers. maar veder ben ik t er wel mee eens,

5. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

1. Interessant.
    2. R.I.P. groentjes, geen mobdrops, geen xp van mobs en (voor iedereen) geen combat mcmmo skill training.
    3. Clearlagg al gesuggereerd bij Jelle.
    1. Voorgesteld.
    2. Voorgesteld, maar dan enkel als mogelijkheid ze te verkopen met /sell of de sign in de spawn.
    3. Is dit niet standaard? Of bedoel je water en lava buckets?
    4. Is een extensie van de factions plugin, namelijk FactionTax. Ook voorgesteld, maar kost $10.00. Zien of Jelle dit er voor over heeft.
    5. Uitleg please?
    6. Nether is anders voorgesteld. The end zal echter uit blijven.
    7. Dit kan wel chatspam veroorzaken en donators verliezen een van hun perks.
    8. You don't say? Wie toegang heeft tot de chest kan een faction individueel instellen.
    1. Logs zijn er, ores worden gekocht en verkocht in <iron|diamond|gold|...> blocks en building materials bestaan nu vooral uit materiaal dat handig is voor factions (min 1 bepaald blokje dat ik even beter niet vermeld).
    2. Spawners in de shop is anders ook voorgesteld.

Gelieve enkel terug te reageren op de onderstreepte puntjes, omdat ik deze puntjes ietwat belangrijker vind.
    Dank je.

• Informative Informative x 1
    • Useful Useful x 1
  6. extreme4all Woodcutter DRC Veteran

deze reply zet ik in de comment omdat ze te groot is om bovenaan in het topic te plaatsen
    spawners zijn "gemakkelijk" te verkrijgen met de crates (vote,...) waardoor het mobdrop en xp probleem is opgelost. 2 opties voor mcmmo:
    1. spelers krijgen mcmmo exp van spawned monsters ( persoonlijk vind ik dit iets OP daarom zou ik dan de xp per hit verminderen in dit geval)
    2. spelers krijgen mcmmo exp door het vechten met andere spelers, normaal is dit altijd zo. vroeger was het 80 exp per hit op een speler met diamond armor ofzo ( kan verandert zijn). dit moedigt pvp aan en is ook een beloning voor mensen die aan pvp doen.
    buckets: ik bedoel water en lava buckets inderdaad, het maken van een base is een groot en lastig werk dit zou spelers veel tijd en moeite besparen om een base te maken en hun meer tijd geven om een base te raiden en dus factions spelen.

ores: in de versie waarin we nu bezig waren is er in het begin veel abuse geweest met redstone ore naar dust, over het algemeen plaatsen spelers geen ores in hun base enz. en dit is dus een gemakkelijke oplossing ( laat ze de ores niet op de grond zetten, vorige versie was dit zo)

je kan altijd /auc mute doen dan is de chatspam weg, anders beperkt dit de economie ( koop/verkoop van spawners/items etc)

de shop zoals ze nu is (van items) is goed, sugarcane, cactus zou wel terug moeten komen. over de prijzen moet worden nagedacht omdat de relatie met de ranks etc goed moet zijn (ze mogen niet te hoog zijn maar ook niet te laag)

spawners in de shop is mogelijk maar ik weet niet goed wat de inpakt zal zijn op de economie ( eventueel een plaats voorzien om ze te kopen/verkopen in de shop maar enkele dagen/ weken wachten om te kijken of er genoeg spawners in de game komen via crates etc, zo niet dan mogen ze in de shop komen. spawners kunnen ook gekocht worden met echt geld, alle spawners kunnen verkregen worden)

• Like Like x 1
  7. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

Goed topic, dit soort dingen zijn al tientallen keer voorgesteld door andere faction spelers; hopelijk wordt er op korte termijn aan gewerkt zodat factions weer leuk wordt!

• Agree Agree x 3
  8. extreme4all Woodcutter DRC Veteran

ja sommige dingen zijn al een keertje voorgesteld maar ik heb er ook mijn eigen ideeen bij gevoegd en dan een net overzicht gemaakt van alle problemen en oplossingen, ik hoop dat dit topic genoeg aandacht krijgt en dan zal het er wel van komen, als faction even succesvol wordt als survival is dit een groot voordeel voor de server.

