Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by MeMatty, Mar 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeMatty Event Team Event Team

Hallo Staff,

Ik ben een guardian farm aan het maken en er spawnen geen guardians meer.
    Ik heb gehoord dat dat komt door een plugin.
    Het is erg zonde dat ze nu niet meer spawnen en daarom vraag ik jullie of het gefixd kan worden.
    Guardians zijn tenminste een deel van minecraft en het zou zonde zijn als ze niet meer spawnen.
    Tevens zijn ook alle guardians verdwenen die er nog waren...
    Ik hoop dat jullie er wat aan kunnen doen.

Mvg. MeMatty

• Agree Agree x 1
  2. luukgamekanaal Redstone Miner DRC Veteran

guardians gaan ook met clearlagg mee denk ik..

3. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

Guardians spawnen slechter omdat zowat iedereen een guardian farm heeft. Er spawnt maar een beperkt aantal guardians per server.

4. MeMatty Event Team Event Team

Dat lijkt me sterk, want ik krijg letterlijk geen guardian...

• Like Like x 1
  5. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Ik sta nu zeker een minuut of 10 bij mijn Guardian farm, en je hebt gelijk @MeMatty ik krijg HELEMAAL niks meer.
    Er normaal kreeg ik toch echt verscheidene stacks per avond aan items.

Ik snap dat er veel gedaan moet worden om lag tegen te gaan, maar in sommige dingen kun je doorslaan vind ik.
    Ik heb niet voor niks weken achter elkaar gebouw en gebouwd om een Guardian farm goed te krijgen, om vervolgens er niks mee te kunnen.

6. SwekSenpaiPRO Diamond Miner DRC Veteran

klopt, ik ben nu ook bezig maar als het zo blijft kan ik net zo goed ermee stoppen...

Lag tegen gaan = gewoon goed, maar er bestaat ook zo iets dat heet: ''te ver gaan''.

7. Bgamer234 Gold Miner DRC Veteran

• Friendly Friendly x 2
    • Like Like x 1
  8. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Mijn opbrengst van een hele avond online is 4 prismarine shards en 1 vis.
    Of te wel 5 items over enkele speel uren, dat is toch belachelijk. :(

Echt ik vind dat lag niet mag voorkomen, en wil daar best een offer voor maken, maar dit haalt alle eer van
    mijn werk van afgelopen weken heel hard werken weg.

• Agree Agree x 2
    • Like Like x 1
  9. MeMatty Event Team Event Team

10. Bgamer234 Gold Miner DRC Veteran

• Funny Funny x 1
  11. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

En hoeveel spelers waren er toen online? Houden we rekening met hoe mc werkt? Er spawnen maar zoveel mobs tegelijk verdeeld over alle chunks ingeladen op dat moment. Dus dan is het toch logisch? Als er bij alle 100+ spelers 5 mobs spawnen dan zijn dat 500 mobs die gespawnd zijn.
    Minecraft heeft ook zijn limieten.
    Hoe het zelf ook wat redelijk. Je laat het hier lijken alzof de server enkel er voor jou is en maar zo moet werken.

Jullie klagen altijd over lagg, en als er eens iets aan gedaan wordt ik het ook nooit goed.
    Denk je dat zulke beslissingen maken makkelijk is voor Jelle?

We praten hier over geven en nemen. En niet enkel nemen. Want dat is het enigste dat hier uit blijkt.
    Zoals eerder al gezegd. De server draait niet enkel om jou en wat hij voor jou zou moeten doen.

Jij vind het te ver gaan? Dus dan toch liever lagg? En dan daar over klagen?

Ik heb zelf een gardianfarm op DRC die klaar was binnen de eerste dagen na de update. Hoor je mij klagen dat hij niks opbrengt? Nee. Want ik bouwde hem voor het project en niet voor de opbrengst.

Dus blijf wat redelijk. We kunnen niet zomaar alles laten want dan komt het hele lagg verhaal naar boven en geloof me, daar hebben we deze week serieus wat dingen aan proberen te doen, al dan niet met gevolgen.

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
  12. MeMatty Event Team Event Team

Wij zeggen niet dat we niet dankbaar zijn, voor jullie daden.
    Maar wij zeggen dat we het anders willen, op een goede manier.
    We willen niet dat het zo lijkt dat we niet dankbaar zijn.
    We willen juist de server helpen.
    We geven suggesties.

Maar dat terzijde.
    Ik vind het niet erg dat de spawnrates naar beneden zij gehaald, maar dit is wel erg ver naar beneden.
    Het is namelijk wel bizar dat je maar 1 guardian krijgt in 1 uur.

Ik hoop dat je dit goed opvat.

Mvg. MeMatty

• Agree Agree x 2
    • Friendly Friendly x 1
  13. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Nou dit is allemaal een prachtig verhaal, maar ik ben het slechts ten dele met je eens.
    Het hele verhaal van hoe MC werkt klinkt zeer aannemelijk, maar als er van de ene op de andere avond een inmens verschil is in opbrengst heeft dat niks te maken met hoe MC werkt, want ik ben al weken rond dezelfde tijden online.
    5-6 items per avond of 5-6 stacks per avond is, al zeg ik het zelf een idioot verschil.

En als dat is om lag te voorkomen, alle begrip, echt alle begrip, alleen ik heb sinds ik nu enkele maanden gelijk mijn ben terug gekeerd op DRC nog geen ene vorm van lag gemerkt dus of dat het is betwijfel ik.

Daarbij als een mod/admin ingame zegt dat Jelle de spawnrates heeft verlaagt, maakt het verhaal van hoe MC werkt al helemaal minder indruk.

