Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by Steve_DRCer, Jan 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steve_DRCer Guest

hallo,
    ik zit nu op een laptop met een amd e 1 processor die gewoon kei slecht is.

daarom vraag ik weten jullie een goeie game pc ?,waar ik minecraft op kan spelen en tegelijkertijd spotify kan luisteren en af en toe tekstverwerken?
    mijn budget 500/600 euro
    verstand van in elkaar zetten
    pc: durf het risico niet te nemen.
    ik heb ook nog geen goede accesoires zoals: keyboard en muis etc.
    het liefst wil ik dat de assecoires bij het budget zijn inbegrepen

Last edited by a moderator: Jan 12, 2015
  2. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Als je voor die prijs een gamingpc gaat kopen ga je er echt geen genot van hebben... I know, het is veel geld maar het is namelijk zo. Als je dan nog eens verwacht dat de randapparaten er bij inbegrepen zijn ga je niet veel meer kunnen kopen dan je laptopje met amd e1 (bij wijze van spreken). Als je goed wil gamen moet je namelijk investeren...

3. nielsharten Iron Miner DRC Player

Een aardige game pc voor dat geld is alleen mogelijk als je die zelf in elkaar zet, anders krijg je voor dat geld een matige cpu en gpu is dan ook niet best. Om over de rest van de componenten maar te zwijgen. Een pc zelf bouwen is echt niet zo heel erg lastig, dus dat zou ik aanraden, of doorsparen voor iets beters.

4. Sanderp Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Die zin van: verstand van in elkaar zetten
    Pc: Durf het risico niet te nemen. Kan je er zelf 1 in elkaar zetten of niet. Zoniet ga tutorials op youtube kijken, het is simpeler dan je denkt

~Sander (schrijffouten inbegrepen)

• Like Like x 1
  5. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Zet er zelf een in mekaar. Het is eigenlijk gewoon lego. Voor deze prijs ga je dan een PC hebben die beter is dan een PS4, maar alleen ls je hem zelf bouwt. En koop zeker nooit alienware, die combineren een i7 met een GTX750ti, terwijl ze beter een i5 met een 970 of een 290x ofzoiets.
    Als je wat voorbeelden van goeie builds wilt, die kun je hier vinden: http://www.reddit.com/r/PCMasterRace/wiki/builds
    En als je zelf eentje wilt maken kun je dat hier doen: http://uk.pcpartpicker.com/
    Ga eerst even op een forum zoals deze: http://linustechtips.com/main/ vragen of het een goede combinatie is.
    Ook raadt ik je aan om de parts uit engeland te kopen. In belgie en nederland is het veel duurder, en om van america te laten komen betaal je veel inmportkosten

veel succes!

edit: Als je wil kijk ik straks ook wel even naar een partslist voor je te maken

• Like Like x 1
  6. Steve_DRCer Guest

Bedankt iedereen voor het kijken, ik denk dat ik dan maar ga voor in elkaar zetten van pc.
    @Wadu436 hoe kan je precies zien wat op elkaar past.
    En dan heb ik nodig:
    Moederbord
    Voeding
    Processor hardeschijf
    Videokaart
    Kast
    windows
    intern geheugen
    Koeling
    En?
    --- This message was merged, Jan 12, 2015 ---
    Ik
    ik heb een pc nog nooit in elkaar gezet maar heb wel een klein beetje verstand van pc's maar dat is meer met software en niet met LEGO zegmaar.

• Like Like x 1
  7. nielsharten Iron Miner DRC Player

Koeling hoeft vaak niet per se, meestal zit er al een stock koeler bijgeleverd.
    Intern geheugen is ook belangrijk om te hebben ;)
    Verder wil je waarschijnlijk ook windows.

8. Steve_DRCer Guest

oke windows 7/8.1

9. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

Als je er geen verstand van hebt, dan kun je er het beste eentje in elkaar laten zetten, en jongens. Het is voor minecraft en muziek luisteren, dus dat moet kunnen denk ik voor die prijs? Maar met accesoires? Hmm, dat weet ik niet, volgens mij is er wel een CM Storm bundle, 30 euro, voor muis en keyboard, weet niet of die er nu ook nog is.

10. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Maar als het enkel voor minecraft is, zou ik niet echt naar een game pc gaan. Prijs tov gebruik is niet echt evenredig.

11. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

Inderdaad, voor puur minecraft en muziek luisteren, is een normale desktop pc ook goed.

12. nielsharten Iron Miner DRC Player

• Like Like x 1
  13. Myaumix_ Diamond Miner DRC Veteran

Uhm, voor zo ver ik weet kan je zondet video kaart geen minecraft kopen?

Verstuurd van mijn XT1032
    Als ik het fout heb verbeter me dan maar ga me niey disliken en zo

• Agree Agree x 1
  14. Steve_DRCer Guest

Okey dus game pc hoeft niet ?
    Want ik ben wel van het downloaden van films en nog honderd andere dingen dus hij moet wel tegen iets kunnen.
    --- This message was merged, Jan 12, 2015 ---
    http://uk.pcpartpicker.com/guide/gcTwrH/entry-level-gaming-build
    Ik heb hier wat gezien.
    Is dit wat?

15. Airwin_ Server Moderator Staff Member Server Moderator

16. Steve_DRCer Guest

Met wat is een Intel Core en AMD te vergelijken welke amd processor is net zo goed als i5

17. Brammes Guest

Denk dat je beter een "goedkopere" videokaart kan pakken. En dan een betere cpu...
    Ik raad je aan om eens op tweakers.nl rond te kijken, daar zijn er ook veel mensen zoals jij die een budget gaming pc willen hebben.

verschil tussen intel en adm processor is dat de intel "beter" is. Waarom? Dat kon de verkoper in de winkel mij niet echt vertellen. Hij vertelde alleen dat uit testen de adm veel warmer werd en een minder lange levensduur had.

ik heb een halfjaar geleden een gamingpc samengesteld, maar door de winkel in elkaar laten zetten. Dit puur omdat ik hier geen ervaring mee had en ik wilde niet het risico lopen dat ik iets zou kapot maken tijdens het assembleren.

Gezien jou budget, zou ik geen ssd pakken. Een hdd van 500gb lijkt me voldoende als je wat films en minecraft speelt..

Ik raad je aan om op een ander forum te gaan informeren over je hoe en waarmee je rekening moet houden...
    puur omdat veel mensen dingen beweren die niet mogelijk zijn. Voorbeeld : Denk eraan of je moederboard wel je ram geheugen ondersteunt.

In mijn geval ben ik gewoon naar een winkel gegaan, daar werkte een student die zich in zijn vrije tijd ook met pc's samenstellen bezig hield. Die heeft eigenlijk mijn pc samengesteld en heb ik totaal niet geluisterd naar sommige leden van het forum. (Al vond ik sommige ideeën wel prima)

18. Steve_DRCer Guest

I.p.v. I3 neem ik dan i5 en ik weet niet veel van videokaarten welke raad je dan aan ? @Brammes

19. Airwin_ Server Moderator Staff Member Server Moderator

Ik zelf zou voor een gtx650 2gb gaan. Goedkoop, Draait de meeste games goed. Voor minecraft is dit ruim voldoende en voor films kijken helemaal. (behalve in 4k dan)

20. Steve_DRCer Guest

4k?

Thread Status:
Not open for further replies.