Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by iiJochem, Aug 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

Hey DRC,

Ik heb een klein ideetje voor survival / skyblock.
    Ik gooi nogal vaak dingen weg die ik niet nodig heb, maar laatst dacht ik: misschien kunnen andere spelers daar wel iets mee. Dus toen kwam ik op het idee om een chest op spawn te zetten waar men hun junk kan droppen, en dat spelers dat dan kunnen pakken als ze denken dat ze er wat aan hebben. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar het lijkt me wel een leuke toevoeging.

Greetz,
    iiJochem

• Like Like x 3
    • Agree Agree x 1
  2. luukgamekanaal Redstone Miner DRC Veteran

Ja het lijkt me een Leuk en goed idee ook voor beginners! maar het is niet de bedoeling dat bv iemand alles meeneemt...

3. ItzJeBoyStijn Obsidian Miner DRC Veteran

Art. 11: Geen dropparties en/of giveaways organiseren.
    Deze regel houdt in dat het verboden is spullen weg te geven. Dit mag enkel op aanvraag van de owner en bij uitzonderingen.
    Ik weet niet of dit hieronder valt...
    Mij lijkt het zeker een goed idee!
    Jammer dat er vast schooiertjes/'pesters' zullen zijn die alles wegpakken :p

• Winner Winner x 1
  4. lokstofje Iron Miner DRC Veteran

Het is inderdaad een heel leuk idee maar zoals bovenstaande al zeiden dat er een Not giveaway regel is... en natuurlijk moet je niet alles mee nemen dan ! misschien leuk dat je dan 1 keer in de 24 uur daar iets vandaan kan halen en dan mag je zelf iets uitkiezen of je krijgt het met een dispenser ofzo iets... (ik kom ook maar met wat ideeën aan !)
    Gr fleur

• Agree Agree x 1
  5. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

Ik denk niet dat het een giveaway is, aangezien er alleen junk in hoort te worden gedaan, en het niet de bedoeling is dat je er diamonds in gaat gooien. Maar we zullen even afwachten wat de staff zegt.

• Winner Winner x 1
  6. spooky321 Redstone Miner DRC Veteran

Het is opzich een leuk idee, maar dan krijg je weer het probleem, wat valt onder 'junk'. Dan moet je van elk item weten of het wel of niet erin mag. Ik denk daarnaast ook dat je dan voor de nieuwe survivalspelers het 'survivalidee' alweer een beetje weghaald. Aangezien je dan als beginner al items hebt, die je ook zelf kan verzamelen. Dus mij lijkt het een leuk idee maar dan moet het wel duidelijk zijn wat wel en niet kan.

7. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

Ja maar het is ook een beetje je troep, en niemand gaat er dan diamond in doen omdat diamond geen junk is.

8. spooky321 Redstone Miner DRC Veteran

Je kan ook gewoon netzoals in kitpvp zo'n itemdisposal maken. Daar kan je je eigen junk in doen, en is het probleem wat junk is en niet weg, want dan worden items gewoon direct vernietigd.

9. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

ja maar dat vaagt ook dit hele idee weg -___________-

10. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Om het probleem van de speler die alles wegpakt op te lossen zou je een command kunnen maken waarmee je een (dan wel niet random) item uit de junkbox kunt kiezen/krijgt met een cd er op.

11. Annika2003 Redstone Miner DRC Veteran

Of je dumpt alles in lava (of void, op Skyblock).

Zelf ben ik een voorstander voor werken voor je spullen, daarom vind ik dit niet echt een topidee.

• Agree Agree x 2
    • Winner Winner x 1
  12. Ranger_Mann Gold Miner DRC Veteran

Lijkt me wel leuk, maar hierdoor kunnen mensen wel giveaways doen, want dan stoppen ze er gewoon als 'giveaway' iets in terwijl hij verteld dat hij het niet nodig had, dat protection vier setje diamond armor.

• Agree Agree x 1
  13. luukgamekanaal Redstone Miner DRC Veteran

lijkt mij niet dat iemand dat doet..

14. Ranger_Mann Gold Miner DRC Veteran

Ze hebben het niet voor niks verboden, dus blijkbaar gebeurt het wel.

• Agree Agree x 1
  15. KleineAap Gold Miner DRC Veteran

Het lijkt mij dan handig als alleen beginners dat kunnen krijgen: Mensen die bijv. Max. Een uur hebben gespeeld kunnen in de chest en als ze een aantal items er uit hebben gepakt wordt de toegang tot de chest geblockt.

• Like Like x 2
  16. AngeloHo Gold Miner DRC Veteran

Hiervoor heb je wel strenge regels nodig, want niet iedereen is het er bijvoorbeeld mee eens dat Cobblestone junk is.

Hoe ik denk hoe de regels eruit zouden moeten zien:

Survival:

Je mag niks weggeven wat met ertsen te maken heeft.

Je mag niks geven wat verkoopbaar is in de Adminshop. Ook niet een blok dat makkelijk verkoopbaar is te maken, zoals zand omdat het als zandsteen wel verkoopbaar is.

Je mag niks weggeven wat koopbaar is in een stack boven 50 DRC dollar in de Adminshop, behalve bloemen, gras en bladeren.

Je mag dan alleen maar potions, bloemen, gras, bladeren, steen/hout gereedschap, bogen en vishengels geven. Ik denk niet dat 1 van die dingen schadelijk is voor de economie van Survival.

Skyblock:

Je mag niks weggeven wat eetbaar is.

Je mag niks weggeven wat van de Adminshop komt. Ook niet een blok dat makkelijk te veranderen is in een blok dat wel in de shop voorkomt, zoals Boomstammen omdat hout wel in de shop voorkomt.

Je mag niks weggeven wat met ertsen te maken heeft.

Je mag dan net als bij Survival alleen maar potions, bloemen, gras, bladeren, steen/hout gereedschap/wapens, bogen en vishengels geven. Ik denk niet dat 1 van die dingen schadelijk is voor de economie van Skyblock.

17. Ranger_Mann Gold Miner DRC Veteran

Potions voor een beginner lijkt me toch niet helemaal snor.

18. AngeloHo Gold Miner DRC Veteran

Je hebt er in Survival en Skyblock niet veel aan.

19. Ranger_Mann Gold Miner DRC Veteran

Strenght + stone sword = een nogal vervelende combinatie.

20. AngeloHo Gold Miner DRC Veteran

Zonder armor hoor je ze alsnog gewoon makkelijk dood te maken, maar als dan alleen strenght niet mag, zijn er dan ook andere potions die vervelend zijn?

Thread Status:
Not open for further replies.