Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Updates and announcements' started by JelleDRC, Aug 30, 2014.

?

Wil jij OP prison of gewone prison?

Poll closed Sep 8, 2014.
  1. OP prison

26 vote(s)
    48.1%
  2. Gewone prison

28 vote(s)
    51.9%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Hallo DRCers,

Misschien heb je het van sommige spelers al gehoord, of heb je het mij in de chat laatst horen zeggen: Prison
    Een gamemode die we graag op ons netwerk willen krijgen. We zijn hier al een aantal weken mee bezig.
    Alleen wat we ons afvragen:
    Wat lijkt/vind jij leuker?

Eigenlijk zijn er 2 soorten prison varianten, die ik nu eigenlijk in het kort ga uitleggen:
    De varianten zijn:
    - OP-prison
    - (normale) prison.

In OP-prison heb je eigenlijk vanaf het begin hele goede kits, waarbij de enchantment unbreaking 10 etc. zeker niet mogen ontbreken. De mines zullen ook snel in diamond blocks veranderen en eigenlijk is alles een beetje overpowered..
    Natuurlijk moet je ook een plek hebben om je spullen veilig op te bergen en daarom zal er een plotworld komen (waar je dus je eigen huis kan bouwen). Aangezien het OP prison is, kan je dit niet vergelijken met de huidige servers op het DRC network. Je begint met rank A en moet dus, door te minen en de command /rankup (die geld kost) te gebruiken rank FREE (die komt na Z) bereiken.
    Zodra je de FREE rank hebt behaald. Zal je kunnen bouwen in een aparte world. Maar je kan er ook voor kiezen om terug te keren naar de prison en prestige gaan. Bij OP prison is het meer dat je zo veel mogelijk geld maakt en zeldzame blocks koopt die je op jouw eigen plot kan gaan gebruiken!

De 2e variant is meer het (oude/traditionele prison). Je zult starten met een stone pickaxe, en in de eerste mines zul je niet meer vinden dan wat stone,cobblestone,coal en iron. Het grootste verschil is dat je Cells moet huren (voor 1 week, die je kunt verlengen).
    Waarmee je dus een eigen 'plekje' hebt en dus met je (prison) gang. Bij elkaar kunt komen. Bij deze variant van prison draait het meer om de PvP, maar je moet zeker niet vergeten te minen.
    Als je de spullen hebt gemined, dan moet je eigenlijk door een pvp gebied. Om de zwarte markt te bereiken. Daar zul je de spullen kunnen verkopen voor wat geld. Het is dus belangrijk dat je geld probeert te verdienen. Door zelf te minen of het van anderen te stelen, want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk de 'free' rank behalen.
    We zaten er eigenlijk aan te denken dat als je de FREE rank hebt behaald, dat je dan pas een plot kunt claimen. Je hebt dan meer ruimte, je kan je eigen huis ontwerpen en je hoeft geen huur te betalen.
    De volgende stap is dan om prestige te gaan...

Als donator features (beide varianten) zaten we te denken aan exclusieve mines, waar je meer ores zult vinden, pets, extra plots etc.

We waren al begonnen aan OP prison en zitten al een heel stuk in het proces. Helaas kreeg ik de laatste dagen wat negatieve reacties over OP prison, dus besloten brammes en ik het aan jullie te vragen. Maar dit maal officieel. dit is het moment om je mening te geven! Wat moeten we wel of absoluut niet toevoegen?
    Op dit moment kunnen we nog wat aanpassingen maken. Zodra de prison er eenmaal is zal dit (helaas) wat lastiger gaan.

Note: Als je niks begrijpt van deze uitleg, bekijk er dan eens een filmpje van op youtube en laat het ons daarna weten!

Vermeld even in de comments (VERGEET OOK NIET TE STEMMEN OP DE POLL):
    Wat voor versie (Prison of OP-Prison):
    Leuke donator features:
    Is pvp/gangs belangrijk:
    Extra dingen:

• Like Like x 3
  2. TheGooseBumpers Diamond Miner DRC Veteran

OP-prision lijkt mij het leukst en zal dit dan ook zeker proberen,
    Donater featur: een rank up kopen en betere kits

Het leukst lijkt mij om een soort van gang te doen. Zodat je een team kan maken etc. En dat je hun ook niet kunt hitten, gwem truce/allies zoals factions want dan lijkt het daar te veel op.

- The Golden Goose

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
  3. behringer Gold Miner DRC Veteran

Normale prison is leuker naar mijn mening anders is het gelijk niet meer leuk als iedereen het zo haalt.

4. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Het zal niet "zomaar" halen zijn.

