Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by MarkedForDeath, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

De nieuwe mobarena is wel erg leuk enzo, maar naar mijn gevoel zijn er een paar dingen te fixen of dingen die beter kunnen.

Bugs:

Er is een bepaald plekje waar je op kan klimmen door een blok kapot te maken, daar te springen en dan blijf je vast zitten in het blok en dan spring je omhoog zo kom je 2 blokken hoog en vanaf daar spring je nog een blok hoger en kan je daar gemakkelijk boogschieten. Brammes kan deze plek aanwijzen dus vraag het aan hem.(Hij is mod en kan het denk ik ook zelf aanpassen). Dit kan gefixt worden door het nog een blokje hoger te maken.

Rare Drops werken wel. Je kan dus golden swords krijgen van zombie pigmen en bows van skeletons.

Je kan niet /r doen maar wel /msg dus dat is beetje onhandig voor communicatie.

Enchanting table gaat niet tot level 30

Class suggesties:

Tempelaar moet verdwijnen want die is echt waardeloos.

Viking is ook waardeloos, de iron sword zou weg moeten gaan en de dia axe moet knockback II krijgen zodat je mobs er echt mee weg kan slaan ookal doet ie weinig damage.

Tank heeft geen diamond boots, en ik weet niet of dit de bedoeling is of niet maar dit maakt het niet heel erg een tank meer. Vol dia armor dus.

In plaats van tempelaar kan een andere class komen: Bandit.

Combinatie van Iron/Leather/Chain armor
    Iron Sword Knockback I
    Zijn hele armor heeft Thorns I, behalve chest die heeft Thorns II
    3 Health Potions
    Speed I Potion 3:00

De bandit is goed voor snelle aanvallen en zijn kleren(armor) zijn bedekt in toorns omdat bandieten zich in (stekel)bosjes verstoppen :p

Ook zou er per rang een class moeten komen. Dit zijn mijn ideen:

Naam Class: Fire Archer
    Voor welke rang: Donator
    Armor: Chain chestplate, Chain boots, Leather Helmet, Leather Leggings
    Wapen: Bow Infinity I en Flame II(als er geen flame II bestaat ik weet niet zeker doe dan Flame I Punch I)
    Potions: Een meer health potion dan normale archer
    Ander: Een appel(optioneel) en een Stone Sword/Wood Sword
    Samenvatting: Net als normale archer, maar dan met vuurpijlen, een extra health potion maar slechtere armor.

Naam Class: Hero
    Voor welke rang: SuperDonator
    Armor: Volle Iron Armor met Thorns II Chest, rest heeft Protection I
    Wapen: Iron Sword Knockback II
    Potions: 5 Healthpotions, 1 Srength I Potion 3:00
    Ander: 2 Appels(optioneel)
    Samenvatting: Deze class is vooral bedoeld voor last stands en kan veel mobs in z'n eentje aan en kan ook goed teammaten redden. Vandaar de naam Hero.

Naam Class: Legend
    Voor welke rang: UltraDonator
    Armor: Dia chestplate, rest iron, Dia chest heeft Thorns III Protection II en de rest heeft Protection I
    Wapen: Iron Sword Knockback II Sharpness II
    Potions: 6 Healthpotions, Strength I Potion 8:00
    Ander: 3 Appels(optioneel)
    Samenvatting: Een upgrade van Hero.

Naam Class: Shaman/Magician/Medic
    Voor welke rang: GoldenDonator
    Armor: Full Iron
    Wapen: Golden Sword Fire Aspect II Knockback I Sharpness II
    Potions: 5 Healthpotions, 20 Splash Health Potions(Healing I dat wel), 32 Harming I Splash Potions
    Samenvatting: Een class om andere te assisten.

Naam Class: Geen idee
    Voor welke rang: Sponsor
    Armor: Geen idee
    Wapen: Geen idee
    Potions: Geen idee
    Ander: Geen idee
    Samenvatting: Een class voor sponsor, alleen geen idee wat het wordt.

Andere suggesties:

Appels voor 75 zijn te duur, die honger is zo weer weg en in de tussentijd, zelfs als je hebt stilgestaan krijg je niet genoeg spullen die dat geld waard zijn. Ik stel voor Carrots(hogere saturation) voor 40.

Zelfde geld voor Healing Potions, zou 70 moeten zijn.

