Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Complaints' started by r03n_d, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. r03n_d Stone Miner DRC Player

Allereerst wil ik zeggen dat ik me kan inleven in de regel, zeker omtrent de vele signs die werden geplaatst rondom de spawn. Echter ik ben van mening dat de radius van 75 blocks echt belachelijk is. Dit zou betekenen dat ik wel mijn lelijke farm recht naast een spawn neer mag zetten, maar geen mooie shop. 75 blocks is echt een eind lopen, en ik stel dan ook voor dat dit wordt gehalveerd.

Het probleem is namelijk dat er veel gebruikers zijn die al sinds de eerste week v/d nieuwe wereld een shop hebben (zo ook ik) die niet aan de regels voldoet. En dat terwijl mijn shop verstopt zit achter mijn lelijke farm & een outpost van mirthe (als ik het mij goed herinner). Oftewel, je moet er doelgericht naartoe lopen om hem te vinden.

Ik vind deze regel erg rigoureus, en het lijkt een beetje op het veranderen van de spelregels tijdens een wedstrijd. Je legt mensen iets op, waar zij niks aan kunnen doen, en wat zij ook niet aan hadden kunnen zien komen. In de oude wereld was het ook al vanaf dag 1 zo dat uitgang 1 bij de spawn volgebouwd zat met shops. Naar mijn mening ook een betere oplossing dan de playershops waar je als gewone gebruiker niks aan hebt wegens het minieme aanbod.

Conclusie; voorstel om radius van 75 blocks te halveren.

• Like Like x 1
  2. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

De radius wordt niet gehalveerd. Er zou anders geen nut zitten in een playershop.

• Like Like x 3
  3. Mirthe Redstone Miner DRC Veteran

Trouwens je bord ziet er niet bepaald mooi uit :/ sorry

4. Brammes Guest

sommige donators hebben gedoneerd voor playershops, nu is er een gratis alternatief...
    beetje oneerlijk, vandaar deze maatregel

• Like Like x 2
  5. r03n_d Stone Miner DRC Player

Wat jullie even vergeten is dat je met deze actie niet alleen de donators pleased, maar vooral je gewone members tegen de schenen schopt. Zowel de shop-eigenaren als de gewone speler die geen goede shops meer kan vinden. En een beetje onzin is het wel, want veel mensen met playershops hadden deze donator-status al voordat de playershops er waren.

6. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Donators? Je hebt sponsor+ verkeerd gespeld.

Over de playershops gesproken, sommige plots moeten worden opgeruimd, er wordt vanaf het begin niks mee gedaan.

7. Brammes Guest

Het is aan de playershop eigenaren, zei zijn verantwoordelijk voor hun shop...

Maar r03_nd, jij begint je nu wel zorgen te maken dat je geld misloopt.
    ( Volgensmij is die shop bij ravine van jou)
    Je hebt het al bijna op bedrock gezet zodat je toch kunt verkopen, en als mensen echt vonden dat je goede /goedkope spullen verkocht springen ze echt wel naar beneden.

Jij hebt gwn een goede locatie omdat daar de enige (goede) mobspawner daar is, daardoor komen alle mensen naar ravine.

8. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Ja, ik betalen voor een goed plekje op playershops, terwijl er members zijn die meer plaats hebben dan ik en een directe warp hebben. ik vindt dat de regel zelf moet uitgebreid worden naar dat het begin gebouw op 75 blokken weg op de x en z axis, wat jij doet is een gebouw met een directe jump die lijdt naar jou shop die wel met xy en z axis samen 75 blokken weg liggen, mar ik vindt dat jullie moeten tellen vanaf de eerste blok van de gebouw en alleen op x en z axis.

9. r03n_d Stone Miner DRC Player

Ik maak me geen zorgen dat ik geld misloop, ik verkoop namelijk alles weer door voor om en nabij de zelfde prijs. Het gaat mij er om dat ik een betrouwbare toeleverancier wil zijn voor iedereen. Ik probeer mijn dia altijd op voorraad te houden. Ik koop dan ook vaak in via de playershops, of via mensen die een oproep in de chat plaatsen. Mijn geld verdien ik op een andere manier ;). Dat zie je ook aan het aantal producten wat ik aanbied. Dat zijn diamonds, en een aantal producten uit eigen farm waar ik niet direct iets mee doe.
    Echter, hoe mijn shop nu is, vind ik niet erg. Los van het feit dat ik per ongeluk buiten mijn claim was gekomen waardoor hij gedeeltelijk was afgebroken :( haha

• Like Like x 1
  10. Brammes Guest

4 bij elkaar die constant spawnen, dicht bij region post.
    De loot voor jou verzameld en public...
    Slim want hij verkoopt gewoon de loot

• Like Like x 3
  11. Esmeetjee Gold Miner DRC Veteran

Ik heb nooit tijd om men plot te bewerken school enzo snap je dus ik kan het niet en wil t niet weghalen

12. Julian1 Woodcutter DRC Player

Aangezien ik nogal fel ben geweest op de handhaving van deze regel voel ik mij geroepen om te reageren op dit onderwerp.

