Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by mutsje147, Feb 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Ik ben gebanned maar snap niet waarom. De melding was dat ik x-ray heb gebruit. Datis niet waar, ik weet niet eens hoe het moet, ik ben negen jaar. Graag unbanned want dit is niet eerlijk

2. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

LETOP! Als je liegt met een unban app zal je NOOIT unbanned worden!!

Vul dit even in:
    Voor de volgende stellingen met een * geldt: verplicht in te vullen:

*Minecraft naam:
    *Wat heb je gedaan:
    Wie heeft je geband: Indien bekend noem mod/admin/owner met @ ervoor
    Bewijs: (Screenshots, Video's)

Kopieer wat in het zwart staat, en vul het gewoon even verder in, in je eigen topic!
    Als je dingen overslaat met het * ervoor, kunnen we je helaas niet verder helpen.
    En zal je topic gesloten worden.

3. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Minecraftnaam: mutsje147
    Wat heb je gedaan: you are ip banned for x-ray
    Weet niet wie mij geband heeft

4. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Minecraft naam:mutsje147
    *Wat heb je gedaan: you are ip-banned voor x-ray
    Wie heeft je geband: weet ik niet
    Bewijs: heb ik niet

5. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Ik heb nu twee keer ingevuld wat ik in moet vullen, maar ik krijg maar geen reactie en voor mijn naam staat geen blauwe stip en bij de meeste anderen wel. is er iets niet goed? Graag reactie!!!!!

6. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Dat snap ik maar omdat ik geen reactie kreeg en veel verzoeken na mij wel was ik bang dat ik het niet goed had overgenomen. Ik had de vragen overgetypt en niet gekopieerd en misschien maakt dat wel verschil, dus heb ik het nog een keer gedaan om er zeker van te zijn dat het nu wel goed was. Is dus niet meerdere keren vragen maar proberen het goed te doen om in ieder geval een reactie te krijgen.

7. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

ik zie geen ban van je terug. Kun je een screen posten van je scherm

EDIT: ih ik zie het al, je laatste post heb je nit van thuis uit gedaan.

Je bent geband door nobody4life. Die is geen mod meer. Ik zal eens uitzoeken wat ik vind.

Dat was snel gevonden:

je hebt flink Xray gebruikt.
    http://puu.sh/6Ka6d.png
    dit laat zien hoeveel blokken ores je hebt gemijnd in relatie tot stone. Alle rode getallen zijn foute boel.

Dus nu eerst even de waarheid anders sluit ik dit topic meteen

8. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Sorry dat ik hier nog op reageer maar het was duidelijk aan het x-rayen. Als je wilt geef ik nog wat meer bewijs Waar we je mooi op kan zien dat je een x-rayen bent. Je bent geband voor een reden, aanvaard dit dan ook en lieg niet zo.

9. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Ik heb geen x-ray gedaan. MartijnoNL was aan het x-rayen. Toen hij aan het x-rayen begon, was ik al bezig met mijnen van goud. Ik wist dat hij ging x-rayen maar hij wilde het gaan doen. MartijnoNL is al geband hiervoor. Alleen hij word mischien geunband en ik niet. Ik kan geen x-ray en weet niet hoe het moet. Ik zal niet meer mijnen in de buurt van iemand die x-rayt maar ik kon toen niet snel weg omdat de computer laggde.

10. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

wat een onzin vertel je allemaal in deze unban app.
    je wist dat hij ging Xrayen, dus ben je schuldig aan het niet melden hiervan.
    dichtbij een xrayer mijnen daar krijg je geen dia's van. Alleen als je samenwerkt met iemand
    kon niet snel weg omdat de computer laggde?? - Niet hard genoeg om heel wat dia te mijnen.

je maakt een unban mogelijkheid onmogelijk voor jezelf

11. mutsje147 Newbie DRC Veteran

En nu grijp ik in: ik ben ouder van mutsje147, een negenjarig kind. Blijkbaar komt zij er met uw server zo niet uit. Allereerst dit. Mijn dochter is eind december 2013 negen jaar geworden en heeft haar gespaarde verjaardagsgeld ad euro 45,- gebruikt voor een upgrade op uw server. Hier heeft zij tot nu toe weinig lol van gehad.

