Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by vork44, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vork44 Hunter DRC Player

In dit topic wil ik het hebben over wat wel en niet mag om geld te verdienen in survival. Niet specifiek over sugar, maar meer over het algemeen.

Veel mensen hebben geïnvesteerd in het produceren van sugarcane, om geld te verdienen. Maar tot vandaag is het niet meer te verkopen in de adminshop. Ik moet toegeven dat ik het terecht vond dat de prijzen omlaag zijn gegaan maar ik vind het een stap te ver gaan dat je het helemaal niet meer kan verkopen. Het voordeel van suiker is dat je de server niet sloopt zoals met cobble hakken wat nu nog 35 per stack oplevert in de adminshop.

Waar ligt de grens voor het verdienen van geld?

Ik vind dat 15 per stack voor suiker een goede prijs is, met stemmen kan je bijvoorbeeld ook erg veel geld verdienen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, graag met een goede onderbouwing.

met vriendelijke groet vork44

2. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Kijk op deze manier geld verdienen mag.
    Maar zodra de helft van de server met 100k lopen, zal dit de economie schaden.
    Dan word de prijs verlaagt zodat deze wel gewoon blijft en de economie in balans

3. Newaccount:Sanderp Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

mijn broer heeft de grootste sugarcane farm van drc gekocht als investering maar ja kan altijd (denk ik) nog papier verkopen

4. vork44 Hunter DRC Player

Ben ik met je eens maar nu kan je helemaal niks meer verkopen van sugar en sugarcane. Terwijl je best wel lang bezig bent om een veld te bouwen.

5. hijden Redstone Miner DRC Veteran

Serieus. Zijn jullie het ooit ergens mee eens?

Dit is helemaal jullie eigen schuld. in de afgelopen dagen 5 nieuwe geteld. dit was binnen 2 dagen. Ik weet wel zeker dat er meer zijn.
    En nu zijn wij de boeman? kom op zeg. Denk even logische na! er zijn genoeg mensen die geld hebben verdiend ZONDER sugar cane. Ik heb zelf bijna 650k verdiend en nooit sugar,sugar cane en paper te verkopen. en dna zeggen dat er geen manier zijn om geld te verdienen.

Die zijn er wel maar jullie zijn te lui ze te vinden!

• Like Like x 2
  6. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Wrm hangen er dan sell bordjes in de shop -.-'
    Ofc zijn er veel manieren. maar mensen kiezen voor de snelste en winstmakende manier ;)

7. hijden Redstone Miner DRC Veteran

ja en als die word misbruikt door mensen. dna moeten we die weghalen.

8. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Ik heb ook een suger cane farm maar niet om er iets van te verkopen, Dit is voor eigen gebruik. Als een beslissing op DRC gemaakt wordt moet je maar akkoord gaan of gewoon vertrekken, zo simpel is het. Er zijn al dingen gebeurd dat ik ook zeer erg vindt (wither heads) maar je leert zoiets aanvaarden en als je dan te weten komt hoe dit kwam begrijp je alles. De staff doet dit enkel om DRC nog leuker te maken voor iedereen

9. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Het moet altijd van twee kanten komen hé :) Denk je dat het weer allemaal van onze kant komt? Neen.
    Moest Magay niet begonnen zijn met redstone machines en farms te bouwen en jij en al die anderen niet mee in het komplot te trekken waardoor jullie ook machines gingen bouwen was dit allemaal niet gebeurt. Prijzen verlagen? NOPE ze zetten nog 50 rijen met sugarcane bij. Welke keuzes hebben we dan nog?
    Snap nu eens dat je, door jouw egocentristisch gedrag ook andere mensen beïnvloedt. Je moet niet alleen aan jezelf denken, zo ga je niet ver komen in het leven. Het ontkennen van je fouten alleen al wijst op kinderachtig gedrag, laat staan dat je altijd met het vingertje naar ons wijst. Wij hebben hier 1% over te beslissen, jullie de rest. Als iedereen normaal zou doen dan was er nooit niets weggevallen.

Veel plezier op andere servers waar je wel 1000 x 256 redstone machines mag bouwen. Eens kijken hoe leuk je het daar vindt. Binnen enkele maanden sta je hier toch weer terug.

