Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by pimboboy, May 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pimboboy Redstone Miner DRC Veteran

Dit is de moeder van Pimoboy, ik vind het schandalig dat jullie kinderen zomaar naar believen kunnen bannen en geen tweede kans geven. Hij heeft voor 40 euro gedonate, van zijn eigen spaarcenten en hij vindt het spel heel erg leuk. Hij heeft inderdaad niet erg netjes gehandeld om te liegen, maar kom op, het is een kind van 12 jaar.
    Ik keur dit zeker niet goed, maar de manier waarop jullie met kinderen omgaan keur ik zeker ook niet goed.
    Hij is wel goed genoeg om geld te storten waar jullie niets voor hoeven te doen, maar een kind van 12 een tweede kans geven ho maar.
    Ik zal me gaan beraden of hier stappen tegen te ondernemen zijn, want ik vind dit niet normaal.
    Trouwens, als hij toch niet meer op jullie server mag, dan zou het toch in ieder geval netjes zijn als jullie zijn 40 euro terugstorten. Mochten jullie dit willen doen (wat ik ten zeerste betwijfel, gezien de manier waarop jullie werken) dan kunnen jullie via het emailadres van pimboboy contact met ons opnemen voor het rekeningnummer.
    een zeer boze moeder!!!!!!!!

2. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Wanneer hij/u doneert gaat hij/u akkoord met de regels, Dit staat ook duidelijk op doneer pagina.

3. pimboboy Redstone Miner DRC Veteran

Het kan best in de regels staan, maar ik vind het evengoed schandalig hoe jullie met kinderen omgaan. Ik denk dat ik maar eens moet gaan informeren of hier niets tegen te doen is. Het is verdorie een kinderspel, zorg er dan voor dat die illegale dingen niet gedownload kunnen worden. Bescherm je server beter, er wordt tenslotte ook goed voor betaald. Kinderen van 10/11/12 jaar hebben nog niet echt benul ervan dat dit zulke consequenties heeft. IK vraag me serieus af hoe oud jullie allemaal zijn, als ik kijk naar de berichten die jullie naar kinderen sturen. Als hij nog een kans had gekregen dan had ik zeker een oogje in het zeil gehouden om zeker te zijn dat hij zich ditmaal wel aan de spelregels houdt. Maar ja, die kans is nu verkeken.

4. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Beste,

Zoals bij bovenstaande post (door StupidCow97) vermeldt worden de volgende voorwaarden bij donatie geaccepteerd:
    DutchRastaCraft kan niet aansprakelijk worden gemaakt bij betalingsproblemen en er wordt in ieder geval niet terugbetaald. Ook bij een ban is er geen terugbetaling mogelijk.

Laat mij even letterlijk citeren:
    "Een schenking, gift of donatie is een eenzijdige overeenkomst en een meerzijdige onverplichte rechtshandeling waarbij een chenker roerend of onroerend goed op overdraagt aan een ontvanger zonder tegenprestatie, uit genegenheid of uit erkentelijkheid."

Wij daarintegen leveren wel een tegenprestatie als dank voor een donatie. Namelijk de ranks.
    Niemand is ooit verplicht geweest een donatie te storten aan DutchRastaCraft. We betalen dus zeker en vast niet terug en ik zou niet weten waarom we dat zouden doen.

5. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Ik ben zelf 16, en het illegaal dingen op de server tegen houden is gewoon niet mogelijk. Probeer maar is een stel mensen er van te laten stopen dan ze geen games/muziek/films illegaal laten downloaden. Het is gewoon niet mogelijk...

Wij proberen zo veel mogelijk de spellers te laten zien dat het verboden is en dat je een ban kan krijgen. Het wordt zelfs om de 5 minuten opvallend door de server heen geroepen.

Hier zie je een voorbeeld er van:

6. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

U mag gerust weten hoe oud ik ben. Ik ben namelijk 16 jaar.

