Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by SvenDRC, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SvenDRC Nether Explorer DRC Veteran

Beste DutchRastaCraft'ers, hier zijn even wat tips voor als je gaat minen! :D

1)Neem een workbench en een hele stack wood mee (niet planks).
    Zo kun je altijd en overal je workbench even plaatsen en tools bijmaken als het nodig is.

2)Heb minstens een stack torches met je mee en mine onderweg af en toe wat coal, ook als je daar thuis genoeg van hebt.
    Zo kun je regelmatig torches bijmaken zonder terug naar huis te gaan.

3)Neem altijd een bucket met water mee! Zeker als je weet dat je diep gaat graven.
    Als je dan per ongeluk in de lava terecht komt, kun je meteen jezelf doven.
    Zorg dat je bucket in je hotbar staat zodat je er meteen aan kan en vergeet niet je water terug op te nemen!

4)Als je niet veel iron hebt, maak dan van elke tool ook maar eentje en maak een paar extra tools uit cobble. Mine wat je kunt met cobble en houd die iron pickaxe voor dingen die je niet kunt minen met een cobble pickaxe.
    Op deze manier hoef je je geen zorgen te maken dat je die dias niet kunt meenemen omdat je je enigste iron pick net hebt opgedaan aan het graven door de cobble.
    En als je eenmaal op dat punt komt dat je in je iron voorraad kunt zwemmen, maak dan pas al je tools uit iron en maak van de dias maar eentje

5)Voedsel; neem genoeg brood, kip, vis, varkensvlees of koeienvlees mee, maar niet van alles een beetje.
    Dat bespaart je heel veel inventory space.
    Appels en koekjes vullen heel weinig, dus kun je even goed wachten tot je voedselbar wat lager is voor je eet.
    Mushroom stew vult meer voedsel bij dan de andere voedselsoorten, maar 1 kommetje neemt wel 1 inventory slot in.

6)Noodproviant: houdt zeker en vast zombie meat bij je.
    Als je zombie meat eet, krijg je inderdaad een effect waarvan je sneller honger krijgt, maar dat duurt toch maar 30 seconden. Na dit effect zal je voedselbar niet vol zijn, maar als je genoeg stukken achter elkaar eet, kun je wel je voedselbar tijdens het effect opvullen en zo je levens laten terugkomen.

7)Neem een fishing rod mee!
    Je kunt zeker en vast ondergronds vissen, het is gewoon wat moeilijker om een visplekje te vinden.
    Als je water tegenkomt, baken het dan af en vul bij met je emmer. Als er meerdere water bronnen zijn, kun je je emmer bijvullen met de sourceblock (het blokje waar het water vandaan komt).
    Zo kun je zelf, ondergronds, een infinite water source aan maken. Zorg dat je waterplekje minstens twee diep is en zo groot als je het kunt maken. Hoe groter en dieper het waterplekje, hoe groter de kans dat je iets vangt.
    Vissen is een onuitputbaar voedselbron, dus als je de tijd hebt, vul dan even je voedsel voorraad bij!

8)Ga je obsidian minen? Neem dan meer dan 1 bucket met water mee, voor het geval dat.
    Zoek op de lage niveaus naar een lava meertje en gooi de bucket er BOVEN op!
    Neem je water terug en herhaal tot ALLE lava in obsidian veranderd is.
    Verlicht de ruimte met torches en graaf eerst ROND de obsidian, want de kans is groot dat er nog lava openligt en als je dan gaat minen kun je er in vallen.
    Als je laag obsidian helemaal vrij staat, kun je beginnen met minen.
    Wees voorzichtig! : houdt de shift-toets ingedrukt en ga recht tegen de obsidian aanstaan, dat verminderd de kans dat je obsidian of jij zelf in de onderliggende laag lava valt!
    Als de laag obsidian helemaal weg is, kun je het proces herhalen.
    LET OP: Obsidian kan alleen met een diamond pick gemined worden! Je kan lava alleen in obsidian veranderen als de lava stil ligt, dus niet als het stroomt. Als je over stromende lava je water gooit, veranderd het in cobblestone!

