Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Bugs' started by bravo229, Apr 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bravo229 Guest

Hi drc staff/spelers.

Lag
    Bij deze wil ik graag melden dat er nogal (heel) veel lag is op de RFTB server. Dat is uiteraard niet heel erg prettig terwijl je aan het parcouren bent. Zo spring je nog wel eens in de lava tijdens één van deze "lag-aanvallen". Of je valt in de void, of je moet dezelfde sprong 3 -4 keer maken.

Hopelijk kan hier een oplossing voor worden gevonden.

Money
    Verder werkt het money-systeem op RFTB nog steeds niet.
    Als je een speler/beast killt hoor je coins te krijgen. Volgens de chat krijg je deze coins, maar als je dan vervolgens in het schermpje met informatie kijkt is er niks bijgeschreven.
    Ook niet met een relog.

De enige manier om money te krijgen is voten terwijl je in-game bent en vervolgens een relog.

Verder, als ik iets koop in de runner of beast shop blijf ik hetzelfde aantal coins houden.
    Ik heb zelf nu 229 coins en kan daar zoveel Runners kits mee kopen als ik maar wil.
    Het moet echter wel onder de 229 coins blijven.

Onbereikbaar begin
    Deze informatie kreeg ik later van @holycrafter.
    "In Adventure park en Islands kun je als beast op een plek aan het begin van de map blijven en de runners kunnen daar niet bij komen omdat je geen 2 blocks hoog kan springen. Sommige beasts maken daar een gewoonte van en verpesten je game."

Dit klopt inderdaad. Dit is een verveldend iets. Op het moment dat een beast aan het begin blijft staan is er vaak niemand die meer terug kan komen. Op deze manier is het spel eigenlijk best wel verknald.

/leave
    Vroeger was er het command /leave om uit een game te komen.
    Tegenwoordig is dat command (volgens mij) Verwijderd.
    Of is er een ander command voor in de plaats gekomen?

Dit is niet het ergste uiteraard, maar het is wel fijn dat je op een normale manier kunt leaven op het moment dat je vast zit. Nu zou je /hub moeten doen of disconnecten.

Tunnels
    Op een bepaalde plek in tunnels stoot tegenwoordig iedereen zijn hoofd terwijl er niks lijkt te zitten. Vroeger kwam ik daar zonder problemen langs, maar tegenwoordig stoot ook ik mijn hoofd waardoor ik weer naar beneden val en het overnieuw moet proberen. Ik weet niet of dit komt omdat ik slechter ben geworden ofzo, maar het viel me in ieder geval op dat opeens iedereen zijn hoofd stoot daar. Misschien een misplaatst onzichtbaar block?

Suggesties:

-Op dit moment vind ik het te makkelijk. Dit komt in de 1e plaats door de spelers. Maar daar is uiteraard niet veel aan te doen, dus daar ga ik verder niet op in. Maar misschien is er een andere manier om het wat moeilijker te maken?
    Misschien dat je zelf een soort beperking voor jezelf kan inschakelen ofzo? Met eventueel als gevolg dat wat meer coins krijgt bij het killen van players/beast? Op die manier kun je het voor jezelf wat moeilijker maken.

-Langere maps. Ik hoorde bijvoorbeeld van @holycrafter dat hij de maps nogal kort vond. In principe vindt ik de maps allemaal wel leuk, alleen kan ik me hier ook wel een beetje in vinden. Een map is zo uitgespeeld en de beast verslaan is ook niet zo'n grote kunst dat je een half uur (overdreven) langer in-game blijft.

-De spelers gebruiken soms de cobwebs tegen de medespelers. Op deze manier kan hij/zij als eerst bij het eind komen terwijl de rest blijft staan hakken en inmiddels word afgemaakt door the beast. Misschien een idee dat spelers zonder tegenwerking door de geplaatste cobwebs kunnen lopen. Als dit inderdaad mogelijk zou zijn dan.