Eerst werd zij geband wegens fout taalgebruik. Gebleken is na onderzoek van uw kant dat niet zij verantwoordelijk was maar een van haar broers. Deze was niet geband, alleen zij. Er was alleen gekeken naar de IP, niet naar de accountnaam. Na een discussie met JelleDRC is zij geunband. Geen enkel excuus van uw kant, terwijl ik een huilende dochter op de bank had. Wat mij toen heeft verbaasd is dat u blijkbaar wel geld kunt ontvangen op 1 account, maar niet kunt bannen op 1 account.

Met haar heb ik de regels doorgenomen, ook voor wat betreft het aanvragen van een unban, want hier snapte zij niet veel van.

Vervolgens is zij verder aan spelen, met een aantal online minecraftvriendjes. Toen deze vriendjes gingen mijnen en een van deze vriendjes blijkbaar x-ray gebruikte, was haar dat vooraf niet bekend, dat bleek pas tijdens het spel, zoals zij ook aangeeft. Op skype en door haar broer werd haar op het moment zelf duidelijk gemaakt dat een van haar vriendjes aan het x-rayen was en dat daarom er zoveel spullen lagen. Op het moment dat haar dit duidelijk werd heeft ze geprobeerd weg te komen.

Bij de unban-aanvraag heeft zij meerdere keren aangegeven dat zij niet geX-rayed heeft. Dat zij ook geen idee heeft hoe dit moet, blijkbaar via een hack. Nogmaals, het gaat hier om een kind van net negen jaar. Uw bewijs bestaat uit een screenshot waaruit blijkt dat zij abnormale hoeveelheden spullen heeft gemijnd. Nergens blijkt uit dat zij x-ray heeft gebruikt en dit geeft zij ook telkens aan.

Nu verandert de beschuldiging ineens in het niet melden van x-ray. In uw regels staat dat je een bug of glitch moet melden, geen idee of hier x-ray onder valt. Voor een kind van negen is dit al helemaal niet duidelijk. Die wil alleen maar een vriendje niet verraden.

En dan dit: de toon waarop met mijn dochter geconverseerd wordt is onfatsoenlijk. Dit is geen conversatie, dit is intimidatie, zeker voor een negenjarige. En dit had u bekend kunnen zijn. NIET LIEGEN, WAAR JE MOOI OP KUNT ZIEN, DUS NU EERST EVEN DE WAARHEID enzovoort.

Voordat deze reactie weer verdwijnt, dit is deel 1, deel 2 komt er aan

• Like Like x 2
  12. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Deel 2.

Wat mij stoort is het volgende. U neemt geld aan van negenjarigen, en niet weinig ook. Maar weigert in te zien hoe negenjarigen denken. U beschuldigt haar van x-ray. Dat heeft ze niet gedaan en daar heeft u ook geen bewijs voor. En dus ontkent ze dat. Vraagt u of ze wist dat er x-ray was gebruikt, dan had u een ander antwoord gekregen. Namelijk de uitleg die ze daarna heeft gegeven. Mijns inziens maakt het niet uit wat zij zegt, u bent niet genegen de ban er af te halen, hoe duidelijk haar uitleg ook zal zijn. Dit riekt naar oplichting en bedrog. Wel geld aannemen van een negenjarige, maar niet in staat zijn een normale conversatie met haar te hebben zonder bedreigen en op een normale toon.

Wanneer u niet weet hoe om te gaan met deze leeftijdsgroep, en dat kan, dan moet u aangeven dat u een leeftijdsgrens hanteert voor het aannemen van upgrades. U verlangt teveel van een kind, gaat er van uit dat zij teveel snappen (direct melden van een bug of glitch???) en bent niet in staat om een normaal gesprek met een kind te hebben om te kijken wat er aan de hand is.

Bij mij begint het vermoeden te komen dat u geld aanneemt en daarna zo snel mogelijk bant. De mogelijkheid van een tijdelijke ban wordt niet gegeven, geen enkele handreiking van uw kant.

Van haar 45 euro heeft zij tot nu toe niet kunnen genieten. Ik hoop dat u met uw geweten rustig kunt slapen. Ik vind het stuitend. Voor een negenjarig kind is 45 euro haar gehele verjaardagskapitaal, dat door u zonder enig begrip voor leeftijd of situatie wordt weggesluisd.

Ik verzoek u de ban in heroverweging te nemen of, nog liever, het geld terug te storten.Mijn dochter speelt liever niet meer op uw server omdat zij werkelijk niet weet wat ze de volgende keer weer fout doet en het weer een zeer lange discussie gaat worden voordat er mogelijk sprake kan zijn van een unban.

Verdere acties mijnerzijds zullen afhangen van een fatsoenlijke en tijdige reactie van uw zijde. Dus NIET LIEGEN!

