Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by LordBufu, Feb 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LordBufu Woodcutter DRC Player

Tsja de topic zegt het al aardig goed.

Zou dit mogelijk zijn een kaart van de huidige speel wereld te maken met een tool als bv (Minutor).
    Ik heb echt geen idee, zou letterlijk wel een te groot kunnen zijn om in kaart te brengen, maar het idee aleen al lijkt me kickuh. Kan je echt je dorp zien ontwikkelen, als het 1x per maand oid bijgehouden wordt.

Nieuwe spelers kunnen dan ook zien wat er al vol staat zonder dat ze ingelogt hoefen te zijn.

Ik weet ook niet of er mensen zijn die hier wellicht bezwaar tegen zouden hebben, juist omdat ze zo ver weg zitten van de bewoonde wereld. Ik hecht wel waarde aan me rust zeg maar, aan de andere kant ik verstop me ook niet compleet en vind lichte bevolking niet altijd een issue.

Wat jullie ?

2. Maite Lone Wolf Staff Member Server Moderator

Mij lijkt het vrij nutteloos (:

3. Wender Nether Explorer DRC Veteran

Dit is ongeveer zelfde al dynamap? Ofzoiets.

4. LordBufu Woodcutter DRC Player

Euhm nou ik vind dynamap weer net iets te veel van het goede, wel leuk gedaan daar niet van, maar iets minder uitgebreid dat gewoon een zo gehete birdseye view geeft van de gehele kaart. Hoeft niet direct realtime en met speler locaties ed, zou te makkelijk zijn om iemand doel gericht te griefen dan. Soort wegenkaart als het waren, die oude mega boeken die gebruikt werden voordat TomTom er was :P

5. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Nee, vind ik niet leuk

6. Wender Nether Explorer DRC Veteran

Hmm ja oke, Jelle & Sven laten wel horen of ze die plugin wilen:p

7. corniels Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

ik vind het wel een grappig idee maar het maakt mij niet uit of het er komt of niet.

8. harrysfans Redstone Miner DRC Player

Ik heb zelf meerdere kaarten die ik regelmatig bijhou door overal eventjes overheen te vliegen. Ik denk niet dat het heel erg nodig is...

Het is echter wel leuk als je van de hele map één grote kaart hebt waar globaal een paar dingen op staan, zoals de spawn en de arena's ofzo (ik zeg maar wat)

9. LordBufu Woodcutter DRC Player

Dat is dus ook precies wat ik bedoelde, 1 grote wereld kaart met alle server belangrijke locaties erop, de rest staat er wel op maar zal erg lastig te zien zijn, beetje zelfde als de kaart die je ingame hebt, maar dan hoef je niet telkens regios te bezoeken ed of de wereld te ontedekken.

Screen dump van een volledige werled overview is voor mij al zat, beetje paint of photoshop voor de server area's, hoe meer dingen je er meer wilt doen de meer tijd het gaat kosten, en dat was juist niet de bedoeling dat het veel tijd gaat kosten. Moet simpel snel en enig sinds overzichtelijk, en of het nu in een sticky topic of op een extra tab op de mainpage te vinden is is niet echt van belang zo lang het maar te vinden is.

10. harrysfans Redstone Miner DRC Player

en dan uitprinten en je muur er mee behangen!! klinkt goed!

11. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Voor mij lijkt het compleet nutteloos en alleen de zoektijd naar een plugin die dit kan maken lijkt me al te veel tijd dat we er aan spenderen. Ik vrees er zelfs voor dat hier een plugin voor staat. Misschien een client mod?

12. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

IDK, maar je kan wel Rei-Minimap gebruiken voor in je omgeving te kijken

13. LordBufu Woodcutter DRC Player

Zal niet gaan denk ik zonder echt alle hoeken van de kaart te gaan moeten bezoeken, client heeft geen toegang tot de world file data die er voor nodig is, daarom zijn het vaak ook server plugins (teminste niet zonder hacks/cracks oid).

Voor me single player en eigen server tests gebruik ik al "Minutor" is handige map tool waar mee ik ook onder de grond kan kijken (soort van). Maar ook cartographer schijnt leuk te werken, alleen allen hebben het zelfde probleem, je zult zelf moeten lopen/varen/vliegen (donaters) wat weer het idee achter dit voorstel te niet doet.

K zal eens veder zoeken of er niet iets makkelijkers is dat een grote kaart kan weer geven, biomepaint geeft ook leuke kaarten maar is ook lastig om één geheel van te maken geloof dat minutor ook niet echt kan zoomen. Vandaag of morgen is me land generator klaar denk ik, als het zo doorloopt en dan kan ik echt kijken wat het gewenste formaat levert.

Thread Status:
Not open for further replies.