Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Complaints' started by Julian1, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Julian1 Woodcutter DRC Player

Gegroet blokkenbouwers,

Het is sinds afgelopen week een populair item geworden op de server: regel 31 en 32.
    • Regel 31: Geen shops bouwen vlak bij een regionpaal! (radius?: Zorg er voor dat het niet te zien is.)
    • Regel 32: Geen signs met reclame plaatsen bij een regionpaal! (radius?: Zorg er voor dat het niet te zien is.)
    Inmiddels heb ik gezien dat regel 32 goed wordt gehandhaafd door de moderators en admins (waarvoor dank). Het aantal signs rond regionpalen met reclame voor shops is flink gedaald. Ook hier is echter nog verbetering mogelijk; er zijn enkele regio's waar de reclame - of noem het spam - nog niet is verwijderd.
    Regel 31 is echter nog een probleem. Ondanks mijn volste vertrouwen in het team achter DutchRastaCraft merk ik dat deze regel nog niet consequent word gehandhaafd. Een praktisch voorbeeld: mijn shop (inderdaad bij een region paal) is 'gesloten' door de (ver)koop signs te verwijderen en een sign te plaatsten met een verwijzing naar regel 31 en 32. Prima. Regels overtreden (al dan niet bewust of onbewust) vraagt om handhaving van het DRC team. Mijn teleurstelling zit echter in het feit dat deze regel inconsequent word nageleefd. Zo zijn bij mijn buurman, met eveneens een shop, geen (verkoop)signs verwijderd.
    Nog een praktisch voorbeeld: Ravine. Enkele dagen geleden stonden daar nog signs met een verwijzing naar de regels 31 en 32. Inmiddels zijn deze signs verwijderd, maar de shops zijn gewoon nog open.
    Het DRC team verzoek ik om met een duidelijke richtlijn te komen voor admins en moderators. De radius moet niet gesteld worden op een subjectief gegeven (zorg dat het niet te zien is) maar met een objectief meetinstrument. Een voorbeeld is: 50 blokken van een regionpaal mag pas een shop worden geopend. De bepaling van het exacte cijfer laat ik graag aan het DRC team over. Naast het opstellen van een duidelijke richtlijn hoop ik op een éénduidige aanpak van het probleem: alle shops rond regionspawners sluiten door de (ver)koopsigns te verwijderen of de shops openlaten tot dat er een duidelijke richtlijn is opgesteld.
    Overigens begrijp ik de lastige situatie door de grote hoeveelheid aan shops rond regionpalen. Het werk wat verzet wordt door het DRC team in deze en andere situaties verdient veel lof. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
    Groet,
    Julian

• Like Like x 1
  2. Brammes Guest

We zijn er druk mee bezig!
    Alleen als je een regel invoert moet je ook mensen de tijd geven om hun shop af te breken....
    Wij zullen nu (deze week) de verkoop signs weghalen en waaeschuwingsnsigns plaatsen. .
    Maar over een aantal dagen zullen we anders echt waar nodig is rollbacken/zelf weghalen...
    Toch bedankt voor dit topic, dan weten ook andere mensen wat de consequenties zijn!

3. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Volgens mij werkt het wel. Ik zat laatst wat rond te vliegen en zag rond regiopalen bordjes met ''lees regel 32'', wat wil zeggen dat daar een sign is weggehaald.

4. goldmika1 Redstone Miner DRC Veteran

maak gewoon een groot bord waar iedereen zijn sign mag plaatsen (2 p.p. ofzo) bij de spawn en dan maak je bijvoorbeeld /warp signs ofzo dan heb je geen last meer van mensen die het rondom de regiopalen maakt maar gewoon op het bord plaatst waarop je gewoon kan kijken

5. TheMightyDaphne Diamond Miner DRC Veteran

dat is wel een slim idee maar het kan niet zomaar

6. goldmika1 Redstone Miner DRC Veteran

Waarom niet ?
    je plaatst bij de spawn gewoon een zwarte(kan elke kleur) wollen muur die 25 hoog en 40 breed ofzo
    en iedereen mag er max 2 borden plaatsen en dan doe je bijvoorbeeld /warp signs en voor de mensen die niet kunnen vliegen :p
    maak je een ladder.

7. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

dit heb je nu al in een paar topics neer gezet.
    het komt er niet over me lijk, dit is gewoon het zelfde als regio palen bordjes neer zetten.
    het komt er niet klaar uit.

8. goldmika1 Redstone Miner DRC Veteran

ik heb het nu pas 2 keer gezegd hoor. maar hoezo willen jullie dit niet het is toch een best goed idee en trouwens je hoeft er niet naartoe

9. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

het is niet het beste idee het beste idee is gewoon niet.

• Like Like x 1
  10. Julian1 Woodcutter DRC Player

Dank voor de reacties. Zoals de titel al prijs geeft wil ik me vooral richten op regel 31: het bouwen van shops rond regionpalen en de inconsequente manier waarmee deze regel word gehandhaafd.

