Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by Anesitas, Aug 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

De afgelopen dagen ben ik wat actief bezig geweest met rondlezen op het forum. Aan de hand van deze dagen heb ik besloten om dit topic te openen, ik zal eerlijk waar zeggen dat ik mij extreem erger aan het soms kwalitatief teleurstellende taalgebruik.

Mijn voorstel/Suggestie: Stel een forumregel in over taalgebruik en gebruik van de normale taalregels.

Ik heb het hier niet over zomaar per ongelijk 'neit' in plaats van 'niet', ik heb het over mensen die hele berichten schrijven zonder ook maar één keer de enter toets aan te raken. Soms moet ik een bericht twee keer opnieuw lezen om te kunnen begrijpen wat een persoon probeert te zeggen.

Ook zijn er mensen die gehele posts onderstreept, vetgedrukt of cursief schrijven. als hier dan ook nog eens overal gwn in plaats van gewoon en wrm in plaats van waarom in staat, wordt ik om het vriendelijk te zeggen een beetje verdrietig.

Waarschijnlijk dat jullie nu denken, die SemCerteza is ook maar een vervelende klier hoor. Ja dat klopt, ik ben een gigantische boeman. Echter heb ik wel geleerd van mijn ouders dat het niet uit maakt of je 10 of 25 bent. Je kan nog steeds je best doen om gewoon een behoorlijk verhaal op papier te zetten.

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
  2. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Hey sem,
    jij verwacht dus dat kinderen van 12 jaar 100% ABN kunnen praten/typen? dat heb je volgens mij goed mis...
    dit is geen boek die 100% perfect nederlands hoeft te zijn... en als mensen iets DUIDELIJK willen maken dan word het vaak dik gedrukt onderstreept of schuin getypt.
    en ik vind dat je zelf ook op je taalgebruik moet letten! dus ni meer zoiets typen als wat hieronder staat
    ik ken wadu langer dan vandaag en weet dat hij goed zijn best doet om netjes te typen enzo maar als ik het me goed herinner is wadu ook pas 12 jaar... ik ben 20, slecht in talen mijn typkunsten zijn slecht dat weet ik van mijzelf
    maar ik doe mijn best net als wadu... kom ik dan ook net uit de luiers?
    ik vind dat jij niet het recht heb om te zeggen wat andere mensen moeten doen, dat kunnen ze zelf ook bepalen

wat ik je duidelijk wil maken is dat niet iedereen naar de universiteit gaat, ik ben beter in handwerk zoals muren bouwen en elektrische
    installaties, jij bent beter in theorie zoals boekhouding en administratie..
    zo heeft iedereen zijn eigen richting

ik ken een wijs man, geeft les op de universiteit is wetenschapper in het gedrag van vogels, voornamelijk koolmezen en zelfs die man maakt zo nu en dan een typfout...

dus of je nou 10 of 25 bent, iedereen zit anders in elkaar, laat elkaar zo typen als hoe hij wilt, iedereen doet wel zijn best om het netjes te houde

• Like Like x 9
  3. UltraVioletGamer Gold Miner DRC Veteran

Hoi ik vind dat je eigenlyk wel zeluf mag bepaalen hoe je een verhaal probeerd duidelyk te maaken of een standpund neertezetthu dus tja veel zin heeft het natuurlijk niet om er beslag op te lggn wnt ander zal dit wel in de server regels
    of Forum regels-- staan :) << deze happy face is gewoon net alsof gehehe

• Like Like x 6
  4. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

over da beslag gesproken ik ga weer keer taart bakken denk :D I <3 taart!

• Like Like x 4
  5. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Dit vind ik heel beledigend aangezien ik al in het 2de middelbaar zit.
    Dus ik kom ni 'juist uit de luiers' zoals jij het wil noemen.

Iedereen heeft zijn vak zoals Dutch al zij;
    Hij is beter in handwerk, anderen zijn beter in Administratie enzo;
    Wel mijn beste vak is Wiskunde.

Iedereen heeft zijn aanleg voor iets,
    iedereen heeft zijn eigen persoonlijkheid,
    iedereen heeft eigen meningen over hoe belangrijk hij/zij het vind om de enter toets in te drukken.

En je hoeft niet voor elke zin de Enter toets in te drukken;
    Je browser gaat automatisch de zinnen opsplitsen waanneer de ze niet meer in de frame kunnen.

En de reden waarom ik ni schrijf ipv niet is omdat we tijdens de pauze ook geen AN spreken,
    maar een lichte aanpassing ervan,
    en ik vind het prettiger om te schrijven hoe ik het juist voel om te schrijven,
    dan om constant te letten op je hoofdletters en enters.

Oh, en ik heb deze zin speciaal voor jou in paragraven opgedeeld.
    Zo zag het eruit zonder paragraven: http://puu.sh/3Z778.png

Mvg,
    Wadu

• Like Like x 5
  6. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Beste SemCerteza,

Ik denk dat je je punt gemaakt hebt en dat de eerste reacties ook wel duidelijk zijn. Soms zit het hem niet in hoe je schrijft, maar wat je schrijft. Zo vind ik het persoonlijk zeer correct, om mensen niet persoonlijk aan te valken en iedereen met respect te behandelen.

Het komt er in het kort op neer, dat er geen forum regels komen voor taalgebruik. Wij beoordelen veel topics aan ons. Mochten we de toonzetting, taal of manier van benaderen niet correct vinden, dan vragen wij of de schrijver zijn post op een andere manier vorm kan geven. Zo houden wij het prima uit. Frustratie komt juist van het in hokjes proberen te wringen. Als wij mensen gaan opleggen hoe ze een topic vorm moeten geven en hoe ze moeten schrijven, zal er meer op de vorm worden gelet dan op de inhoud. Het gaat toch om de inhoud?

Dus nogmaals dank voor je topic.

Met vriendelijke groet,

Koolmees71

• Like Like x 7
  7. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Ja natuurlijk, er hoeft ook niet verwacht te worden dat wanneer je een bericht schrijft alles geheel correct is. Maar het is me opgevallen dat het vooral gebeurt in topics waar mensen heftig aan het discussiëren zijn.

Voor wat betreft het persoonlijk aanvallen van mensen, dit was inderdaad niet netjes van mij. Ik zal eerlijk zeggen dat hier heel veel emotie mee gemoeid was, maar dat is een verhaal apart.

@Wadu436, ik had het over af en toe gebruik maken van de enterknop. Ik had het niet over gebruik maken van Nijntjetaal (Uitleg: Als je een boek van Nijntje leest, het zijn korte regels en elke zin begint op een nieuwe regel) dus op die manier heb ik het niet bedoeld.

• Like Like x 1
  8. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

*Facepalm*
    Dan zal ik maar gewoon typen zonder enter he, als dat toch ni goed voor je is.

• Like Like x 2
  9. thommy_99 Obsidian Miner DRC Veteran

mensen ik denk dat dit onmogelijk is en dat abn iets is voor op school, nu het vakantie is wil ik daar echt ni aan denken.
    een groot probleem is ook dat vlaams net iets anders is dan nederlands en er overal een ander dialect is in vlaanderen (kzenne kik van de kempe), maar voor mij is het wel oke als bijvoorbeeld de overdreven posts aangpakt worden (echt dialect of schrijven zoals je iets uitspreekt)

10. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Duidelijk?

Topic gesloten.

• Like Like x 2
    • Funny Funny x 1
Thread Status:
Not open for further replies.