Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by Producer, Jan 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Producer Gold Miner DRC Veteran

Hallo DRC'ers,

Ik speel de laatste tijd zeer veel skyblock, en heb een paar opmerkingen/voorstellen die ik op tafel wou leggen. Deze topic is bedoelt voor staffleden en trouwe skyblock-spelers, niet voor spelers die nooit/zelden op skyblock zijn.

1. Slimes
    Dit is ooit door @Sivinity voorgesteld, maar heeft nooit een definitief antwoord gekregen, daarom wil ik het opnieuw vermelden. De slimes zijn ongeloofelijk irritant. @nickvdhurk en ik zijn al een paar dagen bezig met het maken van een farm, maar telkens spawner er slimes die de seeds/carrots/potatoes kapot maken. We hebben alles geprobeert: een dak erboven maken, muren er rond, slabs erop, maar niets werkt!
    Wat ik voorstel: Slimes worden uitgeschakelt of verminderd en eventueel slimeballs verkopen in de shop.

2. Veilige traderooms
    Op skyblock is het niet mogelijk items op te raken op een island dat niet van jou is (wat zo behoudt moet worden!!), dit is wel lastig als je stuff wilt ruilen. Als je in de spawn ruilt is er het risico dat een andere speler met de stuff vandoor gaat.
    Wat ik voorstel: In de spawn worden traderooms gemaakt, kamers die je kunt sluiten langs de binnenkant, zodat je er niemand binnen kan. Een andere optie is om een plugin te zoeken/maken waarin je veilig kunt ruilen.

3. Uitgebreidere shop
    De shop in skyblock is (heel) minimalistisch en beperkt. Veel items kun je niet kopen en zijn niet mogelijk om te krijgen. Wat voor mij vooral ontbreekt: Redstone, Glowstone, Quartz (comperators), gold, diamonds, ...

4. Sell-shops
    In de shop kun je alleen loggs en cobble verkopen en is het moeilijk om aan geld te geraken buiten te voten. Je items verkopen is ook heel moeilijk aangezien er weining vraag is, omdat veel mensen geen geld hebben. Het zou handig zijn om bv. carrots of dergelijke te kunnen verkopen voor een beetje geld. Dit zou goed zijn voor de economie binnen skyblock.

5. Chestshops
    Chestshops is een plugin, die o.a. in Survival van toepassing is. Het is mogelijk om een shop te maken, waar mensen iets kunnen te kopen, zonder dat je online moet zijn. Deze plugin werkt door een sign met enkele commands op te schrijven, op een chest te plaatsen. In de chest stop je dan wat je wilt verkopen. Wederom is dit goed om de Economie te stimuleren.

Als je je mening wilt geven, doe het dan zeker! Ik wil ook naar jullie mening luisteren. Vermeld wel om welk voorstel het gaat adhv de nummer. Als je het niet eens bent, zeg dan wat je zelf zou willen voorstellen.
    Met vriendelijke groeten,

Producer, Legend

• Like Like x 4
    • Useful Useful x 1
  2. Myaumix_ Diamond Miner DRC Veteran

Hey producer! Super ideeën,
    als eerste nummer

1 dit is t probleem van of helemaal uit of gwn aan.

2 dit is een heel goed idee, de staf zou bv gewoon een stukje bij bouwen.

3 Jelle heeft al gezegd dat hij skyblock niet teveel op survival wil laten lijken.

4 dit vind ik ook een heel goed idee, het is nu moeilijk om geld te verdienen en

5 dit is niet mogelijk omdat een andere plugin dit niet mogelijk maakt.

Alles wat niet klopt verbeter me, maar spam me niet me dislike en disagree. Alles wat ik zeg is gebaseerd op andere topic!

MagicalPoem, Hero

Verstuurd van mijn XT1032

• Like Like x 1
  3. Joey / JPCore Builder Builder

Slimes moeten indd weg zo maken me zo madd.
    Shop groter maken zou het makkelijker maken denk ik, zeker met die redstone erbij het enige dat erbij moet is slimes met dezelfde prijs als lapis (enkel als slimes weg gaan)

Opzich veilig ruilen is goed maar dan zou ik geen chestshop maken. Maak een SkyBlock handel, iets wat veel mensen doen. Er word 'nooit' gescamt omdat iedereen een doel heeft.

Gr. JoeyDCH Lord.

Last edited: Jan 4, 2015
    • Like Like x 2
  4. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Nu in Normale zinnen??

• Like Like x 1
    • Funny Funny x 1
  5. Annika2003 Redstone Miner DRC Veteran

1. Mee eens, maar door je island op een bepaalde manier te bouwen heb je er geen last van
    2. Heel handig ^^
    3. Jelle heeft zelf gezegd dat hij niet wilt dat de shop op de survivalshop gaat lijken
    4. Dan moeten de prijzen van de items ook omhoog, omdat je dan snel een groot aantal geld kan verdienen
    5. Dit vind ik wel handig, maar niet nodig (dit kan ook btw niet) ik heb ook een soort van shop. Wel iets minder betrouwbaar voor mensen die jou niet goed kennen, maar dit gaat meestal wel snel over als je een rank hebt (ranks worden gezien als een bron voor vetrouwen <wat zeg ik dit mooi>)

EDIT: Grtz. Legend Annika xd

6. Producer Gold Miner DRC Veteran

Ik vind net zoals Jelle dat de shop niet zoals survival moet worden, maar nu is ze wel echt te beperkt. Je kan bv. geen comperators maken en glowstone/redstone zijn zeer zeldzaam. Beetje ruimer mag ook wel.
    Ik vind ook dat de shop heel duur is in verhouding met je dagelijkse vote rewards. Ik vind het heel moeilijk om geld te verdienen aangezien het moeilijk is om handel te drijven. Dit zou opgelost kunnen worden door vote rewards te verhogen of de prijzen een beetje te verhogen.

7. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Zoek eens op hoe groot de kans is dat slimes spawnen in een chunk, en wat je moet doen om het op te lossen.
    Neen, ik doe het zelf voor je:
    Slimes spawnen in 10% van de chunks, echter maar tot y=39. Ofwel: Y = 39+ = noslime. Bouw je farms boven Y39 en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Reden dat ik dit aandraag, je klaagt er over dat je te weinig geld hebt. Waarom wil je dan slimes verwijderen en er een shopitem van maken? dat gaat je enkel kosten.

8. Joey / JPCore Builder Builder

Patrick ik denk dat niemand perse zijn island hoger/lager wilt gaan maken om groene vierkantjes niet te laten spawnen.
    Maar ook al heb je weinig geld je hebt slims voor 1 ding nodig , sticky pistons meer niet , je hoeft dus maar 1x geld uit te geven aan slimeballs.

Gr. JoeyDCH , Lord.

Handtekening = 10 $

• Like Like x 2
  9. Sanderp Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Kuch slimeblocks kuch

10. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Ik heb ooit al eens op DRC skyblock gedaan, en had toen ook super last van slimes.

Deze keer heb ik dat onthouden en ben ik voor ik begon met bouwen naar boven level 40 gegaan.
    Dus wanneer je boven level 40 bouwt, zul je er geen last van hebben.

Slimes spawnen alleen in zogeheten slime-chunks en dan alleen vanaf layer 40 of lager.
    Ik ben nu op level 50 aan het bouwen, ik heb dus zat ruimte boven mij, en kan als ik wil een slimme platform maken onder mijn bouwwerk.

Ik hoop dat mensen er wat aan hebben, want alleen dit is de oplossing om geen last te hebben van slimes.
    --- This message was merged, Jan 5, 2015 ---
    Ohja Het enige dat ik graag nog in de sell-shop zou zien is de verkoop van saplings.
    Dit is een artikel dat je alleen verkrijgt als je veel hout hakt, en er dus echt zelf iets voor moet doen.
    Cactus en sugercane dat automatisch groeit hoeft ECHT NIET in de sell-shop daarmee verpest je de economy.

11. bravo229 Guest

Let-op, Hier komt mijn mening! :p

▬▬▬▬▬ஜ۩List۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

1.
    Dit is leuk als je een island begint op het moment dat ze al aanstaan. Heb je eenmaal een island ga je niet je halve island slopen omdat er slimes op spawnen.

2.
    Slimes zijn ook vervelend genoeg buiten farms, Ik kan amper over mijn island lopen zonder een "aanslag". Bovendien spawnen ze met 20 tegelijk.

3.
    Als je later een groter island hebt wil je ook naar beneden kunnen bouwen om je plot optimaal te kunnen benutten en als je dat doet wil je niet als welkomst cadeau vermoord worden.

Vandaar dat ik toch voor uitzetten ben ;).

De rest;

nr. 1 Graag! =O

nr. 2
    Lijkt me handig om scammers tegen te gaan, komt altijd veel gezeur van in de chat.

nr. 3
    Eigenlijk alleen gold, zonder is het erg lastig om 2 villagers te krijgen.

nr. 4
    Meh, carrots. Misschien net zo goed om te zorgen dat logs verkopen ook voor birch werkt en eventueel voor spruce + de vote reward van $15 naar $20. Ik ben het er echter wel mee eens dat de economie op skyblock wat stroef loopt.

nr. 5
    Dat hadden we al eens eerder voorgesteld alleen is het momenteel niet mogelijk door de main-plugin. Mocht het mogelijk zijn vind ik het natuurlijk een goed idee. :)

Mvg, bravo229
    ▬▬▬▬▬ஜ۩List۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Last edited by a moderator: Jan 5, 2015
    • Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
    • Winner Winner x 1
  12. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Gold is ook niet zo heel moeilijk. Je moet er alleen challenges voor doen.
    Wat ik wel jammer vind is dat op DRC altijd de nether uit is in skyblock.
    Als was het maar een simpel klein skyblock landje in nether.. :rolleyes:

• Like Like x 2
  13. bravo229 Guest

Als het een keer mis gaat kan je de challenges geen 2e keer doen en moet je gold kopen van spelers die het vaak niet verkopen.
    Dat is mijn ervaring tenminste.

De nether gaat teveel lag opleveren denk ik, in ieder geval zou het wel leuk zijn als het geen lag oplever*t* :).

• Agree Agree x 1
  14. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

Een kubus heeft acht hoeken, anders is hij 2d #nobodycares #pleasedonth8

15. Joey / JPCore Builder Builder

Wat een goed SkyBlock idee--'

Handtekening = 10 $

16. Laurens/TheEmeraldChickn Diamond Miner DRC Veteran

#PLEASEDONTHATE!!!

Ontopic: Het klopt wel dat Slimes minder intensief moeten spawnen, want er spawnen wel teveel.
    Ze moeten (eigen mening) evenveel spawnen als een Endermen of Witches.

17. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Ik heb denk ik ergens gelezen dat de spawnrate niet aangepast kan worden, kortom: of aan of uit

18. Producer Gold Miner DRC Veteran

Ik denk dat dat 9/10 skyblock-spelers voor uit is.

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
  19. Joey / JPCore Builder Builder

Hoe doen ze het op RPG servers dan? Want dan zijn alle mobs weg en zijn er enkel Zombies?

20. MagicFlakes Redstone Miner DRC Veteran

Een Trade Plugin

Thread Status:
Not open for further replies.