Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by Brian98, Aug 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brian98 Stone Miner DRC Veteran

Hallo ,
    Ik heb een idee voor survival tegen het lelijk maken en slopen van biomes .ik heb een design gemaakt voor mijn idee. het idee gaat als volgt : een stuk in de spawn of een /warp naar een plek waar sand , clay , wood , dirt enzovoort gehakt kan worden . want niet iedereen heeft geld om sand , clay enzovoort te kopen , vandaar dit idee ... Het beste leek mij dat elke speler een half uur (of een andere tijd) de tijd heeft om zoveel te hakken wat hij wilt , en dat om de 5 minuten gereset word zodat dirt en de rest opnieuw gespawned word , ik heb dus screenshots ideeen en designs , en van de "gesloopte biomes"

Gr Rappersjors AKA Brian

Attached Files:

Last edited: Aug 21, 2015
    • Like Like x 3
    • Agree Agree x 1
    • Creative Creative x 1
  2. MeMatty Event Team Event Team

Goed idee, maar zo is het wel erg makkelijk om hout enz. te krijgen.
    En ik denk zelf dat dit niet erg veel zin heeft. ALS het uiteindelijk wel gebeurt, zou ik het wel zo instellen, dat het voor jezelf en anderen moeilijk (niet te moeilijk) is om hout enz. te krijgen bij die "spawner".
    En als dit idee niet gebeurt, zou het wel kunnen om een regel in te stellen, waarbij je biomes niet mag slopen.

Matty <3

• Like Like x 1
  3. NathanAlbertini Redstone Miner DRC Veteran

Je idee bedoel je vast goed maar ik denk dat je een beetje het idee van survival zijn vergeten! Survival gaat er toch om moeite te doen om bomen te vinden en te hakken en dan steeds verder gaan ? Daar moeten de boimes wel onder lijden maar ja , het is nog wel survival waar je moeite moet doen voor je dingen ! Om even te teleporten en meteen zand , bomen ( waar je lang voor zoekt soms ) , clay enz. te vinden noem ik geen survival meer ! En je moet je huis toch ergens maken ? In een clay boime kan je bijv. Een huis maken maar dan zou je ook je land recht moeten maken. In een bos zou je dan toch ook echt de bomen weg moeten halen? Het idee zou leuk zijn voor mensen die lui zijn en niet echt willen survivalen, maar ik zou dan het ook niet echt meteen weer survival noemen. Je idee is leuk alleen het zou dan denk ik best makkelijk worden voor de mensen die net begonnen zijn en dingen zoeken voor een huisje om hun te kunnen beschermen.Ik krijg meer een idee dat het bedoelt is voor de rijke mensen die even snel hout willen halen voor hun 3e grote villa met 2 spawners!

• Like Like x 2
  4. Absurtois Iron Miner DRC Veteran

Dit klopt, maar bijna alle donators doen niet echt meer aan survivalen. Meeste doen gewoon ff snel heal als ze weinig hartjes over hebben en doen feed als ze honger hebben. Dan heb je ook geen survival-feeling meer. Ik speel zelf survival met gewoon eten, af en toe met feed command, als ik bijvoorbeeld van PvP kom. Maar als ik een huis bouw en ik begin honger te krijgen, dan ga ik gewoon met vlees eten. Vind het wel een mooi idee van Rappersjors. Maar wel dat je niet binnen paar uurtjes al een rijke tata kan worden.

Vestuurd vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk. Sent with my iPhone 6 with Tapatalk.

• Like Like x 1
  5. NathanAlbertini Redstone Miner DRC Veteran

Het idee is denk ik ook wel goed bedoelt alleen toch echt weer te makkelijk! En het gaat toch niet alleen om de donateurs op survival of wel soms ? Het gaat ook om de mensen die net beginnen en die niet donator zijn dat zij dan wel de survival-feeling krijgen.

• Like Like x 2
  6. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

Ik denk dat je dit niet bij wood moet doen, maar alleen bij de dingen die op de grond liggen. (Dirt, sand, clay)
    Ook is het handig om de dingen die je daar kan hakken onverkoopbaar in de admin shop te maken.

En misschien is het een idee om een regel op te stellen dat als je een boom hakt dat je altijd een sapling moet terugplaatsen, ook al is dat wel moeilijk te controleren.

Last edited: Aug 21, 2015
    • Like Like x 1
  7. Ranger_Mann Gold Miner DRC Veteran

Misschien een idee om het toch wat geld te laten kosten om het te unlocken of zo iets? Je hebt verschillende kamers met verschillende blocks, en je upgrade als het ware naar waar je mag en waar naar je niet mag. Maar zoals iedereen hierboven al gezegd, het verpest het idee van survival wel een beetje. Ook mag je volgens mij helemaal niet enorme delen weghalen in de desert en clay biomes, dus moet je daar doen aan terra forming.

• Like Like x 1
  8. Absurtois Iron Miner DRC Veteran

Vind het zelf ook een goed plan, maar het moet niet te makkelijk zijn, zoals ik hierboven al heb gezegd. Maar ik maak me gewoon beetje zorgen om de donators. Meeste gebruiken al die feed en heal commands, wat je niet echt een survival gevoel geeft. Als ik nu kijk naar nieuwe spelers, en zij willen ook nog iets bereiken met deze server(dus langer spelen dan een dag) dan zie ik ze toch nog vaak bij de foodspawner. Ik denk dat een ronde van 30 min, om de twee uurtjes kan. Dan is het niet te makkelijk. Als je echt die survival feeling wilt hebben, dan is het een ronde van 15 minuten, om de twee uurtjes.