9)Manieren om minder rap te verdwalen: Plaats je torches aan één kant van de muur. Om terug te keren volg je gewoon de andere muur.
    Plaats signs onderweg met een pijltje in de richting van waar je komt. Zo kun je de pijl terug volgen naar de ingang.

10)Ten slotte, om te weten op welk level je zit, druk op F3. Je y-coördinaat is je hoogte.

• Like Like x 5
  2. Wender Nether Explorer DRC Veteran

Handig! :)

3. IxDOPExI Nether Explorer DRC Veteran

zeker handig voor de nieuwelingen op minecraft

4. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Layers waarop ores het meest voorkomen:

Iron-35
    Coal-28
    Gold-20
    Emerald-20
    Lapis Lazuli-14
    Diamond-10
    Redstone-8

Extra info:

-Iron en Coal komen op bijna alle layers veel voor en op 35 en 28 niet echt veel meer dan op de andere layers.
    -Lapis is te zeldzaam om het echt actief te kunnen mijnen. Lapis vind je vaak gewoon terwijl je normaal mijnt maar je kan niet echt specifiek Lapis mijnen. Als je het zwaar nodig hebt, koop het dan in de admin shop, ze verkopen een stack Lapis Blokken voor 150. Dat is minder dan 1 per stukje Lapis.
    -Emeralds komen alleen voor in Extreme Hills en Extreme Hills Edge.
    -Gebruik Fortune pickaxes om meer ores te krijgen. Fortune heeft geen effect op Iron en Gold.
    -Gebruik je Fortune Pickaxe nooit voor het mijnen zelf, alleen voor de ores.

5. MsWife Woodcutter DRC Player

Ga stripminen
    Als je diamonds wil ga je naar layer 10 en dan begin je.
    Je gaat allemaal gangetjes maken tussen elke gang moeten 2 blokken zitten.
    Waarom de 2 blokjes? Omdat als je een gang hebt gemaakt kan je rechts en links zien dus die muren zie je al want anders zie je steeds dezelfde muur die je al eerder zag en je weet dat er al niks zit

Hoop dat het helpt!

6. robneng Redstone Miner DRC Player

7. Epic_Fuse Nether Explorer DRC Veteran

Wow ik dacht altijd Level 11 bedankt!

8. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Zoek het op de wiki. Layer 10.

9. MsWife Woodcutter DRC Player

Wiki hoeft niet altijd goed te zijn hoor ik vind layer 6-7 beter

10. roosxxet Newbie DRC Player

Diamonds spawnen al in level 16-15 of lager, 10 is denk ik de meeste kans dat je het vind.

11. MsWife Woodcutter DRC Player

Ach het blijft gwn random doe wat jij wilt

12. roosxxet Newbie DRC Player

13. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Tip: Potions of Night Vision kunnen je helpen mobs in caves te zien. Als je geen zin hebt om tegen ze te vechten kan je ook een Invisibilty Potion gebruiken!

Nog een tip: Potions of Night Vision en Fermented Spider Eyes zijn te koop in Oscar&Johnny's potion paleis :)

14. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Dia komt voor in de layer 5-16 Want dit is zijn enige plekken waar ze worden gespawd... Dat is gewoon zo geprogrammeerd :)

Update:

kijk hier maar :)

15. Epic_Fuse Nether Explorer DRC Veteran

lol?

16. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

17. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

je kan ook night vision mee nemen en als je lava wil ignoren fire resistance =)

18. Epic_Fuse Nether Explorer DRC Veteran

Ik altijd naar bedrock toe en maak eindeloze tunnels door elkaar :)

• Like Like x 1
  19. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Ik doe die techniek altijd dat je steeds 2 blokken overslaat

20. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

dat doe ik ook en dan af en toe mijn ik boven me of naast me (werkt alleen niet zo goed xD) en dan vind ik soms caves-abdonned mineshafts en daar ga ik dan rond zoeken :)

Thread Status:
Not open for further replies.