Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by MarkedForDeath, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Dit topic, in tegenstelling tot andere topics, zal georganiseerd zijn en blijft updated. Wil je een tactiek suggereren kan je dit gebruiken:

Naam tactiek:
    Verzonnen door:
    Benodigdheden:
    Werking:
    Handig voor:

Hier komen dan de tips en tactieken!

Naam tactiek: Lava minen
    Verzonnen door: Maxuseant
    Benodigdheden: Fire Resistance Potion, Pickaxe
    Werking: Drink je Fire Resistance Potion en duik in een lava poel ondergronds. Je kan ores op de bodem gewoon zien!
    Handig voor: Diamonds en Redstone.

Naam tactiek: Quarry
    Verzonnen door: onbekend
    Benodigdheden: Veel pickaxes, liefst diamond met hoge enchantments.
    Werking: Mijn een breed gat van de oppervlakte naar zo diep als je wilt. 8x8 word aangeraden, per level dat je omlaaggaat heb je al een stack cobble! Niet quarrys maken die je niet kan afmaken zoals 16x16
    Handig voor: Cobblestone en je xray gehalte omlaaghalen als je veel cave mined.

Losse tips:

-Organiseer je hotbar juist. Ik gebruik dit: Sword-Eten-Pickaxe-Fortune Pickaxe-Torches-Shovel-Cobblestone. Gebruik het liefts diamond tools. Je kan die zelf mijnen maar je kan ze ook kopen in de admin shop.

-Gebruik Potions. Deze kunnen je mijnen effectiever maken. Vooral in caves. Night Vision en Fire Resistance zijn het beste.

Ik weet het dit topic is nog klein maar ik blijf het uitbreiden vooral met tips van anderen.

2. harrysfans Redstone Miner DRC Player

Naam tactiek: Branchminen en eeuh... iets met fakkels
    Verzonnen door: Harrysfans
    Benodigdheden: Shovel, Pickaxe, torches, ladders, Cobblestone of dirt
    Werking:
    1. Je graaft een gang naar beneden totdat je ergens op hoogte 10-15 zit (pas wel op met recht naar beneden graven!) natuurlijk gebruik je de ladders hiervoor.

2. Maak een gang van 2x2 of 3x3 ofzo (dus op hoogte 10-15 ergens): dit wordt je hoofdgang. Maak 'm maar lekker lang, of niet, zelf weten :p . geen bochten maken.

3. Plaats fakkels aan de RECHTERkant van de gang. tussen elke fakkel laat je 2 lege blokjes zitten.

4. Graaf bij het eerste fakkeltje (Onthouden of je aan de rechter of aan de linkerkant v/d fakkel een gang maakt) een lange gang totdat je geen zin meer hebt of tot je pickaxe op is of zoiets dergelijks. Lava wat je tegenkomt kun je opvullen met de dirt of de cobble die je mee hebt (belangrijk, de meeste dia zit bij lava in de buurt). Deze gang mag geen bochten hebben en 't is verstandig om fakkels te plaatsen zodat het niet te donker word (duh), maakt niet uit hoe ver uit elkaar. Wat wel uitmaakt is dat je ze aan de RECHTERkant plaatst als je van je hoofdgang af graaft. Deze gang mag heeeeeeel lang worden.

4. Maak aan het einde van de gang die je als laatste gegraven hebt nog een gang van 2x2 of 3x3 of 2x1 whatever. Deze gang moet dezelfde kant op gang als je 'Hoofdgang'. je eerste gang dus. uiteraard fakkels plaatsen ivm mobs en licht etc. dit is je 2e hoofdgang.

5. ga terug naar boven, haal een pickaxe, ga afken bij je mobfarm of haal een kop koffie. ga poepen.

6. ga terug naar beneden, je hoofdgang in. kijk bij het eerste fakkeltje (die als het goed is aan de rechterkant van de hoofdgang zit) of je gang die als 2e gegraven hebt links of rechts van het fakkeltje zit. Graaf een gang bij het 2e fakkeltje aan of de linker, of de rechterkant (moet hetzelfde zijn als de gang ernaast).

7. Graaf door tot je je 2e hoofdgang tegenkomt, en vergeet niet: graaf je weg van je eerste hoofdgang, fakkels rechts plaatsen. Graaf je van bijvoorbeeld je 2e hoofdgang richting de eerste moet jeje fakkels links plaatsen, waarom? zie 8.

8. Wat wil je nou met dat gezeik over die fakkels?
    - Als je het goed doet, verdwaal je niet (niet dat dat zo'n ramp is in verband met /home, maar het is toch chill). als je namelijk dieper de grond in wilt, moet je de fakkels aan je rechterhand houden, ben je al onder de grond en je wilt naar boven, de fakkels links houden.
    - Dit komt heel goed tot zijn recht als je bijvoorbeeld een cave tegenkomt: je verdwaald niet. Loop je dieper de cave in? fakkels RECHTS!!!

9. Herhaal dat geintje met die gangen zodat je een raster krijgt van gangen die heen en weer lopen tussen je twee hoofdgangen. Als het goed is heb je dan elke 2 blokjes een gang die ZONDER BOCHTEN (want anders verdwaal je sneller) rechtdoorloopt totdat je één van je hoofdgangen tegenkomt.

Handig voor:

Alles, serieus, alles. als je het goed doet vind je bij elke gang die je graaft vaak wel een paar diamonds, soms een paar gangan niks, soms in één gang wel tien. deze tactiek is aan te raden in extreme hills ivm emeralds (schrijf je dat zo?). dat gedoe met die fakkels is handig voor iedereen lijkt me...

Attached Files:

3. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Hmmmmm ik vond dit topic opeens, ik zal die van jou later toevoegen maar hij is wel goed.

4. LeKiller Nether Explorer DRC Player

een beter hot bar is: zwaard-boog-pickaxe:enchated-pickaxe-eten-potions-cobble-torches-bucket of water

5. SSR Newbie DRC Player

Naam tactiek: AutoSwitch Mod
    Verzonnen door: SSRpro :)
    Benodigdheden: Deze mod installeren, dit en forge
    Werking: Gewoon minen wanneer je bijvoorbeeld zand mijnt gebruik je automatisch een schep!
    Handig voor: Heel gemakkelijk mijnen zonder te scrollen met je muis als je bijvoorbeeld gravel of aarde wilt mijnen en dan weer ores

6. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

Geen credits pakken voor iets wat je niet hebt gemaakt + die gebruiken vele mensen al.

• Like Like x 1
  7. ikbennicky Nether Explorer DRC Veteran

Ikbennicky's cave techniek
    Ikbennicky
    Een pickaxe
    1. Doe random region
    2 kijk naar noorden westen oosten zuiden en visit de regio doe dit totdat je niet meer kunt
    3. Pak een speed poison
    4.loop naar de richting waar je naartoe gaat
    5. Nadat je 3:00 minuten om zijn zoek je een cave en gaat mijnen
    Iron redstone gold spawners coal

8. TheMightyDaphne Diamond Miner DRC Veteran

coole techniek

9. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Dit gat ik nog eens probberen als mijn nieuwe villa er staat! ( Dan heb ik ondergrond van 14k blocks oppervlakte lololol)

Thread Status:
Not open for further replies.