Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by altin0492, Apr 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Hi,

Ik ben weer actief op DRC sinds 2 dagen en werd alweer gekickt met de reden "kuch" omdat ik zei *** deze lag.

Nou zoals je al ziet het is al gesensueerd door de plug-in en zou dus eigenlijk niks mogen gebeuren qua mute/kick/ban.
    Ook maken andere leden een aangifte hier op het forum als iemand wat zegt in **** en dat vind ik nergens op slaan imo omdat het al gesensueerd is.

Waarom word ik als nog gekickt ._. en waarom is het eigenlijk een kick?

Ik heb een lange tijd op een andere server gespeeld en hun beleid gaat zo :

Warn > Mute > Kick > Ban

Dit is een heel logische volgorde en zou het fijn vinden als dit zo kan worden gebruikt.

Meeste mensen die net joinen of na een hele lange tijd weten niet de regels van de server op dat punt.
    Ik heb de regels wel weer ondertussen gelezen natuurlijk om een misverstand te verkomen.

En als je deze volgorde aan neemt dan voorkom je irritaties en moeilijkheden.
    en er worden minder spelers verbannen natuurlijk.

PS: Als je iemand ziet schelden in chat vraag dan eerst aan hem/haar of hij/zij ermee wilt stoppen.
    Gaat hij/zij door met schelden neem dan een screenshot van het schelden en dat je hem/haar al gevraagd hebt om te stoppen zodat deze persoon verbannen kan worden.

/discuss

• Like Like x 3
  2. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

De manier dat wij de server deftig houden zullen wij wel bepalen (ja soms loopt er eens iets mis :p). Naar mijn mening werkt de manier dat wij te werk gaan perfect en heb ik hier nog nooit iemand echt weten over klagen.

Om op je kick in te gaan moet je het maar eens met @koolmees71 bespreken want hij heeft je gekickt of vind je dat hij zijn werk ook niet goed doet. Ik denk dat hij wel perfect weet wat hij doet.

Iedere server is nu eenmaal anders en sommige (DRC) zijn nu eenmaal superieur qua opzichte van de rest.

3. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Ik ben hier niet om te klagen of zeggen van jullie doen het werk niet goed.
    Ik wou alleen een suggestie geven hoe jullie het beleid kunnen verbeteren.

en ik denk dat koolmees mij kickte omdat ik er al langer ben op DRC en dit niet hoor te doen.
    maar destijds dacht dat het niet kwaad kon omdat de plug-in mijn tekst toch sensueerd.
    (Sorry voor dit misverstand kees als je dit leest haha)

4. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Het feit dat scheldwoorden gecensureerd worden wil niet zeggen dat je het moet proberen.
    De censuur is enkel bedoeld om jonge gebruikers hun straattaal niet te verrijken.
    De kick die jij er voor gekregen hebt is een soort van therapie om het schelden af te leren.

• Like Like x 1
  5. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Ja weet ik wel maar je zou hetzelfde effect kunnen creëren met een: "/msg Altin0492 Wil je dat soort taalgebruik thuis laten? /r Sure m8"

/msg Altin0492 Wil je dat soort taalgebruik thuis laten? === Warning

6. Leon。 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Helemaal mee eens broer,
    De server gebruikt een hele rare volgorde
    Ook lijkt het wel dat ze onderscheid maken tussen sommige spelers

Maar die volgorde zou zekers veel beter werken als het warn > mute > kick > ban

7. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Als we iemand aan het helpen zijn is het lastig om zo opeens even iemand aan te spreken over iets compleet anders en dan terug te gaan naar het eerste gesprek. Zit je als moderator helemaal "uit de flow".
    Ik ga als volgt te werk:

1) Kick + reden = waarschuwing.
    - Voordeel: meer mensen lezen waarom ze gekicked zijn. Als we ze aanspreken (zelfs in msg) antwoord niet iedereen terug, maar schelden toch verder. Dus ofwel negeren ze het of ze hebben het niet gelezen (zoals wanneer de chat te snel gaat).
    2) Mute. De straf die ze krijgen als ze verder gaan. Ik vind kick minder erg dan mute. Het valt wel minder op, maar een kick, dat is juist op ok klikken en terug inloggen. Mute daarentegen lijkt eerder op een straf.
    3) Ban.

Het voordeel aan dit systeem is dat het tijd bespaart en veel meer effect heeft, naar mijn mening. Met warn - mute - kick - ban komen we veel te relaxed over waardoor mensen ons minder serieus nemen.

• Agree Agree x 2
    • Winner Winner x 2
  8. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Dracindo heeft het al heel mooi verwoord!

mijn versie:

Dit is echt 1 van de meest onzinnige suggesties die ik heb gehoord de laatste tijd. Waarom?

1. Jij doet iets fout en gaat daarna zeuren dat je het niet eerlijk vind hoe wij handelen. Houd je aan de regels en er gebeurd niets (schelden mag al heeeeeel lang niet ook toen je nog actiever was en als ex-test-stafflid zou je beter moeten weten. De straf van JOUW fouten moet je ondergaan en niet zelf bepalen wat jij het fijnste vindt. Dat laat al zien dat we het niet zo moeten doen!
    2. Kicken is compleet onschuldig en een goede waarschuwing die niet veel woorden nodig heeft bij mensen die zelfreflectie hebben
    3. een officiële waarschuwing gaat je na verloop van tijd een ban opleveren als het vaker gebeurd, een kick niet, dus meer kicks minder bans
    4. Als je het op een andere server leuker vind dan blijf daar, of pas je aan de regels aan zoals die hier worden gehandhaafd
    5. Altijd maar mensen aanspreken helpt niet. Jullie zijn hele makkelijk in het zeggen dat het jullie spijt en dat het nooit meer gebeurd. Ik zou uren bezig zijn met mensen aanspreken. Je snapt dondersgoed waarom je gekickt werd, doe er iets mee en doe aan zelfreflectie
    6. De volgorde die je suggereert geeft aan dat je niet weet wat er gaande is in de chat en wat de waarde is van de verschillende dingen.

kortom: we doen dit nu 2 1/2 jaar zo en vind duidelijkheid nog altijd het beste. Jij zat fout en ik gaf dat aan. Zeur niet en doe het gewoon niet meer!

Duidelijk?
    mooi!

• Like Like x 3
    • Agree Agree x 1
    • Winner Winner x 1
  9. Joey / JPCore Builder Builder

Iets perfect bestaat niet.
    De weg hoe DRC het doet is prima ik vind die van Altin beter. :)

Een kans geven is altijd een mooi gebaar.

Handtekening = 10 $

• Like Like x 1
  10. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Meest overtuigende be argumentatie ook ;o

OT: Soms zit het ook in de kleine dingetjes: Maak jij je tickets in het nederlands, ondanks de melding dat ze in het engels moeten -> Kick wanneer je wat fout doet.
    Maak jij ze in het Engels -> Iets coulanter en misschien eerst een waarschuwing via /msg of de /warn optie.

In mijn geval klopt dat inderdaad, zie mijn uitleg :)

Tenslotte is de volgorde bij Justitie ook als volgt:
    Waarschuwing - 2 weken huisarrest - 1 dag de bak in op het politiebureau - 18 maanden cel voor het oneervol neerknuppelen van zeehondjes

• Friendly Friendly x 1
  11. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Ik denk dat hier wel genoeg over gezegd is geweest.
    Dit topic kan nu wel dicht.

Thread Status:
Not open for further replies.