- Het verwijderen van de sliverfish skin. Deze skin is veel te klein. Het is moeilijk om hem te zien of om hem te raken. Verder, wat overigens met alle skins is, kan je zijn naam niet zien. Ook dit is soms lastig.

mvg, bravo229

Last edited by a moderator: Apr 23, 2015
    • Agree Agree x 2
    • Like Like x 1
  2. ItzJeBoyStijn Obsidian Miner DRC Veteran

Nog 1 ding, in Adventure park en Islands kun je als beast op een plek aan het begin van de map blijven en de runners kunnen daar niet bij komen omdat je geen 2 blocks hoog kan springen... Sommige beasts maken daar een gewoonte van en verpesten je game ;)

3. bravo229 Guest

Ikzelf gebruik de beacon niet zodat ik eventueel later terug aan het begin kan komen. Bij een map als islands of skycape zet ik hem voortijdig neer op het 1e stuk. Maar je je hebt inderdaad gelijk. Zo moet het niet.

EDIT: Ik heb het ook bovenaan gezet zodat het misschien wat meer opvalt.

4. Brammes Guest

Misschien een screenshot (met coordinaten dus ff op f3 drukken voordat je f2 indrukt..) ivm die tunnels invisble block...

5. bravo229 Guest

Hier is het. Volgens mij is het ondertussen al weer goed trouwens...

Attached Files:

6. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Eerst en vooral, bedankt voor je topic. Zo kunnen we veel verbeteren.

De plugin is nog altijd in BETA stadium dus buggs zijn nog "normaal"

Lagg: geen idee, zelf geen last van maar kan idd wel zijn.
    Money: bug is gekend en wordt opgelost bij een update.
    Onbereikbaar begin: kan je de coord eens geven?
    /Leave: tijdens de wachtperiode kan je leaven met je compas. Maar bedoel je tijdens het spelen zelf?
    Tunnels: Zou gefixt moeten zijn.

7. bravo229 Guest

Ik bedoel inderdaad tijdens het spelen zelf. Vroeger was dat mogelijk, maar tegenwoordig dus niet meer. stel, je zit vast in een 1 of ander gat. Dan is het behoorlijk saai om daar de rest van de game te gaan zitten wachten.
    Vroeger deed je dan gewoon /leave.

Aan de andere kant kan de persoon die op dat moment beast is hem natuurlijk niet killen. Op het moment dat ze worden aangevallen kunnen ze snel /leave doen. Daarom misschien een soort delay van 5 seconden instellen net zoals op kitpvp.

Wat betreft het onbereikbare begin, Dit komt voor op de maps islands, skycape, adventure park en volgens mij ook in tunnels.

Islands: Op het moment dat je van de laatste boot afspringt, in dat kleine lava poeltje, kan je niet meer terug komen naar het begin. Omdat je uiteraard niet kan vliegen.

Adventurepark: Als je bij de balken aankomt (daarachter zit de grot) en je gaat er over heen kan je niet meer terug. omdat je niet 2 hoog kunt springen.

Skycape: Als je inmiddels over het parcour heen bent wat in de lucht hangt kan je niet meer terug komen.

Tunnels: Deze map heeft maar een heel klein stukje, helemaal in het begin. maar je kan uiteraard niet tegen een muur oplopen.

• Informative Informative x 1
  8. bravo229 Guest

Ik wil hier nog even bij melden dat RFTB op dit moment bijna niet te spelen is.
    Ik zit nu in-game als beast en kan de spelers niet eens hitten.
    In emeraldrun gaat blindness niet aan voor het doolhof en met een "lagg-aanval" moet je gewoon 10-20 sec. stoppen aangezien je anders fouten maakt. Zo ben ik in tunnels al een paar keer de lava in gedoken tijdens lagg en verder moet ik jumps 4 - 5 keer doen voordat ik hem zonder lagg kan doen.
    Je ziet geen mensen lopen, je ziet mensen "teleporten".

Dit komt ook zeer regelmatig terug.

Zou iemand hier naar willen kijken?
    @JelleDRC

Last edited by a moderator: Apr 24, 2015
    • Like Like x 1
Thread Status:
Not open for further replies.