Van alle mobs in minecraft wordt maar een klein gedeelte gebruikt, ik vind dat er vaker ghasts moeten komen(er komt er maar eentje op wave 12 ofzo en die is in een arrowshot dood), magma cubes moeten soms ook komen, maar dan minder dan slimes want ze zijn sterker. Wither Skeletons zouden ook een te gekke uitdaging zijn, en ook cave spiders. Er moeten minder wolven en zombie pigmen komen, want die komen sneller op je af dan je ze kan wegslaan. De bosses kunnen ook verandering nodighebben:

Verwijdering van shuffle positions en root target. Deze zijn extreem irritant en er valt niks tegen te doen. Als een noob random zit rond te lopen en jij wordt gehusseld met hem vanaf je plekje ben je redelijk gefokt en wordt die noob in veiligheid gebracht. En als je geroot wordt in latere waves ZUL je worden geganbangd door duizenden mobs en bij de tijd dat root klaar is ben je of dood of heb je al je health potions gebruikt.

Thematische bosses. In plaats van elke boss iedere ability dat iedere boss een bepaalde set abilities heeft die bij hem passen:

Cave Spider: Root Target, Fire Aura, Shoot Arrow.

Magma Cube: Gebruikt Fire Aura en Shoot Fireball, verder niks.

Zombie: Throw Nearby, verder niks. Vergeet niet dat andere abilities ten koste van andere gaan, dus als ie maar een heeft zal ie em veel gebruiken.

Ik vind dat de wolf boss en zombie pigman boss wegmoeten, want zij zijn automatisch hostile en je hebt geen keuze dan ze aanvallen, waardoor andere zombie pigmen en wolven je gaan gangbangen ookal laat je hun met rust. De rest moet ook weg want ik kan bij hun geen passende abilities verzinnen. Heb jij dat wel, post het dan want 3 bosses zijn weinig.

Alle bosses moeten minder health krijgen, want zelfs als je met z'n 15en een boss gaan gangbangen duurt het extreem lang voordat ie dood is.

Rewards:

De meeste rewards zijn oke, van die dingen die je niet meeteen kan gebruiken maar wel handige snufjes die je uiteindelijk wel zal gebruiken en niet complete troep zijn. Sommige rewards, zijn dat wel.

Stone en Gold tools: Waardeloos. Gold tools hebben een durability van 33 en gold swords zijn net zo sterk als wood swords. En niemand wil stone tools.

Cookies zijn ook waardeloos want ze zijn vreselijk voedsel(laagste saturatie van alle) en je krijgt er altijd een ofzo en dat is niet eens waard om naar een chest te gaan en het erin te doen.

Bottles 'o' Enchanting zouden verkrijgbaar moeten zijn, misschien dan in sets van 5 ofzo, want ze geven niet eens zoveel xp.

Bones en Arrows moeten ook weg want het zijn waardeloze drops. Er zou gunpowder moeten zijn daar is, sindsdat vuurwerk is geimplementeerd, veel vraag voor.

Cakes, Emeralds en Golden Apples bij latere waves zouden ook een leuke reward zijn. Maar dan natuurlijk niet veel, batches van 1-2 cake, 1 emeralds 3-5 golden apples.

Geld als reward moet ook weg, want ik heb liever echt vaste spullen dan wat geld.

Dit waren dus mijn ideeen, maar voor de rest vind ik de mobarena geniaal. Ik hoop dat de owners het een zijn met sommige dingen, ik hoop in ieder geval dat de owners classes voor elke rank gaan overdenken.

• Like Like x 1
  2. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

De shops worden niet verlaagd, het is niet voor niets dat het daar zo duur is... anders duurt mobarena voor eeuwig. En ik zal bijna niet meer online komen dus goodluck om Sven te overtuigen om 20 nieuwe classes te maken.

3. TheLCFPro Gold Miner DRC Veteran

wow, dit is echt gaaf, oscar heeft echt interresante plannen!

4. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Het zijn er 5 en tempelaar gaat weg want het is waardeloos.

5. Mitch161 Obsidian Miner DRC Player

Kan je al 1 ding zeggen over die appels, appels blijven gwn 75$ per stuk anders word mobArena wel heel makkelijk. Tanker hoort idd dia boots te hebben.

Naam Class: Shaman/Magician/Medic
    Voor welke rang: GoldenDonator
    Armor: Full Iron
    Wapen: Golden Sword Fire Aspect II Knockback I Sharpness II
    Potions: 5 Healthpotions, 20 Splash Health Potions(Healing I dat wel), 32 Harming I Splash Potions
    Samenvatting: Een class om andere te assisten.

Deze class kan mss worden vervangen door de tempelaar. Maar dan gwn voor members
    Full iron? Nee Full gold armor zoals het was in de oude Arena mss een iron sword ipv gold.
    Verder een erg mooie class, want zodra er veel mobs spawnen zal deze class heel handig zijn.