Vestuurd vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk. Sent with my iPhone 6 with Tapatalk.

• Like Like x 3
  9. iiJochem Obsidian Miner DRC Veteran

Maar ik vind sowieso al dat het niet echt survival gevoel meer is met een admin shop, en choptree etc.

Maar verder heb je een goed punt.

10. Dracindo Forum Lizard Staff Member Forum Moderator

De suggestie hier begint dan eerder te lijken op de prison mijnen en, zoals gezegd, neemt dat het survival gevoel nog meer weg.
    Survival is ook niet echt survival meer, maar met de toevoeging hiervan, moet er heel wat veranderd worden en het zal geen oplossing zijn tegen de regel. Mensen zullen alsnog biomes uit kunnen graven. In mijn ogen lijkt dit onnodig veel werk zonder al te veel resultaat.

Dan is het makkelijker een plugin er in te gooien die automatisch een sapling plaatst als je een boom kapt.

Wie meer een survival gevoel wilt kan naar factions gaan. Overleven van andere spelers is veel lastiger dan van mobs en uitgraven van gebieden maakt toch niets uit.

Voor een echte survival feeling: speel Hardcore mode op single player. Dood = alles weg. Wereld, stats, echt alles. Full delete.
    1 keer gedaan. Ik stierf in de nether, werd beschoten door ghast, een pigman werd mee geraakt en zijn matties begonnen mij in de rug te duwen. Toen de situatie uit de hand liep, rende ik weg, maar aan de andere kant van een smalle brug werd ik geduwd door nog een pigman en stierf.

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
  11. NathanAlbertini Redstone Miner DRC Veteran

R.I.P draakje

Ontopic : ik weet het is niet mijn topic alleen ik ben dan wel even benieuwd! Als er toch een mogelijkheid is om zoiets er in te zetten hoe zou het dan moeten? Bijvoorbeeld echt een prison mine er spoort van maken ,of gewoon een kleine boime?

12. AngeloHo Gold Miner DRC Veteran

Eigenlijk zeg je dus dat, als zand te makkelijk te krijgen is het de 'survival gevoel' wegneemt, maar zand is altijd al makkelijk te krijgen ook bij single player hardcore. Het enigste wat je daar hoeft te doen is zand te zoeken (wat normaal gesproken heel makkelijk is) en het daarna graven. Dat zand zo makkelijk te krijgen is op single player hardcore neemt dus het 'survival gevoel' weg, niet? Waarom geld dat dan wel bij Sjors zijn idee?

En zelfs had je het niet over zand maar over Clay, waarom zou Clay het 'survival gevoel' wegnemen als het makkelijk te krijgen is. Clay is een blok dat alleen word gebruikt om gebouwen te maken. Clay heeft verder helemaal geen nut, waarom zou zo'n blok het 'survival gevoel' wegnemen?

En als je het er overhad dat het niet zo erg is dat de blokken zo makkelijk te krijgen zijn maar dat het teveel op prison lijkt en dat mensen alsnog biomes zullen weghakken. Van mij apart mag je ook een hele nieuwe wereld maken waar je zand, clay etc mag graven, maar dat lijkt mij teveel werk, dus is het idee van Sjors om huisjes te bouwen waar zand, clay etc kan graven is niet zo gek. Het lijkt misschien een beetje op prison en misschien voelt het een beetje als prison, maar denk je serieus dat de meerderheid dit wat kan schelen? Ik denk het zelf niet. En ik denk wel dat dit verkomt dat mensen biomes zullen weghakken. Waarschijnlijk zullen mensen dit alsnog doen, maar het zal minder worden, net als een bij een anti-cheat plugin. Denk je echt dat een anti-cheat plugin ervoor zorgt dat iedereen stopt met cheaten? Nee, maar het zorgt ervoor dat het minder wordt.

Leuk idee. Ik zou dit alleen gebruiken bij Clay en zand, want zover ik weet zijn dat de enigste blokken die je niet mag graven.

13. Sgt_DeathReaper Redstone Miner DRC Veteran

als je nu gewoon een 2de wereld een kleine er bij maakt met hooguit van elke biome 1 en dat als resorse world maakt dat je daar alles ui kan halen en 1x per maand gereset word lijkt me beter bliojft het survival en de wereld blijft ook heel :p

• Like Like x 3
  14. Brian98 Stone Miner DRC Veteran

inderdaad goed idee !
    --- This message was merged, Aug 21, 2015 ---
    zoiets zou ook kunnen ja...
    goed idee !

15. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

1. Prison.
    2. Te gemakkelijk.
    3. Dit idee hebben we jaaaaaaaaaaaaaren terug al eens ingevoerd en dit was het gevolg:
    . . . . . . 1. Spelers hielden er niet van.
    . . . . . . 2. Het veroorzaakt lag.
    . . . . . . 3. Spelers zijn in de war en bouwen in de verkeerde wereld.

Geen voorstander. Topic gesloten.

• Like Like x 2
Thread Status:
Not open for further replies.