Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by KleineTom, Nov 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleineTom Gold Miner DRC Veteran

Omdat factions de laatste tijd steeds minder gespeeld wordt, hier een paar ideeën om het 'leuker' te maken.

Ik zat vooral te denken aan veranderingen in het 'raiden'. Raiden vindt ik een van de leukste dingen in factions, en door het raiden kun je jouw faction de sterkste maken, waar het allemaal om draait.

1. Sand in water: Het mogelijk maken van zogeheten 'hybrid cannons' waarmee je sand en tnt schiet, en je explosie door het water heen gaat. Nu is dat nog niet mogelijk, waardoor je faction al erg sterk is door simpel water over je base te doen.

2. Obsidian breaker: Dit houdt in dat je met tnt obsidian kan breken na een aantal schoten tnt.

Door deze veranderingen krijg je minder spawnbases, en meer factions die echt gaan focussen op een goeie base. Ook het raiden van andere bases wordt nu veel leuker. Ik hoop dat iemand kan reageren op deze post met waarom je er wel/niet mee eens bent :).

Ben het eens met het idee van de pvp timer, maar daar hoort dan wel een command bij waarmee je het uit kan zetten voor de beginners die gelijk willen pvpen.

PS: Als iemand nog andere ideeën heeft laat het dan weten.

Last edited: Dec 3, 2014
    • Like Like x 4
  2. Leeuwtjees Iron Miner DRC Veteran

Kan je niet hybrid cannonen op DRC dan? volgens mij wel..
    En obsidian breaker is iets wat er echt in moet, om unraidable basen tegen te gaan.

• Optimistic Optimistic x 1
  3. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

nee, volgens mij kan hybrid cannon niet, wat echt triest is btw, want je maakt een cobble base met water eromheen en je bent veilig

• Agree Agree x 2
  4. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Ik heb het eens geprobeerd en na wat mislukte schoten kwam er wel eentje door.

• Like Like x 1
  5. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Er is een plugin die obsedian kan breken na 5 tnt explosies. (kan jezelf in stellen)
    Maar een 3 dubble laags obsedian base met water er over heen zal vanaf buiten niet kapot te krijgen zijn.

• Agree Agree x 1
  6. Myaumix_ Diamond Miner DRC Veteran

Dan kan je net zo goed meteen je base van bedrock maken, ik kwam een base tegen van cobblestone met water eromheen en op en onder. Ik schoot met een tnt kanon. 3 stacks tnt weg, alles was nog heel

Mvg Jurre Terpstra
    Aka MagicalPoem

===========================
    No justice, no peace, Fuck the police

7. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

LOL, moet wel hybrid eh, hahaha.

8. Myaumix_ Diamond Miner DRC Veteran

Naja miss komt het omdat ik gwn slecht in factions ben... Maar toch

Edit:
    Zoiets als dit?:

Minecraft: TNT cannon that blasts through Water W…:

Mvg Jurre Terpstra
    Aka MagicalPoem

===========================
    No justice, no peace, Fuck the police

• Like Like x 2
  9. DOMINIC511_HSK Stone Miner DRC Player

Nou ook al is raiden nog zo fijn het zal de minder goede spelers wegjagen waardoor je toch minder spelers zou hebben

10. WretcherBoy[FACTIONS] Iron Miner DRC Player

• Like Like x 1
  11. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

Ik ga dan eerder akkoord met een volledige reset.
    Zo kan iedereen van nul beginnen en hebben nieuwkomers een kans om mee te starten.
    Het is nu moeilijk om factions te beginnen en er een te starten of te joinen.

Misschien ook een voorstel om een pvp-timer te geven aan nieuwkomers:
    Voor de eerste 24 uur nadat je factions voor het eerst binnenkomt, kun je niet pvp'en en kan niemand jou aanvallen.
    Zo heb je een dagje peacefull om je voor te bereiden zonder dat iedereen achter je aanzit.
    Mensen die liever meteen actie willen kunnen dan met een command deze timer uitzetten.

• Like Like x 4
  12. Leeuwtjees Iron Miner DRC Veteran

Ik ben het eens met Dracindo, een volledige reset is een goed idee.
    Mischien ook een kit die non donators kunnen doen? want als je dood valt ben je alsnog alles kwijt.

• Like Like x 1
  13. Assassian_Damian Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Dab moet om de maand een reset komen... elke dag komen er wel nieuwe spelers en een reset jaagt mensen weg

14. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

In tegendeel, puur omdat het een groter nut krijgt zou het duurder moeten worden. Vandaar ook de reset, want anders zijn de creeperspawner bezitters direct grootverdieners.

Wanneer 1.8 er bij komt, zou het ook voor factions prettig zijn om de nieuwe functies te kunnen krijgen. Nou is het uiteraard mogelijk een map bij te plakken. Makkelijker (en mooier) is om een reset in te voeren.

Ik vind dit zeker geen slecht idee. Het geeft inderdaad meer uitdaging, ook geeft het meer waarde aan obsidian. Persoonlijk zou ik dan echter als je obsidianbreaker wilt invoeren, het niet op 5x houden. Het moet echt een uitdaging worden, dus dan denk ik meteen aan 10x per block + factionnotice als iemand een obsidianblock dmg geeft.

Mocht er inderdaad een reset komen, is het altijd nog mogelijk om een vaste periode in te stellen van peaceful zodat alle spelers op dat moment een korte periode 'safe' kunnen spelen en alvast een base bouwen (Zeg 2 dagen)

Last edited: Dec 3, 2014
    • Like Like x 1
  15. Aviccii_ Nether Explorer DRC Veteran

De timer krijgt elke persoon als hij voor het eerst joined, het is niet zo dat er maar een week is dat die timer er is.

Thread Status:
Not open for further replies.