Wij worden niet betaald om deze server online te houden. Dit is puur voor ons plezier.
    Dit is géén kinderspel, het is een spel voor jong en oud. En ieder van ons moet regels kunnen volgen. Als u kind dat nog niet kan, waarom laat u hem dan in godsnaam op een multiplayer spel spelen.
    Eerst en vooral, hebt u geen enkel idee hoe een minecraftserver in elkaar zit. Een minecraft server is niet zomaar te beveiligen. Tegen sommige cheats wel, maar deze die uw zoon gedownload heeft helaas niet, aangezien het onze server dan doet vastlopen.

7. pimboboy Redstone Miner DRC Veteran

Beste Jelle, het zal best wel dat een server moeilijk helemaal te beveiligen is, maar wat ik dan jammer vind is dat iemand geen tweede kans krijgt. Hij is hier behoorlijk van onder de indruk en vindt het heel erg, ik heb hem flink aangesproken dat hij niet moet liegen en gelijk eerlijk te zijn en dat begrijpt hij nu wel. Ik ben er vrijwel zeker van dat hij dit niet nogmaals zou doen.
    Hij weet zeker wel hoe hij regels moet volgen, ik denk dat de regels in dit geval misschien niet zo heel duidelijk zijn geweest.
    NU weet hij de regels in ieder geval wel, het is alleen jammer dat het (waarschijnlijk) te laat is.
    mvrgr

8. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Beste,

Regels zijn regels, iedereen moet ze volgen. Maar ze moeten uiteraard duidelijk worden aangegeven.
    Ik zal je even tonen waar je onze regels allemaal kan vinden:
    1. Als je de server in komt voor de eerste keer krijg je dit boekje:[​IMG]
    2. Als je daarna in de chat kijkt zie je dit:[​IMG]
    3. Er wordt constant vermeldt dat u de regels hier moet lezen en ze moet navolgen.
    Ze zijn dus zeker en vast goed te vinden, aangezien andere manieren om de regels te lezen er nog niet eens bijstaan.
    Ten tweede speelt uw zoon al lang genoeg minecraft om te weten dat xray op IEDERE server verboden is.
    Hij wist goed genoeg dat dit tegen de regels was...

9. pimboboy Redstone Miner DRC Veteran

Het is jammer dat jullie niet een keer iets door de vingers zien, maar dan zal hij op een andere MC server moeten gaan spelen.
    mvrgr

10. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Beste,

Uiteraard zijn wij geen onmensen. Aangezien u deze stappen hebt ondernomen, overwegen wij deze ban op te heffen en hem een tijdelijke ban te geven. (Hoelang, en of dit zeker is, wordt nog besproken)
    Nu zijn we er toch weer van overtuigd dat uw zoon de regels ditmaal zal opvolgen.

11. pimboboy Redstone Miner DRC Veteran

Beste Jelle,
    Ik stel het zeer op prijs dat jullie overwegen om de ban op te heffen. Ik zal dit in ieder geval met mijn zoon bespreken, en hem op het hart drukken dat, als jullie besluiten om hem te unbannen, dat hij alleen maar volgens de regels moet spelen en geen illegale downloads meer moet gebruiken. Ik zal in ieder geval een oogje in het zeil houden.
    Ik hoor graag van jullie wat er is besloten.
    m.vr.gr.

12. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Beste moeder van Pimbo,

ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Koolmees71 en admin op deze server. Waarom reageer ik ook? Wel, om twee redenen.

De eerste reden is dat ik degene ben het als eerste opviel dat Pim verboden programma's gebruikte. Ik heb al snel een gevoel ervoor of mensen eerlijk spelen of niet en buiten dat hebben we een aantal programma's die ons daarbij helpen. De eerste stap is daarbij bij voldoende bewijs iemand een ban geven en uitleg vragen. Dat doen we dus alleen als we 100% zeker weten dat iemand schuldig is. Zeker bij iemand als Pim, die al een tijd speelt op de server willen we het graag zeker weten, omdat je denkt dat je mensen die doneren kunt vertrouwen.
    Ik vind het spijtig dat mensen dan alsnog tegen ons gaan liegen in eerste instantie. Erg jammer, maar dat gebeurd vaak. Een tweede kans krijgen betekend dat mensen inzien dat ze fout waren en daar oprecht spijt van hebben. Liegen tegen de klippen op en verhalen verzinnen is mijns inziens geen teken van spijt hebben. Dat is dus de reden waarom Pim geen tweede kans kreeg.

