Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Complaints' started by Avast, Aug 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Avast Stone Miner DRC Veteran

-[*]Ingame naam (van de beschuldigde): nobody4life
    -[*]Welke server was het? Survival
    -[*]Reden van klacht?: Ongelijke ban, ongelijk onderzoek naar overtredingen, overdreven ban.
    -[*]Datum en tijd: 20/08/2015 - 16.17
    -[*]Bewijs: http://drcnetwork.nl/threads/iijochem-die-moeder-uitscheldt.10954/

Ik heb het gevoel dat beide inderdaad hier een sanctie verdienen, ik zeg niet dat Bideloo niet in fout was. Maar is dit dan eerlijk ? Bideloo die aangifte doet, daar wordt een heel chatonderzoek naar gedaan, alles wat hij zei wordt opgehaald, begrijpelijk om de situatie te snappen maar dit was allesbehalve samenhangend. Moest hetzelfde gebeuren bij al de andere spelers op de server rond deze tijd van incidenten zou je 20% van de spelers in survival een permanent ban kunnen geven.

Daarenboven krijgt Iijochem 1 uur ban en Bideloo instant permanent ban, dit kan toch niet kloppen? Ik heb het gevoel dat hier alles behalve rechtvaardigheid heeft toegeslagen.

Ik hoop dat dit kan herzien worden. Hij was 1 van de eerste spelers op de server en omdat het één dag minder gaat instant permanent ban? ik zou een mute kunnen verstaan, een temp ban van een week, een maand. zou ik snappen. Maar iemand die al van september 2012 op de server zit doodleuk permanent te bannen met nadien nog even te vermelden dat hij zeker niet achter een unban moet vragen, niet akkoord !

Vriendelijk groeten Avasti

• Agree Agree x 4
    • Funny Funny x 3
    • Winner Winner x 2
  2. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Geef mij eerst eens een reden waarom een speler die al zolang op DRC speelt, zich anders mag gedragen dan de rest. Er zijn veel spelers van september 2012 en deze schelden toch ook niet? Zij tonen net het goede voorbeeld te geven.

Je mag ook niet vergeten, als je maar 25 dingen in de chat gezegd hebt, en ongeveer 10 van deze zijn ongepast. Dan is er toch wel iets mis met je taalgebruik. Het verschil met een speler die dan dagelijks veel zegt en actief is, die dan ook eens "een mindere dag" heeft, zou dan wel een een ban verdienen. Is inderdaad zeer rechtvaardig.

Zoals ik al ingame zei, het zijn de kleine dingen die er voor zorgen dat je zolang insta banned bent.

"[​IMG] "

Als je iemand report voor iets, zorg dan eens en vooral dat je hetgeen zelf niet doen en meerdere malen tegen meerdere mensen.
    Daarna zeggen dat je de server eens zal laten crashen, hiervoor alleen perm bannen we al. En dan nog eens "beweren" (kan waar zijn maar dan kan bovenste ZEKER niet) dat je ex staff bent. Daar stopt het voor mij gewoon.

Wij zijn geen onmensen en iedereen kan wel een unban krijgen, maar soms moet je er niet op rekenen binnen de 3 maanden.

Hoop dat het duidelijk genoeg was, ander vraag maar.

• Like Like x 2
  3. bideloo Newbie DRC Veteran

@nobody4life.
    Ik ga me echt niet druk maken over een unban aan te vragen etc spijtig van men ban maar ok..
    Ik speel sinds september 2012 en geloof me van de mensen die toen speelde speelt er nu 99% niet meer ;)
    Ik haat het als mensen me de les spellen die niet eens een jaar spelen( niet op jou gericht).
    En over je gezegde dat ik lieg over dat ik ex staff ben , het is zo :)
    Vraag het maar aan BuddyJelle ;) of noemt hij nu JelleDRC ?
    Toen was 'Toiletwater' ook nog een admin, Als je die kende
    --- This message was merged, Aug 20, 2015 ---
    Trouwens de persoon die deze topic heeft gemaakt was vroeger ook Admin

• Like Like x 1
  4. Avast Stone Miner DRC Veteran

"Het verschil met een speler die dan dagelijks veel zegt en actief is, die dan ook eens "een mindere dag" heeft, zou dan wel een een ban verdienen. Is inderdaad zeer rechtvaardig."

- Verklaar uw nader, ik snap niet wat u hier probeert te zeggen?

"Geef mij eerst eens een reden waarom een speler die al zolang op DRC speelt, zich anders mag gedragen dan de rest."

