Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by Ruthger, Aug 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

Hallo drc,

Mijn laptop is erg traag ( hij reageerd niet snel, opstarten duurt ECHT lang soms staat hij een paar minuten op zwart scherm. ) en laggt ook heel erg bij het gamen ( licht niet aan internet mijn ping is meestal rond de 20 en heb bij meerdere mensen gespeeld ). Het gaat hier niet alleen om Minecraft maar ook andere games. Mijn vader heeft daarom een mailtje gestuurd naar iemand die laptops repareert met de vraag wat hier aan te doen valt. In de mail staat dat hij de notebooks kan opschonen en spam/spyware verwijderen als dat er op staat. Maar wij hebben nu onze twijfels of het daar aan ligt want ik heb een goede anti-virus dus spyware kan er niet op komen als het goed is ( weet niet zeker of spyware een virus is xD ) en heb geen idee hoe er spam op zou moeten komen dus is mijn vraag weet iemand hoe ik mijn laptop sneller kan maken.

Informatie:
    HP ProBook 4330s.
    Sinds deze zomer vakantie 3 jaar oud.
    Windows 7.
    C Schrijf is nog met net over de helft vol.
    ik heb cracked minecraft, licht het qua lagg in minecraft daar aan?
    Indien meer informatie nodig, laat het maar weten

Last edited: Aug 17, 2015
  2. Absurtois Iron Miner DRC Veteran

Wat is je processor, hoeveelheid RAM em videokaart/graphics card?
    Processor bepaalt beetje je FPS.
    Video kaart heel veel.
    En voor minecraft heb je behoorlijk veel RAM nodig, vandaar dat ik dit vraag.

Vestuurd vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk. Sent with my iPhone 6 with Tapatalk.

• Like Like x 1
  3. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

wanneer ik thuis ben zal ik het bekijken en door geven

Verstuurd vanaf mijn Swek volle Samsung S2+ vanuit mijn BMW X6M

4. hallo_doei Redstone Miner DRC Veteran

Google op HP probook 4330s

5. MeMatty Event Team Event Team

Het kan ook gewoon zijn dat je laptop gewoon zijn dingetje heeft gedaan en het nu langzaam aan het begeven is.
    Maar dit kan je ook proberen. Dit versnelt het opstarten van je laptop:
    1. Ga naar de home button, onderin links in de hoek.
    2. Typ dan onderin de balk: run, en doe dan Enter.
    3. Je krijgt nu een nieuw venster, waarin je typt: msconfig, doe daarna Enter.
    4. Je krijgt nu weer een nieuw venster. Bovenin dit venster ga je naar Boot. Daar verander je je Timeout van 30 seconden naar 3 seconden.
    5. Hierna ga je naar Advanced Options (Dit is Engels. Indien je Nederlands hebt, kan het anders heten) en vink je Number Processors. Het staat als het goed is op 1. Je veranderd dit naar het hoogste wat mogelijk is.
    6. Ook vink je Maximum Memorie aan. Klik hierna op OK.
    7. Nu ga je naar Startup, bovenin de balk. Hier kan je alle programma's selecteren die je wilt opstarten bij het opstarten. Dit kan je naar je eigen keuze selecteren.
    8. Als je hiermee klaar ben klik je op OK. Hij vraagt of je dan je laptop opnieuw wilt opstarten.

Als je verder nog dingen sneller wilt laten hebben op je laptop, dan kan je naar deze links gaan:

Dit zijn deel 1 en 2. Ik raad deze zelf aan, je kan zelf altijd nog verder tot deel 6. Hiervoor moet je wel even naar deze video gaan op YT zelf. Daar kan je de andere delen vinden.

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Ik had het zelf bij mn laptop gedaan en het helpt ook zeer.
    Het kan wel even een tijdje duren totdat je hiermee klaar bent. :p
    Suc6!

Matty <3

• Like Like x 2
  6. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

ik ga het vanmiddag proberen thanks

7. thommy_99 Obsidian Miner DRC Veteran

Wat ik altijd doe met zulke laptops is het HDD geheugen veranderen in een SSD geheugen. Dit kost wel 100-200 euro en je gaat wss minder geheugen hebben, maar het werkt dan wel echt heel snel!

