Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by stephanvl, Mar 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephanvl Woodcutter DRC Player

omdat het forum over welke mods toegestaan zijn alleen maar werd gepraat over hoe je mods moet installeren, zal ik hier een uitleg geven hoe je mods moet installeren.

er zijn verschillende manieren om mods te installeren, je kan de minecraft.jar aanpassen, of een custom launcher gebruiken die mods kan installeren. ik zal ze beide uitleggen.

de minecraft.jar aanpassen:
    1. maak een backup van je minecraft.jar, kopieër hem naar een andere folder, of vernoem hem.
    2. zorg dat je met een clean jar werkt, als je nog geen mods hebt geinstalleerd, klik gewoon de volgende keer dat je inlogt op force update. als je wel al mods hebt geinstalleerd kan je die .jar gebruiken, maar het kan zijn dat een aantal mods niet met elkaar werken.
    3. download de mods die je wilt installeren, het is vooral handig om minecraft forge, of modloader te gebruiken, dan kan je de meeste mods in de mods folder zetten, en worden ze geladen, en optifine is ook een goede mod om je fps te verhogen, en nog veel meer.
    4. als je de mods hebt gedownload, ga je naar je .minecraft/bin folder, die kan je vinden in windows al ga je naar start -> typ %appdata% -> klik op .minecraft folder. als dit niet werkt, ga naar deze computer, klik de C:\
    schijf, gebuikers/users -> jou naam -> zorg ervoor dat je de verborgen bestanden en mappen kan zien, als je dat kan zien, zie je een map genaamd appdata, die open je -> roaming -> .minecraft.
    5. ga naar de bin map in de .minecraft map, en zoek de minecraft.jar op. (maak een backup als je dat nog niet hebt gedaan)
    6. open de minecraft.jar met winrar/winzip/7zip of welk programma je ook gebruikt om rar/zip bestanden te openen.
    7. open de mods die je hebt gedownload met winrar/winzip/7zip of welk programma je ook gebruikt om rar/zip bestanden te openen.
    8. sleep alle bestanden van de mod in de minecraft.jar.
    9. test of de mod werkt door minecraft op te starten.
    als je minecraft forge installeerd, zie je in de linker onderhoek tekst staan over hoeveel mods geinstalleerd zijn, en er is ook een extra button gekomen genaamd mods.

dit moet je met elke mod doen die je installeerd (behalve backup maken en force update)

mods installeren met een custom launcer:
    1. als eerste moet je een launcher downloaden die mods kan installeren, er zijn een aantal launchers die dit kunnen, zoals magic launcher, de ftb launcher (hoewel ik die nog niet aanraad), en nog een paar andere.
    hoe moet je mods installeren in magic launcher:
    je hoeft hier geen backup te maken van de minecraft.jar omdat magiclauncher alle mods in een aparte minecraft.jar zet, en als je minecraft weer afsluit, staat de normale minecarft.jar er.
    2. als je magic launcher hebt gedownload en gestart zie je dat er een extra knop setup bij staat.
    3. om mods te installeren in magic launcher moet je op de knop setup drukken, dan komt er een ander scherm naar voren.
    4. klik op add om een mod toe te voegen, (dit is hetzelfde als de mod in de minecraft.jar zetten) en selecteer de mod die je hebt gedownload.
    5. nu komt die bij de bovenste lijst te staan, en de status komt er ook bij te staan. al staat er OK heeft de mod geen andere conflicterende mods, en kan je deze gewoon installeren. als staat er dat er errors zijn kan de mod nog gewoon goed werken, maar het kan zijn dat er een conflicterende mod is. al staat er not compatible dan gebruik je een mod die voor een oudere versie van minecraft is, en moet je de nieuwe versie downloaden, of wachten tot die geupdate word.
    6. om de external mods werkend te hebben moet je minecraft forge of modloader hebben, dit is namelijk de mods die in de mods folder staan. klik op manage, en de mods folder komt tevoorschijn. kopieër hier de mods naartoe die in de mods folder moeten.
    7. om te testen of de mods werken, kun je op test drukken. nu worden de mods geinstalleerd en kun je kijken of alles werkt.
    8. klik op OK, en daarna login, en je kan spelen.

voor de mensen die toch de FTB Launcher willen gebruiken (zoals ik :p), hier de uitleg
    hoe moet je mods installeren in de FTB Launcher:
    1. als je de FTB Launcher hebt gedownload en gestart laad hij alle mod packs die er zijn, hieruit kun er een kiezen om te gebruiken (op het moment zijn er nog geen 1.5 packs, en de minecraft.jar veranderen werkt ook niet, want dan download die hem weer opnieuw). login en de modpack die je hebt gekozen word geladen.
    2. sluit mc weer af, en ga terug naar de FTB Launcher. selecteer het door jou gedownloade modpack, en klik op edit mod pack. hier krijg je een lijst met alle geinstalleerde mods. selecteer hierna alle mods, en druk op disable, doe dit voor de mods, jar mods, en core mods.
    3. bij de jar mods moeten de mods die je anders in de minecraft.jar zou zetten (of bij add met magic launcher), bij core mods komen de mods die in de core mods folder moeten, een voorbeeld hiervan is CodeChickenCore en NEI, en bij mods moeten de mods komen die je anders in de mods folder zou zetten(of bij manage met magic launcher).
    4. klik bij het goede tab op add, en selecteer de mods die je wilt.
    5. druk op het kruisje, en daarna op launch, nu worden je mods geladen, en kan je mc spelen met mods.

het is makkelijk om in het options menu te klikken op reopen launcher after exiting minecraft, dan word de launcher weer geopend als je mc afsluit.

ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen hebt met hoe je mods moet installeren, als je nog vragen hebt stel ze gerust. als je wil weten hoe je met een andere launcher mods moet installeren, geef even de naam van de launcher, en ik zal het erbij zetten.

als je na deze uitleg er nog niet uit komt hoe je mods moet installeren, zeg wat er niet lukt, en geef op welke mods je gebruikt. misschien wil ik nog wel eens een minecraft.jar maken voor je :p

mis je nog iets, vertel het even in de reactie en ik zal het erbij zetten

Thread Status:
Not open for further replies.