Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by defpie, Mar 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. defpie Woodcutter DRC Player

Hallo allemaal,

Nadat de server eruit lag en ik weer probeerde in te loggen ben ik opeens geband vanwege 'griefen' (zie bijlage). Ik heb helemaal niks misdaan, dus lijkt het me normaal dat ik gewoon weer tot de server wordt toegelaten.

*Minecraft naam: defpie
    *Wat heb je gedaan: na mijn eerste misstap een tijd geleden helemaal niks meer.
    *Wie heeft je gebant: Niet bekend, wordt niet vermeld.

Ik hoop dus dat ik snel weer op DRC kan spelen, het is namelijk een erg leuke server.

Met vriendelijke groet,

defpie

Attached Files:

• Ban.jpg
      Ban.jpg
      File size:
      108.6 KB
      Views:
      25
  2. Flippy Stone Miner DRC Veteran

ik zie dat dope je gebanned heeft, dus hij zal hier op moeten reageren.

Mvg Flippy

3. harrysfans Redstone Miner DRC Player

Ik zie dat Dope je gebant heeft in verband met grieven. Ook zie ik dat dit al je derde ban hier voor is. Koolmees en Flippy hebben je hier ook al eens voor gebant. Ik denk dat je met wel een heel erg goede verklaring mag komen voordat je ban eventueel opgeheven word, want het blijkt dat je niet geleerd hebt van je vorige bans.

4. defpie Woodcutter DRC Player

Ik heb zeker wel geleerd van mijn vorige bans, daarom heb ik het daarna niet meer gedaan. Op mijn spoorlijn was er gegriefd met pompoenen, dus heb ik die met een piston weggehaald. Misschien is dat het geweest? Ik wilde gewoon het probleem oplossen zonder dat er een admin moeite in moest steken. Vorige keer ben ik een week geband, daar heb ik van geleerd en daarna heb ik dus niet meer gegriefd. Het zal dan ook niet meer voorkomen.

Gr defpie

5. harrysfans Redstone Miner DRC Player

Previous Bans
    IDReasonByOnLengthUnbanned ByAtServer
    1 blokkeren deur koolmees71 22:15:48 15/02/13 3 days Console automated 22:17:29 18/02/13 DutchRastaCraft
    2 griefen met hendels om in huizen te komen Flippy 13:56:03 27/02/13 1 week Console automated 14:00:00 06/03/13 DutchRastaCraft

Dit zijn je vorige bans. Zie je het patroon daarin? eerst ben je drie dagen gebant, daarna al een week omdat het al je tweede ban was voor griefen. Nu heb je een permban gekregen. Dit doen we bij mensen die steeds maar weer de fout in gaan. Ik ga jou niet unbannen, omdat ik jou niet geband heb. We moeten dus even wachten op ixdopexi, en op wat de andere staffleden te zeggen hebben denk ik.

6. IxDOPExI Nether Explorer DRC Veteran

je hebt mij al 3x gegrieft ik ga jou geen unban geven.

7. defpie Woodcutter DRC Player

Ik heb deze keer helemaal niets misdaan, is dat volgens jou wel zo, dan wil ik graag bewijs zien (screenshots, video's enz.). Daarnaast begrijp ik dat er in zo'n grote server misverstanden kunnen ontstaan. Ook vindt ik het hoogst opmerkelijk dat andere mensen na 6 bans nog steeds toegelaten worden op de server en ik na 2 kleine vergissingen permanent geband ben. Het gaat hier om strantri, hij is inmiddels 7 keer geband. Een ander punt van aandacht is dat ik nu om persoonlijke redenen geband ben. Jij als individu kan wettelijk gezien niet voor één iemand de normale gang van zaken aanpassen.

Nu wordt mij de zwarte piet toegespeeld, waar dit eigenlijk totaal ongepast is. Praktisch wordt dit gezien als internetpesten en daardoor dus als cybercrime. Ik hoop niet dat een Minecraft-server als DRC zich daar vuil aan wil maken. Dit is schadelijk voor de goede naam van de server en zal dus minder spelers en dús minder donaties tot gevolg hebben.

Met vriendelijke groet,

defpie

8. Tijbo Gold Miner DRC Veteran

Het naar beneden halen van andere mensen lijkt mij niet de bedoeling.
    Jij bent de gene die regels overtreed, dat doen wij niet.
    Wij trekken uit de overtredingen die jij hebt gemaakt een conclusie en in dit geval was het gevolg een ban.
    Ergens heb je wel een punt maar je kunt hier ook in overdrijven.

Ook ik zou graag bewijs zien van de griefs zodat we kunnen vaststellen dat jij dit inderdaad gedaan hebt en terecht verbannen bent. Bewijs kunnen screenshots zijn maar ook andere staffleden die je grief gezien hebben.