De radius van 75 blokjes lijkt me een duidelijke regel die naar mijn mening niet aangepast hoeft te worden.

Je zegt zelf dat 75 blokjes lopen echt een eind is; precies de gedachte waarmee deze regel is opgesteld. Het halveren van de radius lijkt jou goed uit te komen omdat je shop in Ravine (die gene waar je een paar hoeken om moet) dan buiten het verbod komt te liggen en de shop dus gewoon open kan blijven. We moeten niet vergeten dat de donator+ bijdraagt aan het onderhoud van de server. Dat daar permissies overstaan die ook daadwerkelijk wat waard zijn (bijvoorbeeld een playershop) is op z'n minst redelijk. Het halveren van de radius zou deze permissie al minder waard maken.

Een betrouwbare shop met redelijke prijzen, zoals je jou shop bestempeld, onderscheid zich van kwaliteit. Spelers zullen zich zeker bereid voelen om dan 75 blokjes te lopen.

• Like Like x 2
  13. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

julian, wat hij doet is gwn een lange jump naar beneden en dan zegt hij 75 blokjes en dat vind ik ook niet kunnen. ik zou graag nog een verbod aanvragen op ondergrondse shops (behalve die bij public skelly spawnrrs)

14. r03n_d Stone Miner DRC Player

Ik snap waarom jullie jezelf willen verdedigen, maar jullie vergeten wel dat het niet alleen om de sponsor+ mensen gaat. Dit zijn dan wel de mensen die betalen, maar de server is/blijft groot door de gewone spelers. En gewone spelers willen ook aan hun stuff kunnen komen. En 75 blokken lopen is inderdaad niet erg. Maar 75 blokken welke kant op? Als het niet zichtbaar mag zijn, kan iemand ook niet raden welke kant hij/zij op moet lopen.

Het gevolg is dat de gewone man niet meer zijn spullen kan kopen, los van de veel te dure adminshop.
    Je moet oppassen dat je met het beschermen van de donators niet de normale members in de weg zit. En dat is wat er nu gebeurt.

15. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Eeeuhmm, de normale members betalen niet de rekening van de host hoor. en de Sponsor+ en hoger doen dat meer dan de andere donators. je standpunt is niks, want als je ene goede shop hebt, dan zet je toch gwn in je signature welke kant van welke warp je moet oplopen of maak je reclame in de chat
    en als het een goede is zullen mensen het doorgeven etc.
    En er zijn veel mensne die hun Sponsor+ shop onderhouden.
    ik zal je eens een goedkope shop tonen die onderhouden wordt. (niet de mijne, ik verkoop momenteel niets, ben bezig met project B.A.H)

16. resettheworldXD Hunter DRC Player

zo zo hier gaat een vellen discussie. Maar ik moet het eens zijn met ro3_d. ik denk dat de regio ravine de meest bezochte regio is van de hele server en dat een shop daar plaatsen erg tacties is en hij houdt zich aan de regels dus wat is het probleem. verder vind ik het erg overdreven om te zeggen dat de server draait op donaties. een mens gaat pas doneren al vind hij de server goed en leuk. dus hij wil gwn lkkr spelen ;). en al denkt die persoon "hee dit is een leuke server laat ik mijn vrienden er is bij halen" daar wordt een server groot van. :)

17. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Denk je dat Jelle de host gaat betalen met mensen die op zijn server spelen? het leven draait om geld gast, en r03n_d is gwn bang dat hij geen inkomsten meer gaat hebben. Dat zien jullie toch?

18. r03n_d Stone Miner DRC Player

Even simpele gedachtegang, geen gewone members, is geen leuke server, is geen donators. Je moet niet doen alsof mensen die doneren de server gaande houden. Zonder gewone members zou deze server leeg en saai zijn. Ik ben het dan dus ook eens met resettheworldXD die hetzelfde op deze manier zegt:
    -----

Ik heb al uitgelegd dat ik vrijwel geen winst maak op mijn shop. Ik kan het nogmaals uitleggen, maar als je dat niet wil snappen is het zinloos. Op dit moment verkoop ik de dia voor dezelfde prijs weer verder als waarvoor ik ze inkoop.

-----

HET probleem van de playershops mooi samengevat door 2 eigenaren van een plot (waaronder Wadu436, die voor uitbreiding van de regel is)

19. Brammes Guest

Even om terug te komen op het onderwerp : hij vraagt of de radius gehalveerd kan worden.
    Ik vind de regel nu goed, er zijn mensen die het nog strenger willen.
    Het gaat er nu om dat je niet meer die irritante bordjes ziet, en er geen shops direct aan de region post meer zullen zijn

• Like Like x 4
  20. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Zijn shop is er rond en je geraakt nog steeds sneller bij de zijne dan bij bv die van houndrave in de playershops, ik denk niet dat dat de bedoeling is?

Thread Status:
Not open for further replies.