De tweede reden is dat ik vader ben van 2 jongens die ook Minecraft spelen (ik ben 42). U zult misschien denken: een vader die minecraft speelt? Maar ik ben begonnen met minecraft om mijn jongens (9 en 11 jaar) veilig te kunnen laten spelen. Ik wilde weten wat ze deden en wat dat betekende online spelen. Ik heb voor alle twee 5 euro gedoneerd zodat ze wat meer mogelijkheden hebben. Ik vind dat ouders hun kinderen dus wat meer in de gaten mogen houden. Zoals u al zei: kinderen van 10/11/12 weten vaak niet de consequenties, maar geloof me, ze zijn slim genoeg.

Voor mij is het spel leuk geworden omdat ik graag de server schoon en veilig houd. Ik wil graag bijdragen aan een server waar kinderen (en volwassenen) veilig kunnen spelen zonder dat ze te maken krijgen met cyberpesten, vloeken, discriminatie etc. Maar ik vind gemeen spelen daar ook bij houden. Leren regels te volgen etc.

Goed om een lang verhaal niet nog langer te maken wil ik graag het volgende afspreken.
    We geven Pim een tweede kans, wel onder de voorwaarde dat u ervoor zorgt dat hij niet meer in de fout gaat.

Wel moeten wij Pim een straf geven voor het cheaten. Dat betekend dat we heb voor een bepaalde tijd zullen bannen. Ik vind 3 weken een goede periode. Verder zullen we hem de spullen afnemen die hij door middel van cheaten heeft vergaard.

de 3 weken gaan in vanaf het moment van bannen. Ik zal zijn ban dus omzetten in een tijdelijke ban. Zorg er wel voor dat hij in de tussentijd niet onder een andere naam op de server komt, dat is tegen de regels.

met vriendelijke groet,
    koolmees71

• Like Like x 4
  13. pimboboy Redstone Miner DRC Veteran

Beste koolmees71, ik stel het zeer op prijs dat jullie Pim nog een tweede kans geven. Ik ben het met u eens dat kinderen eerlijk moeten spelen zonder te cheaten en ben het danook eens met de straf die hem wordt opgelegd. Pim vindt MC heel erg leuk en kan er uren mee zoet zijn (soms wat te veel naar mijn mening), maar het is een onschuldig spel zonder geweld en daar ben ik als ouder al heel blij mee. Ik zal hem zeker goed in de gaten houden (ik ga niet zelf spelen, daar heb ik de tijd niet voor) en ik denk dat hij zijn lesje zeker heeft geleerd.
    Mocht hij onverhoopt toch in de fout gaan dan begrijp ik het volkomen dat hij permanent geband wordt, ikzelf zal hem dan ook een ban opleggen voor het hele spel, met andere woorden, dan komt hij niet meer op de computer, en dat weet hij ook. ik ga er daarom ook vanuit dat hij niet meer zo dom zal zijn.
    hartelijk bedankt!
    met vriendelijke groeten,
    moeder van Pimboboy

• Like Like x 2
  14. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Dan sluit ik deze topic en hopen wij Pimboboy weer terug te zien over 3 weken :)

#slotje [persoon krijgt unban over 3 weken]

• Like Like x 2
  15. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Ik voeg er nog wel even aan toe (om misverstanden te voorkomen), dat ik een leuke baan heb waar ik met plezier zo'n 60 uur per week aan besteed en ik doe dit als ontspanning in de avond uurtjes.

• Like Like x 5
Thread Status:
Not open for further replies.