9. defpie Woodcutter DRC Player

Graag zou ik ook bewijs willen zien. Totdat aangetoond is dat ik schuldig ben, blijf ik onschuldig. Ik kan dan wel verdacht worden van griefen, maar dan blijft het zijn woord tegenover die van mij en dat geeft hem geen gelijk. Als verdachte heb ik ook rechten. Ik wordt nu beschuldigd van iets, wat ik helemaal niet gedaan heb. Juridisch gezien zou IxDOPExI nu geband moeten worden wegens smaad.

Tot slot wil ik nog kwijt dat ik echt niets te maken heb met deze overtreding, dat zweer ik. Kan het niet zo zijn dat, toen ik voor het eerst een paar blokjes dirt ergens anders plaatste, niet alles is weggehaald? Vervolgens wordt er wat gevonden maar niet alles. Ik wordt voor de eerste keer geband. Een tijdje later, na mijn ban, leef ik volledig volgens de regels. Er wordt nog iets van mij gevonden, maar dat heb ik al een hele tijd terug, nog voor mijn ban, geplaatst. Dit wordt gezien als grief en ik krijg een permanente ban. Op de blokjes staat immers geen datum, dus hoe kunnen jullie weten wanneer die blokjes geplaatst zijn?

Nogmaals: Innocent, untill proven guilty.

Met vriendelijke groet,

defpie

10. IxDOPExI Nether Explorer DRC Veteran

is goed ik zal morgen screens maken van de griefs het was in iedergeval mijn mushroom op het dak en mijn farm

11. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Beste defpie,

guilty unless proven innocent.
    1. ja er staat een datum op de blokken, dus wij weten precies wanneer een blok geplaatst is of weggehaald is.
    2. "Zijn woord tegen die van jou" geeft hem gelijk; bij twijfel heeft staf gelijk.
    3. Je bent geen verdachte, maar een veroordeelde. Als je verlichtende omstandigheden wil, dan begin je met de schuld te bekennen.
    4. Als je zware woorden in de mond gaat nemen als "internetcrime" en "juridisch gezien", kan ik ook wel gaan beginnen. Griefen is het opzettelijk beschadigen van andersmans eigendommen, waarbij de eigenaar een schadevergoeding kan verlangen. Admins en mods van de server moeten tijd besteden die griefs weg te halen tegen een uurtarief en een basisbedrag van. Inderdaad een zinloze discussie, dus overdrijf niet.
    5. als je jezelf wilt gaan vergelijken met andere personenen, dan gedraag je ook als mensen die blijkbaar wel inzien dat ZIJ de fout begaan en niet wij.

Kortom, als je hier beter uit wilt komen, dan zorg er niet voor dat mensen zich aan je irriteren.

• Like Like x 6
  12. defpie Woodcutter DRC Player

Oké, dan geef ik alles toe, alle griefs zijn mijn eigen schuld, ik had het niet moeten doen en heb er veel spijt van. In een slechte bui heb ik me slecht gedragen en nu boet ik voor mijn daden. Ik hoop wel dat ik ooit nog op de server mag.

13. harrysfans Redstone Miner DRC Player

Dat klinkt niet heel erg alsof je het meent en je het alleen maar zegt vanwege kees z'n reactie?

14. defpie Woodcutter DRC Player

Ik meen het wel, dit is niet om Kees z'n reactie.

15. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Je gedrag slaat nergens op, depfie. En het staat me al helemaal niet aan. Wat voor een praat is dat? Het is overduidelijk jij die hier in de fout bent gegaan, niet wij. Ga je op een rechtzaak ook zo tekeer gaan tegen je rechter en je eigen advocaat spelen? Succes met strafvermindering krijgen zou ik zo zeggen.

We zijn misschien een grote server maar we werken met een gestructureerd ban systeem die fouten zou moeten voorkomen. Dit is duidelijk ook geen fout zoals hierboven al staat.

16. defpie Woodcutter DRC Player

Mijn excuses voor alle overlast die ik veroorzaakt heb. Ik heb me in-game en op het forum behoorlijk misdragen. Hier heb ik veel spijt van. Ik beloof dat ik me in de toekomst zal gedragen en volgens de regels zal leven.

Met vriendelijke groet,

defpie

17. IxDOPExI Nether Explorer DRC Veteran

nu je alles hebt toegegeven moet je ook de consequenties meedragen maw geen unban dit word ingame vaak herhaalt en toch doe je het tja....

18. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Voor mij een ban van een 7-tal dagen... Misschien iets langer maar hij is al enkele dagen banned dusja. Wat zegt de rest?

19. harrysfans Redstone Miner DRC Player

laatste kans dan maar?

20. defpie Woodcutter DRC Player

Ik zal jullie zeker niet teleurstellen.

Gr defpie

Thread Status:
Not open for further replies.