Shuffle positions zorgt er wel voor dat je geen campers hebt. Ze worden steeds van plaats verwisseld en moeten dus wel mee vechten. Zonder dat zul je weer campers krijgen.

Prijzen die je per wave krijgt, het blijft survival en je zult toch echt zelf je stuff nog moeten verzamelen en niet door een potje mob arena emeralds of xp bottles te krijgen ect. Bij wave 50 krijg je meestal iets van diamond.

Je hebt aardig wat classes verzonnen voor donators die wel erg leuk zijn, weer wat extra's voor donatoren.

Mss een special wave met only blaze's of welke mob dan ook, of vervangen van creepers want creepers doen geen player damage.
    Ik heb het gevoel dat je wolven en zombie pigmans weg wilt hebben omdat ze vrij irritant kunnen zijn, maar juist hun maken de MobArena weer een stukje moeilijker.

6. Mirthe Redstone Miner DRC Veteran

Ik heb wel paar x dia spullen gekregen ik vind de prijzen wat je krijgt niet zo erg boekenkasten en glas zijn ook best handig

7. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

8. bramenbram Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

ik vind zowat alle prijzen slecht
    als je die prijzen nu zou vervangen door geld of zoiets

9. Brammes Guest

tempelaar en vikang hadden enchanment amour , deze zijn weg gehaald , en inderdaad je zou eigenlijk deze kunnen vervangen door iets anders..

Verwijdering van shuffle positions en root target. Deze zijn extreem irritant en er valt niks tegen te doen. Als een noob random zit rond te lopen en jij wordt gehusseld met hem vanaf je plekje ben je redelijk gefokt en wordt die noob in veiligheid gebracht. En als je geroot wordt in latere waves ZUL je worden geganbangd door duizenden mobs en bij de tijd dat root klaar is ben je of dood of heb je al je health potions gebruikt.

shuffle positions maakt het aanzienlijk moeilijker, dit is ook wel nodig , anders blijft iedereen op die heuvel staan!
    en die "noob" die wel wegloopt trekt JOU juist het gevecht in , niks aan veranderen!

Enderman: Dit wordt de enige boss die nog shuffle positon kan doen, want endermen houden van teleporteren. Ook kan ie warp en launch doen.

heb uitvoerig getest : 1 op de 5 keer teleporteert de enderman zichzelf uit de mobarena , niet echt handig dus..
    enderdragon/wither (bosses) komen er niet in , iedereen op de server krijgt dan opeens een balkje dat er een boss is...

ik wil best wat aanpassen als sven/jelle dit nodig vinden , trouwens : ik wil best een aparte wave maken voor een ghast-boss (niet al te sterk) en met bijna geen abilities, blazes daarintegen , als ze hoog zijn krijg je ze niet meer kapot (mischien in standaard waves)

• Like Like x 1
  10. Turbo_Robin1 Gold Miner DRC Player

Geniaal bedacht ik hoop dat ze dit zullen toepassen :)

11. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Ghasts en Blazes vliegen weg en zonder archers is dat onmogelijk.

@bramebram: Geld is juist poepreward ik wil liever echt iets vast, items enzo, en geen geld ik heb 60.000 en ik heb liever dat de mobarena zelf rewards voor me verzint en dat ik niet zelf wat moet gaan kopen.

12. bramenbram Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

en na een tijdje zitten al je kisten vol...

13. Turbo_Robin1 Gold Miner DRC Player

Geld is goed gevonden vind ik maar glass heb je niet echt nodig alleen als je je huis renoveert. xd

14. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Binnenkort Daylight Sensor, ik heb al een paar stacks glass klaarstaan.

@bramenbram: Nee gewoon niet, het enige wat chests vult zijn non-stackable dingen zoals tools en armor.

15. Turbo_Robin1 Gold Miner DRC Player

De server van bukkit moet ook nog 1.5 zijn dus nog even wachten :)

16. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Gahst z'n kogels kan je terug slaan. Dat is juist leuk. Met archers is het wel simpeler maar een gahst niet meer in ma is gewoon fail.
    Die ranks zijn leuk, mss moet dierenvriend voor sponsor. Met een wolf en rotten flesje met potions Apple's en wat armor enzo

17. bramenbram Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

het zijn spullen die je nooit gebruikt daarom is het handiger dat je geld krijgt zodat je spullen kan kopen als het nodig is

18. Brammes Guest

Je krijgt ook geld , $10 elke 3 waves ofzo...

19. Mirthe Redstone Miner DRC Veteran

Maar al die enchantments op het armor is dat niet een beetje te goed voor normaal?

20. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Ja dat moet weg want het gaat ten koste van andere rewards.

Thread Status:
Not open for further replies.