Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Bugs' started by stephanvl, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephanvl Woodcutter DRC Player

ik ben samen met Dutch_NL bezig met een automatische sugarcane farm te maken, maar er zijn nog een paar probleempjes met de redstone die in singleplayer wel werkte.

1. de pistons
    soms, als de pistons een redstone signaal krijgen, extenden ze wel, maar ze zijn bugged, dus de normale piston staat er, maar daarvoor is ook het extended deel van de piston. en het is hierdoor ook onmogelijk om ze weer goed te krijgen.
    dit is alleen maar te fixen door de piston te breken en daarna weer opnieuw te plaatsen

2. redstone repeaters
    sommige redstone repeaters geven geen signaal door, ze blijven uit terwijl er wel een redstone signaal binnen komt.
    dit is te fixen door de repeaters een block update te geven.

3. redstone torch
    als je een redstone torch plaats, met daarboven een blok, en daarboven weer een redstone torch, de bovenste redstone torch blijft aan, en doet dus eigenlijk niks met het signaal dat het krijgt van het blok eronder, wat het eigenlijk wel zou moeten doen.
    dit is, weer, te fixen door een block update te geven.

ik hoop dat jullie hier wat aan kunnen doen zodat het weer werkt zoals het zou moeten.

2. bigboss Hunter DRC Player

Hier heb ik ook wel eens last van!
    Ik denk alleen niet dat je hier veel aan kunt doen, aangezien dit op bijna elke server is

3. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Zal wel een bug zijn in bukkit, ze zitten nog in de dev versie...

4. stephanvl Woodcutter DRC Player

Er zijn genoeg servers waar de redstone en pistons wel gewoon werkt zoals het moet.

Ik hoop het..

5. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

Dit snap ik ook niet in de crea werkt het soms ook niet en daar is 0% lagg
    Dus ik denk dat het een bugg van bukkit is ja.

6. r03n_d Stone Miner DRC Player

Nummertje 3 heb ik ook last van ..

7. stephanvl Woodcutter DRC Player

er is ook een bug dat pistons van iemand anders niet werken, diegene heeft wel /wallow gedaan, en ik kan wel gwn zijn blokken slopen, maar als diegene niet online is werken de pistons niet als ik een redstone signaal geef, maar als diegene in de buurt is werkt het wel.

8. LordBufu Woodcutter DRC Player

Naar mijn weten zijn veel redstone systemen bugged op multiplayer servers, maakt in deze weinig uit of je bukkitcraft of official server hebt. Hoop simple dingen zoals waterbreakers om naar bedrock te springen in een 2x2 gat recht naar beneden werkt vaak ook niet.

Heb zelf nog wat lopen klooien met verschillende setups die in mijn single player wel werken, op mijn eigen test server (zowel bukkit als official) en veel redstone circuits werken niet, en dit lijkt grotendeels te maken te hebben met client server communicatie. Ik durf niet te zeggen of dit aan het feit ligt dat minecraft geheel op java draaid, maar java multiplayer platforms staan er bekend om dat er meer delay zit in de verbinding en java zelf niet zo veel informatie stroom aan kan. Kan wel met zekerheid zeggen dat dingen die niet werken op bukkit 99% van de tijd ook niet werken op een official server.

Ik heb zelf een tijdje Lineage II servers gedraaid die op Java gebaseerd waren, en die gaven altijd problemen met lag en andere zaken gerelateerd aan data stromen. Wil niet zeggen dat minecraft dat ook heeft, zit groot verschil in beide games, maar als ik zo wat rond klooi is dat de enige conclussie die ik me zo kan bedenken en de simptonen zijn aardig gelijk met wat ik met Lineage II had.

Ook heeft bijna elke tutorial (gemaakt door ervaren redstone minecrafters) een stukje waar in gezegt wordt dat het vaak op multiplayers servers niet werkt, en ik denk dat we daar mee moeten leren leven tot dat of bukkit of de official server zodanig verbeterd zijn dat het handelbaar is.

Tussen bukkit en official server zit niet zo veel verschil eigenlijk, paar kleine dingen zoals rechten die je to kent aan spelers zodat je geen lava bucket kan gebruiken en, een water stroompje links en rechts die niet klopt. Veder vind ik weinig verschil met de werking van het spel zelf (als je eenmaal die permissions hebt opgelost, of gewoon je zelf operator maakt kan ook), enige grote verschil is het delen van je wereld van een bukkit server naar een official server, maar dat heeft niks met DRC te maken ;)

*korte uitleg*
    Je kunt het eigenlijk zo zien, elke pulse die jouw restone systeem afgeeft, moet via het internet naar de DRC server en weer terug, en dat is nog al wat verkeer afhangkelijk van de grote van je systeem. Dat stukje verkeer wordt nog een gedubble checked op cheat hacks en dupes (sandgenerators bv werkten daardoor gewoon weg niet in multiplayer), het belangrijkste stukje hier is dupes.

Bv: Sand generators werkten (nu een stuk minder geloof ik) omdat de pulse van een piston zo snel was dat de game niet kon bij benen wat er met het blokje op de piston gebeurde, wat een resultaat gaf van het plotseling ontstaan van een nieuw blokje (in online games bestempeld als item duping, lag maken op de client zodat die niet meer weet wat er nu precies gebeurd en dan maar een nieuwe item aan maakt omdat het denkt dat het oude item er niet meer is). Hoe dit precies is afgeschermd weet ik niet, dus kan ik ook weinig over vertellen, maar vaak is het zo dat door de vertraging die onstaat bij de controlle een ligt vorm van lag onstaat (zo ligt dat je zelf niet ziet op je scherm) die er vervolgens weer voor zorgt dat je systeem niet meer werkt of moet worden vertraagt (extra repeaters met meer ticks) zodat het signaal wel terug is en dus geen glitches veroorzaakt.

Ik hoop dat dat enig sinds logische klinkt, als je wat met klokken en sand generators aan pruts op een server kun je het vrij goed merken. Sorry voor de lange strook van text, maar ik had hier zelf ook al problemen mee, en ben dus wat veder ering gesprongen met dit als resultaat. Hoop dat het helpt

9. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Topic te oud, gesloten.

Thread Status:
Not open for further replies.