Last edited: Feb 19, 2014
    • Like Like x 7
  10. Patrickxs Iron Miner DRC Veteran

Probeer nu nog maar een tegen argument te geven :')

11. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

In zo een project zit toch wat tijd in. Ik vind het wel compreserend

12. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Comprimerend zeker? Ik begrijp dat je nu 'alweer' iets niet meer kan, maar moest iedereen nu eens redelijk blijven dan hadden veel dingen kunnen blijven bestaan, zoals /spawner etc. Het is gewoon niet meer te controleren terwijl het wel nog steeds een grote impact heeft op de server.

• Like Like x 1
  13. vork44 Hunter DRC Player

Mijn idee is in de openingspost om geld te geven voor suiker, dan maak je het minder aantrekkelijk, omdat je dan de suiker moet stampen om het te kunnen verkopen.
    En er zijn inderdaad andere manieren om geld te verdienen, maar als je dat ook op grote schaal doet word het dan ook verboden en is het niet gewoon economie?

• Like Like x 1
  14. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

We gaven al geld voor suiker. Zowel suiker, als de canes zijn uit de shop gehaald.

15. Konings1991 Gold Miner DRC Veteran

Vork heeft de goede punt. eerst verkopen ze het een voor 100 p/s en vervolgens verkopen ze het ander voor 50 of voor 25 of voor 10 of voor 5 of 2 of 1. Het maakt niet uit ze zullen gewoon meer blijven zetten. Tot er niks meer verkocht kan worden. Ik bedoel de mensen vinden altijd een manier om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen. En dat zal altijd zo blijven ook al moeten zo op een gegeven moment 100x door de nether heen lopen om 1 drc te verdienen dan doen ze dat als dat het snelste is.

• Like Like x 1
  16. MrGhettoCraft Gold Miner DRC Veteran

Mijn Sugar cane farm ging al weg voor dat dit gebeurde, WAT HEBBEN JULLIE MENSEN TOCH! Je investeert misschien wel $10000
    in pistons..Om daarna een BEETJE geld terug te krijgen over een LANGE tijd. Ik vind het eerlijk gezegt goed dat de sugar cane & suiker geen waarde meer hebben om te verkopen. Maar er zullen waarschijnlijk nog mensen lagg machines bij bouwen hoor. (not to mention my item elevator, sorreh.) Ik wil gewoon dat deze onzin stopt over die sugar cane & die redstone dingen
    Vroeger deed iedereen dat niet met pistons en duizende redstone dingen. Ze namen een groot veld en plaatsten hun sugar cane daar.
    Gewoon even snel oogsten wanneer je tijd hebt is toch niet zo erg?

17. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Ow je voert een nieuwe regel in namelijk: Geen Mega farms ofzo

18. Skillerone Coal Miner DRC Veteran

en wat dan mensen gaan dan beginnen ondergronds te bouwen en de admin en mods hebben veel werk om alles na te kijken en ze hebben alzo veel werk en het doel van DRC is dat mensen fun hebben niet dat ze bij hun sugercane farm gaan wachten!!!

19. [Swag]Pascalyo Woodcutter DRC Player

Mensen, accepteer het gewoon het is hun server waar wij op spelen. hun maken de beslissingen niet wij. en alsnog zoals hijden al zij er zijn nog tientallen manieren om geld te verdienen in "DRC" dus zeur niet zo erg want dit is niet wat hun veroorzaakten maar wij. omdat wij te ver gingen met GIGA farms en chunk loaders en nog veel meer moesten hun het stoppen. Omdat het uit de hand liep. en als iets uit de hand loopt dan grijpt de staff in. en volgens mij begrijpen heel veel DutchRastaCrafter's dat niet !!!

20. Leon。 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

kijk dat noem ik dus hard inkomen.
    het klopt wel wat Jelle zegt, hij heeft al een paar keer de prijzen zwaar naar beneden gedaan, en dan denken jullie doe er nog maar 50-100 rijen bij, kom op zeg? ik doe het liever op de leuke manier (minen, dieren farmpjes, etc etc) denk voortaan na wat jullie doen en ga niet zomaar iets doen kom op zeg.

Thread Status:
Not open for further replies.