Ik zou graag duidelijke richtlijnen zien waarmee admins, moderators maar vooral spelers mee op weg kunnen. Concreet betekend dit: 1) dat er een regel komt met daarin het X aantal blokken dat vanaf de regionpaal (een shop) gebouwd mag worden en 2) dat er een duidelijke richtlijn is waarmee admins en moderators regel 31 kunnen handhaven: shops sluiten door signs te verwijderen, shops in één keer slopen? Het lijkt me verstandig om een datum vast te stellen vanaf wanneer deze twee concrete maatregelen van kracht gaan. Vanaf die datum zal dan de regel consequent worden gehandhaafd.

11. Brammes Guest

ik heb net 20 minuten /randomregion gedaan ( ik heb volgensmij elke region gehad)
    alle shops die ik meteen zag : alle signs weggehaald en de items in de chest laten zitten...
    dan zijn de shopeigenaren (nog) niet hun spulletjes kwijt

12. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Kan mijn shop zie handtekening blijven?
    Regio pickaxe

13. r03n_d Stone Miner DRC Player

Bij deze wil ik even ingaan op dit topic. Ik zie staan dat in Ravine borden zijn geplaatst, en later zijn weggehaald. Ik heb deze borden zelf niet gezien, maargoed.
    Het viel mij wel op dat mijn verkoop-borden opeens weg waren. Dus de actie van Brammes.

Even naar het begin van de discussie: volhaas vond het vervelend dat de regionpalen etc als shop-spawns werden gebruikt terwijl hij veel geld heeft betaald voor zijn /warp playershops-plot. Begrijpelijk. Nu zijn er echter 2 kanttekeningen waar ik iedereen even op wil wijzen.
    Ik heb expres nergens geadverteerd voor mijn shop bij Ravine. Ik maak ook vrijwel geen winst op mijn shop. Ik verkoop mijn stuff voor net zo veel door als dat ik het inkoop. Het is meer service dan dat ik er beter van word. Blijkbaar waarderen mijn 'klanten' dit want mijn dia shop loopt als een trein. Met als gevolg dat ik alle andere shops die ik ken plunder voor diamonds (omzet voor playershops).

Daarnaast ben ik zéér ontevreden over de playershops. De helft van de shops is in verbouwing, en als een shop niet in verbouwing is dan is het meeste ook nog eens niet op voorraad. Dit schreeuwt om een alternatief, en dat is waar ik (en velen met mij) een gat in de markt zien. De playershops zijn ronduit slecht en bieden geen enkel voordeel voor de gewone spelers. Voordat regel 31 en 32 worden nageleefd moeten eerst de playershops op de schop en inactieve plots verwijderd worden.

Daarnaast wil ik even zeggen dat de actie van Brammes niet erg duidelijk is. Zolang ik er niet op gewezen word dat mijn shop zo niet mag, ben ik in mijn ogen niet in overtreding. Hoeveel moeite kost het om een bordje te plaatsen waar je me op de regels wijst? En daarnaast is Brammes ook de shop van bjornalacool vergeten (ookal is deze tijdelijk gesloten).

Edit: op dit moment zijn er 8 playershops waar NIKS te koop is. Hierin zijn niet eens de shops in verbouwing meegenomen, noch de shops waar hooguit 5 dingen te koop zijn.

14. Brammes Guest

De playershops zijn de verantwoordelijkheid van de donators zelf , zei zullen zelf moeten bijvullen!
    Ik ben inderdaad bezig met het weghalen van verkoopsigns en ik plaatse ee nog een bordje voor die wijst op de regels..
    Mensen moeten nu inzien dat ze de shop moeten afbreken. ..
    We hebben de items niet afgenomen, deze zitten nog steeds in de chest.
    Maar als weer gaan rollbacken zullen we niets vergoeden. ..
    (We kijken wel wanneer je voor het laatst online bent geweest)

15. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Kan mijn shop blijven brammes?
    Regio pickaxe
    Is twijfelgeval denk ik

16. Brammes Guest

Ik kijk zo ok?

17. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Oké svp dan niet alle bordjes weghalen ik wil de prijzen dan gebruiken voor 1 nieuwe shop als dat moet.

18. r03n_d Stone Miner DRC Player

Ik snap dat de donators hier zelf verantwoordelijk zijn, maar het zijn ook de donators die deze regel hebben aangevraagd en waarvoor deze is ingevoerd. Voor wat hoort wat imho. Wij moeten onze shops(s) inleveren, maar krijgen er geen shop voor terug waar fatsoenlijk ingekocht kan worden.. Ben nu vaak genoodzaakt de admin shop te gebruiken.

19. Julian1 Woodcutter DRC Player

Nieuws: de regels zijn aangepast! Mijn voorstel om een duidelijke radius rond de regionpaal te bepalen waarin geen shops gebouwd mogen worden is overgenomen. De radius is vastgesteld op 75 blokjes. Ik ben helemaal tevreden met deze duidelijke regelgeving. Goed werk van DRC team!

• Like Like x 3
  20. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Topic gesloten, probleem opgelost.

• Like Like x 1
Thread Status:
Not open for further replies.