Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by MarkedForDeath, Nov 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Omdat er, tot zover ik wist, er geen was, en mensen zoveel (domme) vragen stellen, heb ik dit gemaakt. Veel mensen stellen vragen. Sommige zijn te begirijpen, zoals hoe donate ik. Andere zijn idioot, zoals mag je hier griefen. Voor de mensen die niet bij de tutorial hebben opgelet en nauwelijks iets weten van minecraft en meteen op een server zijn gestapt, is er dit.

''Hoe maak ik dit? Wat kan je met dat?''

Deze vraag kun je beter google, of op Minecraft wiki zoeken. Google geeft gegarandeerd antwoord, tenzij je het verkeerd opzoekt(tip: zoek altijd in het engels! dus ''how to craft a pumpkin pie in minecraft'' en niet ''hoe maak ik pompoentaart in Minecraft'') terwijl veel mensen niet altijd zin hebben om zoiets uit te leggen, en vaak moet je het dan keer op keer vragen voordat je antwoord krijgt, en dat zorgt alleen maar voor meer irritatie. Geen excuses van ''ik heb er geen zin in'' of ''dit gaat sneller'' want dat is niet waar, Google geeft je het antwoord snel en je hebt er weinig moeite voor nodig.

Minecraft Wiki: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Minecraft_Wiki

''Mag je hier griefen? Is dit een PVP server?''

Als je dat eerste uberhaupt vraagt heb je niet bij de Tutorial opgelet, en hoor je hier niet eens te zijn. Je mag hier niet griefen, niet niet niet. Dit is ook geen PVP server, maar er is wel een speciale PVP arena.

''Waar zijn alle mobs? Heeft deze server geen mobs ofzo?''

Met wat nadenken kom je op het antwoord. Dit is een server, niet een singleplayer world. Je bent niet de eerste hier, er zijn honderden mensen voor je op deze server geweest. Het lijkt me logisch dat als je een dier ziet je het in je farm stopt of het slacht. Raad eens wat al die mensen voor je hebben gedaan? Als je een dieren farm wilt kan je Spawn Eggs kopen in de shop.

''Can I have food please?''

Er is niks mis met om voedsel vragen, maar het probleem is dat het in engels is. Waarom ik per se deze vraag koos omdat ALS mensen engels praten, het vaak zoiets is. Verwacht geen antwoord tenzij je het in het Nederlands vraagt. Een goede manier om eten te krijgen, is te stemmen, en met dat geld in de playershops of admin shops wat eten kopen. Vaak als mensen engels praten, zijn ze niet eens engels maar dan denken ze dat ze engels goed genoeg kunnen om te faken dat ze echt engels zijn. In alle gevallen faalden ze en hadden ze vreselijk engels, waarop werd gewezen door anderen, en wat alleen maar voor vernedering zorgte.

''Hoe maak ik een shop?''

Goeie vraag. Schandalig dat er geen guide voor is.

1. Bouw je shop.
    2. Plaats chesten tegen de muren met producten die je gaat verkopen of laat ze leeg als je dingen wil kopen van andere mensen. Per chest verkoop je een product maar van dat product zoveel als je wilt. (Je mag niet Wheat en Cobblestone in een chest doen)
    3. Plaats een sign boven iedere chest. Op zo'n sign schrijf je het volgende:

Op de 1e regel schrijf je niks. Hier zal automatisch je naam komen te staan.
    Op de 2e regel hoeveel je in een keer koopt of verkoopt. Als je Cobblestone verkoopt maar niet wil dat mensen oneindig willen klikken doe je ''64'' en dan hebben ze in een klik een hele stack.
    Op de 3e regel de prijs voor verkopen en kopen met een dubbele punt ertussen. Stel je voor je verkoopt die ene stack Cobblestone voor 50 en koopt een stack Cobblestone voor 20 dan doe je 50:20. Als je alleen verkoopt doe je gewoon 50 en als je alleen koopt van andere mensen dan 0:20(Je verkoopt dan helemaal niet).
    Op de 4e regel doe je het ID van het item/blok dat je verkoopt. Om het ID te weten hou je het in je hand en type je /iteminfo. Je kan het ook googlen maar daar worden vaak fouten gemaakt want dan gaan mensen in het geval van planten het ID van het blok en niet het item zetten.

Hier heb je Wheat als blok met ID 59:

En hier als item met ID 296

Als je Wheat breekt, krijg je het Item en niet het blok. Dus je kan het ook niet verkopen. Als je Wheat verkoopt onder ID 59 zal ie zeggen dat hij uitverkocht is. Dit geldt ook voor Carrots, Potatoes, Sugar Cane, Cocoa Beans en Nether Wart. Dus zorg dat je het ID van het item en niet het blok hebt.

''Is X-ray of Nodus toegestaan?''

Deze zijn uit den boze. Alles wat je een oneerlijk voordeel geeft over anderen is hier niet toegestaan. Dat je zoeits durft te vragen.

• Like Like x 2
  2. xJustSmile Gold Miner DRC Player

Nice, al staan er wel veel scheld woordjes in.

Toch heb ik hem Sticky voor je gemaakt.
    Als je er nog meer dingen bij zou willen zetten vind ik dat altijd prima.

(+1 Like)

Ik vind trouwens dat er ook geen guide voor is, best wel raar ja.
    Over ''Hoe maak ik een shop''

Dit zou je eventueel wel kunnen zetten bij algemeen.
    Guide - Shop maken
    En als jij meer guide's wilt maken zou dat mogen van mij.
    Dan maak ik al je topic's van Guide's sticky, als het te grof is verander ik het een klein beetje.
    Maar als je dat zou willen doen, zou dat echt fijn zijn!

Echt nice FAQ.

Mvg,

xJustSmile // Kars

3. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Heel erg bedankt. Ik snap dat ik er een beetje in heb gescheld, maar ik schreef dit omdat ik een beetje pissed werd van al die vragen.

4. Wender Nether Explorer DRC Veteran

Fijn dat je dit maakt. veel mensen vragen er om in de server ;)

-Mvg

5. robneng Redstone Miner DRC Player

Heb je wel gelijk in.
    Maar wel handig dat met die shops ik wist het ook niet goed

6. Brammes Guest

nu nog kleuren en meer vragen :P

7. xJustSmile Gold Miner DRC Player

Ik heb het er al met hem over gehad ! :)
    Jullie gaan vanzelf zien wat hij gaat doen!

8. Brammes Guest

Of we maken een dutch rasta craft wiki :)

9. xJustSmile Gold Miner DRC Player

Zou eventueel ook nog kunnen, maar ik weet zeker dat er niet veel mensen
    op Wiki's gaan kijken ;) is namelijk bijna nooit zo.

10. robneng Redstone Miner DRC Player

tenzij de wiki voor drc een onderdeel word van de site!!

• Like Like x 1
  11. ikbennicky Nether Explorer DRC Veteran

ehh misschien kun je hem aanpassen aan de nieuwe server
    pvp is weg
    playershops ook...

12. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Wiki is zekker leuk! ik ga er even na kijken :)

13. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

14. Avho Redstone Miner DRC Player

wow heel mooi :p

Thread Status:
Not open for further replies.