• Agree Agree x 1
  9. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

Ja zo denk ik er dus ook over! Ik weet zeker als factions verbeterd wordt dat het in potentie even goed kan draaien als survival. Daarom snap ik ook niet waarom er altijd vrij weinig met onze ideeën gedaan is (geen haat).

10. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Het laatste probleem met de spawners in de shop was dat factions een creeper spawner kochten en volop geld verdienden aan gunpowder.
    Gunpowder dus niet meer verkopen? Dan moet je het wel gebruiken voor tnt.
    Als sugar cane en cactus weer verkocht wordt, dan gaan we waarschijnlijk hoppers uit zetten, de prijs enorm laag zetten en dat samen met de voorgestelde clearlagg. Om dan geld te verdienen, moet er regelmatig iemand naar de farm gaan om alles op te rapen voor het weg is. factions met afk-pools krijgen dan problemen. Ja, de hele faction kan gestraft worden voor het niet melden.
    Omdat het meestal maar 1 suggestie is en meestal altijd dezelfde. Om factions te verbeteren moet er veel veranderd worden. 1 aanpassing en niemand kijkt er naar. Een hele lijst van veranderingen en iedereen gaat uit zijn dak.
    Daarom dat topic wel eens de start kan zijn van een nieuwe faction server.

11. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

Eens. Ik denk dat dit topic met alle suggesties een hele goede basis is voor de nieuwe factions!

12. dj_douwe_14 Gold Miner DRC Veteran

je kan geen mcmmo krijgen van mobspawners alleen van natuurlijk gespawnde mobs en gardian tempels.

• Agree Agree x 1
  13. extreme4all Woodcutter DRC Veteran

dit kan wel als dat wordt aangepast in de config
    --- This message was merged, Aug 18, 2015 ---
    Waarom moeten hoppers uitgezet worden?
    En waarom zijn afk pools een probleem?
    Zet de prijs van sugarcane en cactus laag dan moet je een mega farm bouwen, wat dan weer easy te raiden is en dan wordt je geraid dan ga je er geen 2 keer opnieuw maken.
    Als er meer mensen factions gaan spelen is dit een easy raid met iemand afk dus dat lost zijn eigen wel op. en het is een goed idee dat er geen gunpowder kan verkocht worden of tnt. ook om dit te vermijden is het best geen spawners in de shop te hebben maar dit zoals ik al eerder zei is beter te beoordelen nadat we enkele dagen/weken in de ronde zijn.

Last edited: Aug 18, 2015
  14. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

Ik ben het overal met je eens alleen wil ik juist wél spawners kunnen kopen in factions, money verdienen is anders totaal niet nuttig als je er niks mee kan kopen waar je echt iets aan hebt.

15. KleineAap Gold Miner DRC Veteran

Hoppers uit om te voorkomen dat mensen automatische farms maken, anders te makkelijk geld verdienen.
    AFK Pool verbod om te vermijden dat mensen AFK in de farm gaan staan zodat ze alles oppakken

16. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

afk pool verbod is er toch al?

17. extreme4all Woodcutter DRC Veteran

dat weet ik zie het probleem er niet van in.
    --- This message was merged, Aug 18, 2015 ---
    je kan obsidian, keys, je rank, spawners van andere spelers kopen.

18. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

Ik zou zeggen: waar wachten we nog op? :P

• Like Like x 1
  19. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Eerst heb je het over grote factions met veel power en dan later ga je voter spawners voorstellen, waardoor je eigenlijk weer je eigen laggprobleem veroorzaakt hebt.

Het zijn goede ideeën, zal enkel nog met het een en ander getest moeten worden.

@Dracindo ik zal je vanavond even wat dingen doorsturen betreffende revisie

20. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

Als het aan mij ligt gewoon spawners verkopen in de shop, lijkt me allemaal wat overzichtelijker

Thread Status:
Not open for further replies.