Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by mboy, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mboy Woodcutter DRC Player

hallo,

ik zou mss graag een webradio aan drc toevoegen.
    zo zouden er mss meer leden online komen op het forum en het is ook een beetje leuker.

ik heb al wat ervaring met draaien!!!

maar jullie moeten het weten?

• Like Like x 1
  2. Bram Diamond Miner DRC Veteran

Leuk idee, dat als je de bevoegheid krijgt om te mogen draaien in het forum dat er meerdere mensen zijn die het mogen zodat als er een keer niemand draait je gelijk kunt streamen. Top idee ;)

3. Maite Lone Wolf Staff Member Server Moderator

Lijkt me wel grappig! (als je dan ook liedjes kan aanvragen)

Iets voor jou :D &Dan kun je misschien zoals altijd leuke tekst bij het liedje verzinnen he, wel met micro dan xd

4. Bram Diamond Miner DRC Veteran

Mij ooit horen zingen? :P

5. mboy Woodcutter DRC Player

ja vind ik ook een leuk idee maar ik weet niet wat jelle of sven er van vinden :(

6. BlackDragon Gold Miner DRC Player

Ik vind het een leuk idee, maar denk dat er dan een probleem kan ontstaan.
    Ik vind tiësto heel goed en luister daar heel graag naar, pietje pietersen vind dat dan weer helemaal niks en wil dan ook niet op het forum als dat soort muziek draait.
    Ik vind rock weer helemaal niks en kom minder graag op het forum als dat ineens door mijn kamer schreeuwt als ik op het forum komt.

Zelf vind ik het idee heel leuk, maar ik denk dat er dan een soort jukebox op het forum moet komen waarin je zelf muziek kan dumpen en de andere leden ook, zodat er een enorme lijst met muziek komt.
    Daarnaar lijkt het mij ook leuk als er dan de mogelijkheid is om afspeellijsten samen te stellen waar iedereen naar kan luisteren zonder dat je iedereen die op het forum zit jou muziek hoeft te laten horen, terwijl de hele afspeellijst wel op het forum automatisch willekeurige volgorde speelt.

Hierbij denk ik dan ook hoe meer muziek in de jukebox hoe leuker het is. Ik heb zo'n 2500 nummers op mijn pc staan waarvan ik er zeker de helft zo op het forum zou kunnen dumpen.

M.V.G.
    Super_ryan94

7. mboy Woodcutter DRC Player

ja zoo zou het ook kunnen maar live dj's zou ook wel leuk zijn!

8. ikbennicky Nether Explorer DRC Veteran

en dan een aparte chatbox voor aanvragen

9. mboy Woodcutter DRC Player

jullie denken goed mee maar nog geen enkele admin heeft gereageert

10. SvenDRC Nether Explorer DRC Veteran

Dit is allemaal wel leuk enzo, maar (voor zover ik weet) moet je sabam rechten hebben voor een radio..

11. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Of hoe het in Nederland heet, BUMA STEMRA.

Voor elke keer dat je een nummer draait, moet je paar cent betalen aan de platenmaatschappij.

12. Bram Diamond Miner DRC Veteran

:confused: Woooot Woooot, en als we nou onze nummers kunnen dumpen ergens op....dat we een mega afspeellijst krijgen waar mensen ook op kunnen klikken...like that song??

13. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

True en ze denken ook dat wij alles kunnen hé met een site :p

• Like Like x 1
  14. Twannnd Newbie DRC Veteran

In principe hoef je niet te betalen als je niet de hele song afdraait, maar gewoon stukjes.. dan zou je bijv als een liedje 4 minuten duurt een song 2 minuten laten draaien en dan andere, volgensmij is dit legaal :)

15. SvenDRC Nether Explorer DRC Veteran

Volgens mij moet je dan nog sabam hebben, je gebruikt het materiaal van anderen..

16. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Ja je moet gewoon betalen al is het nummer mar 30 sec.

17. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Improved Idea: je kan de spotify link droppen en dan is er een mega lijst met spotify liedjes of gewoon iemand die een afspeellijst voor spotify maakt.

18. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

mijn moeder die hoste vroeger een webradio... kon ze zelf de playlist instellen en voor zover ik weet hoefde ze niets te betalen :eek:

EDIT: maar ik vraag het ff na bij iemand anders met wie ze het samen deed...

• Like Like x 1
  19. Tijbo Gold Miner DRC Veteran

Zoals te zien op de website van Buma Stemra lopen de kosten per jaar redelijk hoog op!
    Nou hebben Sven en Jelle een top server met veel donaties dus ik weet niet hoeveel geld ze hier voor over zouden hebben.

Om een radio te mogen hebben komt dit jaarlijks op een bedrag van MINIMAAL €312,-!!!
    Nou weet ik niet waar ze hun radio willen hosten maar dit zijn de Nederlandse kosten voor een internet radio.
    In België zullen de tarieven anders liggen maar niet veel afwijken van de Nederlandse bedragen.
    Als je NIET BETAALD voor een Internetradio licentie kunnen de kosten oplopen tot boven de €1000,-!!
    Illegaal streamen/radio maken is dus niet een aanrader.

Zelf hou ik ook van radio maken en ben ik al zo'n 4 jaar actief op het internet als Radio-DJ voor een leeftijdscategorie van 8 tot en met 25. Van de kleintjes tot de volwassenen, iedereen doet en luistert mee.

Niet iedereen houd van Rock, Pop of hardcore zag ik in dit topic voorbij komen.
    Je kunt de radio zo variabel maken als je zelf wilt.
    Ik draai muziek van het genre 90's tot en met DubStep. Voor iedereen is er wel wat.
    Het mooiste is nog als mensen requestjes (verzoek nummers) kunnen insturen.

20. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

3 lettergreep: Spo-ti-fy

Thread Status:
Not open for further replies.