Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by SilveradoNL, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SilveradoNL Newbie DRC Player

Minecraft Naam: Silverado
    Wat heb ik gedaan: Langere tijd AFK gebleven , met behulp van mijn keyboard macro.
    Wie heeft je gebant: Geen idee.

Hallo, ik ben vandaag gebanned vanwege het gebruik maken van een AFK macro.
    Deze macro zorgt ervoor dat de cliënt niet afsluit na 4.5 minuut niks gedaan te hebben.
    Het enige wat ik mij kon herinneren over de AFK regels, waren dat ik geen AFK poel mocht maken.
    Ik lees nu dat andere dingen (zoals AFK macro's) ook verboden zijn.
    Ik heb inderdaad gebruikt gemaakt van die AFK macro.
    Dit was zeer fout van mij om te doen, en zal ik in de toekomst laten.

Kunnen jullie mij a.u.b. unbannen en een tweede kans geven?
    Hopelijk kan ik jullie dan laten zien dat ik ook zonder AFK macro het spel kan spelen.

Groeten
    Edwin

2. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

een langere tijd afk.... je stond 7,5 uur lang afk en je was die dag niet van plan om nog te spelen neem ik aan? het was 3 uur 's nachts geweest... je kan dan toch net zo goed uitloggen en een andere keer terug komen? om 3 uur 's nachts zijn er hooguit 30-40 man online op de vrijdag avond...
    je stond onder de zee, net boven bedrock niveau...
    remember... we see everything :)

3. SilveradoNL Newbie DRC Player

Hoi Dutch.

Voordat ik AFK ging was ik al bijna de hele dag online, en had zelfs de nacht ervoor doorgehaald met de bedoeling om zoveel mogelijk cobblestone te verzamelen voor me kasteel.
    Ik had gepland nog even online te blijven, om de grond van mijn kasteel te claimen zodat ik de dag erna kon beginnen met bouwen. Toen ik ging checken hoeveel ik kon claimen kwam ik er achter dat ik net een paar blokjes tekort kwam om de claim groot genoeg te maken. Dus wat ik wilde doen is gewoon doormijnen tot ik het kon claimen. Vandaar dit ik net boven bedrock in een hele lang uit gemijnde tunnel zat, had daar die dag 4 dubbele kisten vol aan cobblestone weggehaald. Ik was al zolang bezig met mijnen, dat ik al heel slaperig was. Mijn plan was om even snel onder de douche te springen zodat ik mezelf weer wat frisser voelde om nog even door te gaan.
    Daar heb je gelijk in, wat ik had moeten doen was gewoon afloggen en nadat ik had gedoucht weer aanloggen.
    Maar omdat ik bang was dat daardoor mijn uur online werd onderbroken, (en daarmee gratis claim blokken weer later kwamen) wilde ik eigenlijk mijn cliënt online houden terwijl ik ging douchen. Normaal vraag ik mijn vriendin hiervoor om gewoon elke 2 minuten even een ram op het keyboard te geven, maar die lag te slapen. Toen nam ik helaas de stomme beslissing om die macro te maken, met de gedachte dat ik toch binnen 10-15 minuten weer terug zou zijn.
    De enige reden dat ik uren AFK stond, was omdat ik na de douche alsnog in slaap gevallen ben.

Ik weet dat het gebruik maken van een AFK macro niet hoort, of het nu voor 10 minuten, of uren lang is. Vandaar dat ik dit ook niet in de originele post gezet had.
    Zelfs als je mijn uitleg gelooft, had ik toch fout gezeten met het maken van de macro.
    Ik hoop alleen dat je nu begrijpt waarom ik het deed, en waarom ik zo lang AFK was.

Hieronder nog iets in het geval dat de duur van de AFK periode invloed heeft op jullie beslissing.
    Was het echt 7.5 uur?
    Het maakt waarschijnlijk toch niet uit precies hoelang de AFK tijd was, maar ik had dacht dat het eerder 4-5 uur was. Ik dacht namelijk dat het na de nachtwisseling van vrijdag op zaterdag was dat ik AFK ging.
    En doordat de timestamp van mijn unban aanvraag zaterdag morgen om 5 uur is, zie ik niet hoe het 7.5 uur geweest kan zijn. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor en dat het voor de nachtwisseling was dat ik AFK ging. Ik heb een slecht waarneming van tijd wanneer ik vermoeid ben of wanneer ik net wakker wordt. Maar in het geval dat het iets mocht baten, zou je de tijden a.u.b. even kunnen checken?

Als het goed is kun je zien wanneer ik voor het laatst actief was aan hoe laat ik die blokken om mezelf heen geplaatst had.

Groeten
    Edwin

4. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

http://puu.sh/3xY5r
    hier vond ik je net, was wel grappig toen je heen en weer liep :D
    ik teleporte je naar spawn, daar bleef je heen en weer lopen

5. SilveradoNL Newbie DRC Player

Bedankt voor het checken.
    Ik zie dat ik toch verkeerd zat met de tijd.

Het zal er inderdaad wel raar uitgezien hebben, iemand die zo als een mafkees heen en weer loopt.
    Kan er zelf iets minder om lachen aangezien het nogal wat nare gevolgen had... :oops:

Heb je al enig idee wanneer ik de beslissing kan verwachten?

Groeten
    Edwin

6. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Ik vind dit ronduit belachelijk en je kortverhalen interesseren me langs geen kanten. Voor mij geen unban, dit vind ik even erg als nodus.

7. SilveradoNL Newbie DRC Player

Hoi Jelle,

Het is jammer dat je er zo over denkt.
    Ik zie zelf niet hoe perongeluk een tijd AFK staan 'net zo erg' is als het gebruik van een gehackte client.

Is dit de enige en laatste beslissing over deze unban aanvraag, of heeft het nog zin om te wachten op andere?

8. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Hahaha per ongeluk... Sure.
    En Ja koolmees kan nog m'n gedacht veranderen.

9. SilveradoNL Newbie DRC Player

Het gebruik van de macro was niet per ongeluk, de tijdsduur wel.
    Niet dat dit echt uitmaakt, maar toch.

10. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Het gaat er niet om hoe lang je het doet, het gaat er om DAT je het doet.

11. SilveradoNL Newbie DRC Player

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.

12. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

We wachten op een reactie van Koolmees71.

13. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

de reactie van koolmees is de volgende:

Dat je ongezond veel tijd aan DRC besteed is natuurlijk je eigen zaak. Dat je zo bezeten wordt van dat ene claim blokje is de kracht van minecraft. Allemaal te begrijpen, maar niet gezond.

Dat je een macro schrijft om een hack te maken die je online houdt is echt hetzelfde als nodus gebruiken. Als je dat niet vind, dan snap je niet dat dit een spelletje is. Gemeen spelen door een illegaal hulpprogramma is daarbij schadelijk voor andere spelers en voor ons. Als wij dit soort gedrag zouden tolereren, dan was het snel gedaan met de server.

ik ga met Jelle mee en vind dit geen unban waard. Ik zie wel in dat dit heel vervelend voor je is, maar het kan gewoon niet.

met vriendelijke groet,

koolmees71

14. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Ik ga met jelle en koolmees mee...

Topic gesloten, persoon geen unban

Thread Status:
Not open for further replies.