Begrijp me niet verkeerd ik wil niet de zeur uithangen, maar je kunt er op wachten dat hij zulke setting-veranderingen spelers hun ongenoegen uiten op het forum. Maargoed ik merk er totaal niks van dat DRC soepeler draait sinds de laatste mobspawn-setting.
    Want het was altijd al snel en soepel.
    --- This message was merged, Mar 28, 2015 ---
    En wat betreft het aantal spelers begin van de avond ruim 100, en nu de ongeveer helft, om en nabij.
    Een merkbaar verschil maakt dat niet. ;)

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
  14. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Dit soort dingen irriteert mij altijd enorm, het geeft namelijk de indruk dat je denkt dat je het beter weet en het maar even zal vertellen. Vaak werkt dit dan ook averecht wanneer je iets voor elkaar zult krijgen.

Jelle heeft weken terug al gemeld dat DRC het slachtoffer is van Mojang die Multiplayer enorm instabiel laat zijn. Het ging toen om het hopperverhaal, later heeft hij de spawnrates aan moeten passen omdat mensen massaal spawners gingen laten ophopen.

De reden dat jij geen lagg ervaart, is juist vanwege de aanpassingen van Jelle. Hij heeft de statistieken en hij kan dus ook zien wanneer de hoeveelheid Ticks per Second stijgen of dalen.
    Mijn persoonlijke mening: Ik heb liever 100 spelers die wel tevreden zijn dan 1 speler die loopt te ragen omdat z'n guardian spawner plots minder goed werkt.

• Agree Agree x 1
  15. SwekSenpaiPRO Diamond Miner DRC Veteran

correctie: 2 spelers :P

Sent from my iPear using Tapatalk

16. MeMatty Event Team Event Team

Aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant niet.
    Er kwam eerst altijd om een bepaalde tijd een melding dat er mobs en andere stuff verwijdert zal worden, om lagg tegen te gaan. Ik heb nu het idee dat die tijd verlengt is. Kan het dan niet dat die tijd verkort word en dat de spawnrates een stukje naar boven gaat?
    Dit is maar een suggestie.
    Ik weet niet of dit waargemaakt kan worden.

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
  17. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Je reageert vrij autoritair anesitas.
    Jij geeft mij nu namelijk het idee dat een speler het nooit beter kan en zou mogen weten als een mod/admin.
    Toch zou dit best eens goed mogelijk kunnen zijn in bepaalde situaties, en hiervoor moet je openstaan denk ik.
    Ik weet het nu niet beter, ik uit alleen op een nette manier mijn ongenoegen over de plotselinge verandering wat betreft guardian spawning, meer niet. Autoritair zijn, of zo reageren, zijn 2 verschillende dingen.

Ik vind het raar dat wanneer je als speler een idee, mening of kijk op dingen hebt, die niet strook met die van de leiding, je een veel meer afsnauwend antwoord krijgt dan wanneer je exact denkt wat zij ook vinden. En daarbij de melding dat het averechts gaat werken vind ik dan ook een compleet waardeloos antwoord die je als mod/admin zeker niet moet geven. Je bent er voor de spelers ook als die het niet met je eens zijn.
    Je weet neem ik aan dat ik het normaal ook altijd voor de mods/admins en owner opneem als er ingame weer eens mot is.
    Ook meld ik altijd dat jullie als staff goed werk verrichten dus ik vind je nu wat aanvallend overkomen, maatgoed dat kan aan mij liggen.
    Ik wil allerminst ruzie opwekken, dus ik zal erover ophouden.
    In elk geval bedankt voor je antwoord, ik heb natuurlijk liever minder opbrengst dan lag, dus ik zal blij zijn met elk item dat überhaupt uit de farm zal komen, het bouwen was idd fun om te doen.

• Agree Agree x 3
  18. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Geef ik ook helemaal toe, ik reageer autoritair omdat ik nou eenmaal zo ben. Wel ben ik er eerlijk over dat bepaalde emoticons bij mij de nekharen overeind laten staan en dat is uiteraard nooit een goede binnenkomer voor iemand als ze wat van mij zouden vragen. (vandaar de opmerking over het averechts)

Er zal niemand op de server zijn die zal zeggen dat de huidige oplossingen perfect zijn, iedereen (en dan ook echt iedereen) zou graag zien dat het mogelijk zou zijn om de settings op de singleplayer manier te kunnen laten zonder dat iedereen klaagt over lagg. Helaas is dit echter niet mogelijk.

De reden dat ik zo defensief reageer: Ga eens zoeken naar de verhouding Klacht - Suggestie
    Er zijn veel spelers die hun ongenoegen uiten over bepaalde aanpassingen die gemaakt worden, echter zullen er nooit suggesties aangedragen worden om te voorkomen dat de aanpassing in kwestie definitief is.

• Like Like x 1
    • Winner Winner x 1
    • Friendly Friendly x 1
  19. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Die suggesties komen niet, omdat de meeste van ons normale spelers niks van plugins weten.
    Daarom hebben we jullie ook zo hard nodig. Bedankt voor je antwoord.
    Ik hoop dat de lucht tussen ons geklaard is, en wat mij betreft is er verder ook
    helemaal niks aan de hand ;) ohnee die mag niet Deze dan: :D:p

• Funny Funny x 2
  20. Joey / JPCore Builder Builder

Ik snap iets niet, ik heb ergens gezien dat er maar een bepaald aantal guardian mobs spawnen...
    Vroeger waren alle tempels nog normaal waren (gevuld niet aan veranderd) zaten er bij iedere tempel bijna 20 van die mobs nu we er een spawner van maken en ze met minder zijn en soms met 4 spawnen.
    Hoezo nu ineens 0 per uur... Still don't get it.

Waarom zou mojang het spel verpesten ze kennen onze bouw en speelwijze nu zitten ze alles aan te passen.

Handtekening = 10 $

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
Thread Status:
Not open for further replies.