Ouder Mutsje147

• Like Like x 2
  13. hijden Redstone Miner DRC Veteran

Beste ouder van.

Het duurde even voordat ik het allemaal begreep, en heb besloten even op onderzoek uit te gaan.

Om even te reageren op u bovenstaande verhaal, We proberen iedereen gelijk te behandelen. Gedoneerd of niet, 5 of 50 jaar.
    Wij kunnen namelijk niet altijd zien/van uit gaan hoe oud een persoon is. Ook de toon die in deze unban aanvragen word gebruikt is veelal gelijk.
    Ook kan er altijd gesproken worden over een temp (tijdelijke) uitsluiting.MAAR voor sommige overtredingen staat nu eenmaal een permanente uitsluiting zoals hier het geval is.

Ik blijf nog even doorgaan over u verhaal want ik wil even wat dingen recht zetten die u hierboven zet/beweert.
    Zelf heb ik ook een donatie aan deze server gedaan voordat ik de optie kreeg moderator te worden, en zolang er geen problemen ontstaan. is een betaalde speler niet snel gebandt.

Ik ga dit nogmaals in het team voorleggen en kijken wat mijn collega's van mening zijn.

Ondanks dit wil u toch een fijne dag wensen

14. mutsje147 Newbie DRC Veteran

Beste hijden, mijn dochter heeft onmiddellijk bij haar unbanverzoek haar leeftijd aangegeven. Dit had reden kunnen en moeten zijn om uw toon aan te passen, zoals u dat nu ook bij mij doet.
    Verder ben ik het niet eens met uw bewering dat je niet snel geband wordt als betalende speler. Ik verwijs u naar de ban wegens taalgebruik waarin zij zonder enig onderzoek van uw kant is geband.
    Ik probeer mijn reactie richting u netjes te houden, maar dit lijkt mij een onwaarheid. Wellicht kunt u dit nog meenemen in uw overweging.

• Like Like x 1
  15. hijden Redstone Miner DRC Veteran

Ik heb dat verhaal in geheel niet meegekregen over dat schelden. Zover ik het had meegekregen zijn er meerdere spelers op u ip, en als ik het goed herinner was het vanwege schelden met een ziekte. Wat wij hier totaal niet tolereren en zonder twijfel een ipban op geven. u hebt toen contact gezocht met JelleDRC. TOEN waren wij niet op de hoogte van de meerder auccounts op u ip. Dit is later recht gezet,
    Over het bannen van betalende spelers hebben we duidelijk een verschillende mening waar ik verder niet op in zal gaan. Zoals aangegeven gaan we het nogmaals bespreken en zullen dan met een Antwoord bij u komen. (ik moet momenteel wachten tot wat meer mensen van ons team online zijn.)

16. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Beste ouder van Mutsje147,

ik zit met verbazing uw reactie te lezen. Aangezien ik het gevoel heb dat de meeste, soms ongenuanceerde en beledigende opmerkingen komen vanuit onwetendheid en gebrek aan informatie over Minecraft en onze server, zal ik eerst maar eens het een en ander uitleggen.

Ik stel me eerst zelf even voor. Ik ben nu ruim 1 ½ jaar admin op deze server. Ik heb twee zoons die hier spelen van 10 en 12 en dat was de reden om hier admin te worden (mijn jongste was ook net 9 toen hij hier kwam). Ik wilde eerst goed weten wat mijn kinderen deden op een openbare server op het internet waardoor ik de gevaren van MC heb leren kennen. Het viel mij op dat de meeste Minecraft servers door “kinderen” gerunt worden. Slimme jongens van een jaar of 16. De sfeer op de meeste servers is beroert te noemen. DRC is een server die de uitzondering was. Om de veilige sfeer waarmee kinderen en volwassenen samen kunnen spelen zo te houden besloot ik daar een bijdrage in te leveren.

Op DRC hebben we duidelijke regels en gaan we vooral uit van fatsoen. We hebben een moderator staf die gemiddeld wat ouder is dan op de meeste servers, met volwassen mensen erbij, waaronder mensen met kinderen op de server. De eigenaar, waarmee u al contact hebt gehad is een intelligente fatsoenlijke jongeman, maar ook geen volwassene. Omdat we zorg willen dragen dat we een fatsoenlijke server blijven, zijn we in de regel een stuk strenger in het naleven van de regels; we straffen mensen die vloeken of schelden, want we weten dat we ook jongere kinderen op de server hebben. De strafmaten passen bij de overtredingen. Die verschillen van het waarschuwen of tijdelijk muten van mensen tot het voorgoed bannen. De 4 zwaarste overtredingen zijn met ziektes schelden, reclame maken voor andere servers, het gebruiken van cheats en racistische en seksistische gebouwen.