- Ik heb nooit beweerd dat hij dit mocht, schuif aub geen woorden in mijn mond. - Het punt hierachter weliswaar is, als er iemand op de server komt, eerste dag, begint direct te trollen, te griefen en te schelden heb ik begrip voor instant ban om meer leed te voorkomen. Een speler die al zodanig lang op de server zit, voor de eerste keer gebanned. Door 3 opeenlopende fouten in een korte periode zonder waarschuwing tussen (die duidelijk maken dat er iets niet goed liep op dat moment) een gevolg zijn voor een permanent ban. En ja! hij moet niet zitten pochen of opscheppen over het hele moderator/admin/staff gedoe, maar is dit een reden te meer voor jou om hem te bannen? ik zie het verband hier niet tussen?

Vriendelijk groeten Avasti

5. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Sorry mannen, verkeerde server vrees ik voor jullie. Dutchrastacraft bestaat niet meer, deze server heet drcnetwork waar respect hoog in het vaandel staat en ranks niet tellen.

Voor wat betreft jullie oude status, ik weet niet waarom jullie die verloren zijn, ik weet echter wel dat het onnodig noemen hiervan enkel maar een barrière opwerpt. Als je wilt dat spelers je ontwijken omdat je je beter voelt dan hen moet je vooral op die manier doorgaan.

OT: Ik snap de beslissing van nobody4life en steun deze voor de volle 100%

• Like Like x 4
  6. Avast Stone Miner DRC Veteran

bedankt voor de veralgemening best Anesitas lees mijn reactie die voor jou werd geplaats aub. Ik heb mijzelf nooit, maar dan ook nooit boven een ander geplaatst, heb nooit verwezen naar ranks die + of - effect uitvoeren. Heb enkel verwezen naar de betrouwbaarheid en loyaliteit van spelers. En plus, waarom krijg Iijochem slechts 1 uur ban ? ik verwacht niet dat hij langer gebanned moet worden. Ik vind slechts dat deze 2 straffen zo ver uit elkaar liggen dat ik het gewoon bedroevend vindt om mee te maken.

7. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Wat voor mij persoonlijk de druppel is, is dat hij in het klachttopic probeert emoties op te wekken door het mogelijk overlijden van zijn moeder maar wel een negatieve opmerking maakt over de moeder van lokstofje.
    Dit soort gedrag bedoel ik dus als ik het heb over respect

Met vriendelijke groet, Anesitas
    Server moderator, speler, overwinnaar van de Pokémon league in alle pokemonspellen, overwinnaar van veel andere spellen en burgemeester van een hele stad in simcity.

En ja, dit is puur om aan te tonen dat het geen zin heeft

• Like Like x 4
    • Winner Winner x 1
    • Creative Creative x 1
  8. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Beste avast. Het je boven een ander stellen gaat hier ook niet om jou, net zoals het volledige topic en de bans.

Wij zijn er gewoon van uit dat respect van iedereen moet komen, ook van de ex staffleden. Zoals je wel ziet ben ik niet de enige die deze mening deelt.

Om het kort te zeggen. Als je iemand een reactie uitlokt, om dan te reporten op het forum, dan gaat er iets mis. In het geval dat hij een unban wilt, hij mag deze perfect aanvragen maar zal niet moeten reken deze snel te krijgen.

Tenzij niemand nog iets nuttig toe te voegen heeft, sluit ik binnenkort dit topic.

• Like Like x 1
  9. Avast Stone Miner DRC Veteran

Hij heeft nooit beweerd dat zijn moeder overleden is, hij sprak hypothetisch, "wat als". En u spreekt over respect maar uw eerste reactie op mijn topic is dit ik hier niet thuis hoor? daarop komt dan nog het subtiele verwijt dat ik denk dat ranks het zijn en een tekort aan respect heb. Alsook als je iemand quoteerd, maak het dan correct aub. Ik heb het gevoel dat u enorm persoonlijk wordt.
    --- This message was merged, Aug 20, 2015 ---
    ik wil rap nog weten waarom mijn vraag wordt ontweken over het feit dat Iijochem 1 uur ban heeft, bideloo perm ban.

Als je de volledige chatlog van iedereen natrekt zie je dat bideloo ook niet de oorzaak en de start was van deze hele heisa, dus neen Bideloo lokte geen reactie uit. alleszins geen negatieve reactie om te kunnen reporten. netzoals Iijochem zijn reactie out of the blue was.

10. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Omdat er een klein verschil is tussen hetgene dat gebeurd is. Beiden kan je betrappen op iets miszeggen in de chat, daarvoor die 1 uur ban. Het enige verschil is dat de ene speler stopt daarna en de andere maar door blijft gaan, over een ander zijn ouders begint en de server begint te "bedreigen". Om daarna op het forum een klacht in te dienen. Je report nu eenmaal niet iemand voor als je het zelf ook doet, dat ik nu eenmaal leven onder een dubbele standaard en met het idee: hij mag dat niet maar ik wel.

Denk dat alles duidelijk is en zoals Anesitas al zei:
    Topic gesloten. Hier eindigt deze discussie.

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
    • Winner Winner x 1
Thread Status:
Not open for further replies.