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
  5. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

voor dit soort posts heb je de poll ;)

• Agree Agree x 1
  6. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

Normal prison, en als je iemand nodig hebt om mee te helpen met bouwen, ik zal graag willen helpen

• Agree Agree x 2
  7. Epic_Fuse Nether Explorer DRC Veteran

Wat voor versie (Prison of OP-Prison): OP prison
    Leuke donator features: -
    Is pvp/gangs belangrijk: Ja, gewoon pvp arena's
    Extra dingen: -

• Like Like x 1
  8. Brammes Guest

Even een groot verschil: in OP prison is er alleen maar een pvp gebied. Het draait daar meer om een plot maken.
    bij gewone prison zullen er bepaalde gebieden zijn waar je doorheen moet waarin pvp aanstaan. Denk van de spawn tot aan de mine..
    Dus bij gewone prison is er meer pvp, en dan kunnen met het beste een gang plugin erin zetten..

• Agree Agree x 2
  9. Leon。 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Wat voor versie (Prison of OP-Prison): Op-Prison
    Leuke donator features: /Fly, /Feed, Set met op spullen, steeds hoger wordende enchants op swords, axes, spades, pickaxes
    Is pvp/gangs belangrijk: Niet echt maar is wel een leuke extra
    Extra dingen: Niet echt

Ik heb hier van de week al aan lopen denken en zou graag aan je willen vragen of ik de prison arena's mag maken @JelleDRC

10. apachaa Stone Miner DRC Veteran

op prison is niet leuk, dan gaat iedereen de beginnelingen (die er niets van kennen) afmaken. het proberen te behalen van rankup is veel leuker, voor betere mijnen en betere spullen. als je op neemt kan je even goed kitpvp gaan doen.

• Agree Agree x 3
  11. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Het verschil, Jelle, is dat je meer kunt aanbieden voor donators als je voor gewoon prison kiest.

Bij OP prison gok ik dat de meeste noobs niet weten wat doen, maar omdat ze direct een goede kit krijgen gokken ze dat ze gewoon mensen moeten killen. Dan maak je gewoon OP-kitpvp.

In survival moet iedereen hard werken voor awesome stuff, in kitpvp moet iedereen veel killen voor godarmor, in skyblock moet je uren achter je cobblestone generator zitten voor een enchantment table, ...

Kort samengevat: Laat mensen hard werken zoals ze altijd hebben gedaan.

Edit: Ik wed dat een deel van de mensen die OP gevote heeft gewoon direct alles wilt hebben om mee te beginnen en niet willen doneren/werken tot FREE voor plot.

Gewoon prison donator feats: /feed /heal /fly, donatorshop, Direct plot kunnen kopen, een cel X-aantal dagen langer verlengen, meer cellen kunnen verhuren (ik denk nog even verder)

Last edited: Aug 30, 2014
    • Agree Agree x 6
    • Like Like x 1
  12. jeroenhero123 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Normale prison...

Het is veel leuker als je zelf beter kan worden, en veel meer vrij kan spelen, dus ook langer te spelen...

Voor de mensen die /fly een goede donator feature vinden, dat is best oneerlijk voor pvp...

Verstuurt vanaf mijn Sony Xperia J

• Agree Agree x 5
  13. Leon。 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Het kan dan ook zo zijn dat als je /fly in prison gebruikt tijdens pvp dat je geband word voor een x aantal uur

• Agree Agree x 1
  14. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Of je gaat uit /fly wanneer je iemand hit of wanneer je gehit wordt? Of eventueel enkel /fly in plotwereld.

• Agree Agree x 2
    • Like Like x 1
  15. Assassian_Damian Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

OP PRISON !!!!!!!!! Is zoo mega leuk !!!

• Like Like x 1
  16. behringer Gold Miner DRC Veteran

Wanneer is de kans het groots dat de prison server er is ?

17. P0WeRZz Iron Miner DRC Veteran

Normale prison.
    Dit maakt het leuker, omdat je dan echt een doel hebt.
    Waarschijnlijk zal dat bij OP prison ook wel zo zijn,
    Maar dan heb je zoals Dracindo_ als zegt, de beginners met ook OP stuff en denken dat je al klaar bent.

Met normale prison heb je een groter doel.
    Je begint echt als een starter, en je werkt jezelf steeds langzamer op,
    Dan heb je dus naar mijn inzien een groter doel om prison echt te spelen

• Agree Agree x 3
  18. David/555shadow Gold Miner DRC Veteran

Wat voor versie (Prison of OP-Prison): Normale prison, daar zit veel meer uitdaging in dan in OP-Prison.
    Leuke donator features: /
    Is pvp/gangs belangrijk: Ja, met PvP is het veel leuker en dan heb je tenminste iets aan de spullen die je mined, en gangs zijn misschien ook wel leuk, dan heb je toch een soort van team om mee samen te werken.
    Extra dingen: /

• Agree Agree x 3
  19. bys1 Redstone Miner DRC Veteran

Gewone prison...

Donator: /hat, /feed, /heal, mnder huur betalen, betere kits, betere mijnen, /enderchest, /workbench, /walkspeed I-III, VIP-login, /ItemDB, /recipe, /enchant [...],

PvP: JA

• Agree Agree x 1
  20. Assassian_Damian Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Please stem op PrisonOP dat is veeeeeel leuker dan de gewone prison de gewone is gwn bagger

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
Thread Status:
Not open for further replies.