Onze server heeft een community met veel donateurs (van alle leeftijden) die soms al heel lang hier spelen. Wij vinden het belangrijk een goede community te hebben omdat zij vaak het eerste contact vormen met nieuwe spelers. Die zijn nodig om de kosten van de server te dragen. Wij verdienen hier echt geen geld aan als u dat denkt.

Ik verwacht persoonlijk dat ouders van kinderen weten waar zij hun geld aan uitgeven. 45 Euro is een boel geld voor iemand van 9 (mijn kinderen mogen dat niet uitgeven als donatie). Ik betwijfel of u de voorwaarden heeft doorgelezen toen de 45 euro werden overgemaakt. Niet om ons te vrijwaarden van alles, maar om u te wijzen op u verantwoordelijkheid als ouder. Wij zien niet aan geld of dat van iemand van 6 of iemand van 100 komt. Ook niet aan de naam. Sterker nog: het gaat ons niets aan. Wij gebruiken het geld dat wordt gedoneerd om de server in de lucht te houden. De lopende kosten zijn niet mals voor een server van deze omvang en de website die erbij hoort.

Ook verwacht ik fatsoen als het gaan om het naleven van regels. Snapt u wat er is gebeurd? Snapt u wat de gegevens zijn die ik heb laten zien? Ik vrees van niet. U zegt dat ik geen bewijs heb?? Ik weet van elk blokje waar en wanneer ze dat heeft gezet of gebroken. Alles wordt opgeslagen. Dus ik kan ook zien dat er Xray aan te pas is gekomen. Met bewijs, want zonder bewijs komen we nergens met de mondigheid van tegenwoordig. Het verhaal dat iemand anders erbij was en de DIA heeft aangewezen is makkelijk te verifiëren.

Wij besteden veel aandacht het spel eerlijk te houden en cheaters weg te houden. Per dag haal ik zo ongeveer 10 mensen van de server. Van de 70 per week zijn er ongeveer 3 die gedoneerd hebben. As je geld besteed aan iets, dan ga je niet vals spelen. Ik hoor u al denken: ze is pas 9. Ik ken uw kind niet, maar kinderen weten vaak beter om regels te ontduiken dan wie dan ook. Liegen is standaard. Ik zeg niet dat iedereen liegt, maar ik ga er wel in eerste instantie van uit.

Hier een geval van iemand die hetzelfde deed als uw dochter:
    http://dutchrastacraft.nl/threads/graag-een-unban.4310/

En voor een mooi voorbeeld van deze week lees deze maar eens
    http://dutchrastacraft.nl/threads/xray-ban-wat.4303/

Wat mijn volgende stap was geweest was het nazoeken van de exacte gebeurtenissen. Ik heb vandaag gewoon gewerkt, dus dat kan ik pas ’s avonds doen. Ik weet al precies wat er gebeurd is en wat mijn volgende reactie was geweest.

Om een lang verhaal samen te vatten. Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat u uw kind wilt beschermen! Maar:
    - - U gaat zonder kennis van zaken, ons van zaken beschuldigen, terwijl uw kinderen fouten maken. Uw zoon schold blijkbaar met “kanker” en uw dochter gaat als donateur samen werken met xrayers.
    - - U heeft geen idee wat wij doen als staf, wat wij doen om uw kinderen veilig te laten spelen, zonder ouderlijke toezicht zoals het blijkt. In plaats daarvan schildert u ons af als tuig dat geld aftroggelt van kinderen van 9. U plaatst onfatsoenlijke beschuldigingen die puur uw frustratie laten zien, maar niet de waarheid.
    - - Ik doe dit met eer en geweten en met ervaring en: Ik lieg nooit!

Ondanks die punten heb ik getracht mijn reactie netjes te houden. Mijn medewerking en verdere acties en uitleg zullen afhangen van de mogelijkheid tot een normale conversatie van uw kant en wederzijds inzicht.

• Like Like x 18
  17. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

zover ik weet is er wel een reactie geweest. Helaas heb ik die niet gezien. Mocht er nog contact gewenst zijn, dan graag via conversatie naar mij toe.

deze topic sluit ik nu.

Thread Status:
Not open for further replies.