• Like Like x 1
  8. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

als het niet nodig is spendeer ik het liefst geen 100 a 200 euro voor een 3 jarige laptop dan spaar ik liever door voor een nieuwe alleen mag ik die nog niet kopen

ik zie allemaal verschillende dingen staan waar ik geen verstand van heb dus ik geef het linkje maar http://www.cnet.com/products/hp-pro...-pro-64-bit-4-gb-ram-320-gb-hdd-series/specs/ hier staan alle specs van mijn laptop

hij geeft aan dat hij hem niet kan vinden @MeMatty
    nu zie ik dat ik het programma Run niet eens op mijn laptop heb.. dus kan ik de stap van de video ook niet doen

Attached Files:

Last edited: Aug 16, 2015
  9. Absurtois Iron Miner DRC Veteran

@MeMatty, je kan ook bij die msconfig volgens mij ook alle opstart programmas uitschakelen wat je niet wilt.

10. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

bij ccleaner kan ik dat ook aanpassen maar daarbij heb ik alle programma's af gesloten als het ware dus er start niks meer op, althans qua programma's dat ik ken zoals spotify, skype ect.

11. Bruqaj Iron Miner DRC Veteran

• Msconfig -> nutteloze programma's uitzetten bij het opstarten
    • Windows Aero uitschakelen
    • Pc scannen met malwarebytes
    • Dit klinkt dom maar kijk of de batterij op hoge prestaties staat ingesteld
    • Paging file tweaken (Heeft bijwerkingen/Niet altijd positief)
    • Alle drivers eens updaten.
    • Java updaten

Dat is alles waar ik nu aan kan denken :p
    Als je pc random uitvalt(Overheating) kan je proberen te undervolten, dit is meer voor gevorderde gebruikers.

Er is ook niks mis met je OS te herinstalleren, altijd tof om schoon te beginnen :)

• Edit: Defrag je HDD, als je een SSD hebt doe dit dan niet!

• Like Like x 1
  12. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

klinkt dom maar waar kan ik windowS Aero vinden?
    klinkt nog een keer dom maar waar kan ik mijn drivers en java updaten?

13. MeMatty Event Team Event Team

Dat staat er ook bij.
    Probeer dan waar je run hebt opgezocht, in dat balkje msconfig te zetten.

14. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

het is gelukt hij is aan het opnieuw opstarten alleen ik weet niet welke ik uit kan zetten dus heb alle normale zoals spotify ect. uit gezet

maar kan ik die stap van die video ook niet doen omdat ik geen run heb?

15. MeMatty Event Team Event Team

Dan doe je al die command gewoon in diezelfde balk als run.

16. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

oke even kijken of dat lukt

EDIT: bij part 1 is stap 1 en 3 gelukt. bij stap kon mijn laptop geen prefetch vinden
    bij part 2 is het niet gelukt want hij begon opeens iets te berekenen en dat het bij iedereen anders is dus die heb ik helaas niet kunnen doen

Last edited: Aug 16, 2015
    • Like Like x 1
  17. Sanderp Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Als je er wat geld aan wilt uitgeven kan je een ssd kopen en wat ram extra, want de specs zijn niet echt geweldig. Al zou ik eerder sparen voor een compleet nieuwe.

Computers en laptops worden snel slomer. Je kan daarom ook hem helemaal resetten als je dat niet erg vind.

oja, hier de speceficaties: http://tweakers.net/pricewatch/281260/hp-probook-4330s-(xx941ea)/reviews/

18. MeMatty Event Team Event Team

Aan de ram ligt het vgm niet. Dat is gewoon standaard bij (veel) laptops, dat het weinig is.

19. Ruthger Nether Inhabitant DRC Veteran

resetten vind ik prima hoewel ik het precies een jaar geleden ( vorige zomervakantie ) ookal gedaan heb, zou het dan nog helpen.

BTW ik heb geen flauw idee hoe IK dat moet doen ( toen deed iemand anders dat voor me die dat nu niet kan doen )

20. Absurtois Iron Miner DRC Veteran

Dat kan, ik heb een gaming pc van €1000,- die gewoon zijn werk doet. Maar ik heb ook een gaming laptop van 1200,- , maar ik gebruik hem niet zo vaak, vanwege zijn 15 inch scherm. Maar hij heeft wel 8 GB Ram, wat wel genoeg zou moeten zijn. Maar hoe kan je dan nog meer RAM kopen en daarin proppen?

Thread Status:
Not open for further replies.