Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by wpinda, Mar 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wpinda Diamond Miner DRC Player

ik krijg deze melding als ik bepaalde games speel (TF2, ORION: Dino Horde, Tribesascent) http://puu.sh/7sZtP.png
    hierdoor kreeg ik laatst ook een bluescreen. ik dacht dat dit lag aan dat de games te veel RAM krijgen (en de PC te weinig) weet iemand hier een oplossing hier voor?

2. YCGamez Redstone Miner DRC Veteran

Ik heb zelfde probleem

3. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Hoeveel MB RAM heb je ?
    Hoeveel MB zit er op je hardeschijf ?

Een oorzaak kan zijn is als volgt > Te weinig RAM, je pc gaat over op virtuele RAM(pakt mb van je hardeschijf) als je hardeschijf ook al vol zit dan krijg je dat soort meldingen lagg. (blue screens? Not sure.)

Als je hardeschijf vol is probeer hem te legen door onbelangrijke stuff te verwijderen.
    Eventueel meer RAM kopen. (dit is beter RAM is sneller dan hardeschijf)

4. YCGamez Redstone Miner DRC Veteran

4GB RAM en 250GB HDD heb ik,
    Nog lang niet vol

5. ADEdge Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Een toevoeging aan altin :P
    Wat altin zei is waar je kan het instellen hoeveel GB virtueel maakt vanaf je Hardeschijf.

Deze site kan je helpen : http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7

6. Boins Gold Miner DRC Veteran

Hallo,

Open taakbeheer en kijk eens wat er open staat en hoeveel geheugen het inneemt. Skype neemt soms al 200mb in, en alle andere kleine progjes. Maar moest Firefox, of een andere browser open staan als je speelt dan kan dit de reden zijn waarom je ram veel in gebruik is.

Onnodige zaken kan je altijd afsluiten of geforceerd sluiten. Vb als je minecraft speelt dan kunnen alle browsers afgesloten worden, of steam/origin als je dat moest draaien, enz.

7. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Aanvulling op Boins > http://puu.sh/7teO9.png
    Geheugen(Memory) staat hoeveel mb een bepaalde programma gebruikt. 1024 mb = 1gb

8. wpinda Diamond Miner DRC Player

Ik heb 8 gigabyte RAM....
    IK Weet niet precies wat HDD is maar ik heb ong 1tb opslag geheug (nog langgg niet vol)

9. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Hmm intressant.
    Ik heb morgen les in Aries(Hardware) Ik zal het aan me leraar vragen.
    In de hoop dat hij meer weet
    HDD = je hardeschijf :p

EDIT : 1ding is duidelijk je hebt niet genoeg geheugen (RAM)
    Hoe kan dit komen? > Virussen.
    Je pc voert dingen uit op de achtergrond, bepaalde programma's die jij niet kan zien(soms wel in taakbeheer).

Wat je kan doen is het volgende :
    https://www.malwarebytes.org/ deze programma zorgt ervoor dat je al die virussen en spyware malware allemaal weg gaan en kapot gaan.
    Werkt dit niet ? Dan moet je je Operating System eruit gooien, formateren blablabla
    Dan weetje zeker dat je een schoon PC hebt.
    of meer RAM kopen. (maar lost tijdelijk je probleem op)

Wat nog een mogelijkheid is > Je PC is een ZombiePC.
    Dit betekent Botnets. Een hacker heeft over 1miljoen computers iets geinstalleerd(hoe? door bijv een torrent of spelletje etc.) op je pc zodat je pc 1Ghz en 1g RAM gebruikt > dus in totaal 1miljoen RAM en 1miljoen Ghz bij wijze van spreken voor de hacker(host)
    1host > Hacker
    1miljoen PC's > waar jouw ZombiePC deel van uitmaakt.

Hoop je te geinformeerd te hebben.

Last edited: Mar 14, 2014
  10. wpinda Diamond Miner DRC Player

1394811389627.jpg
    Deze virusscanner heb ik nu
    Ik ga er van uit dat deze niet slecht is
    Ik doe regelmatig scans en hij heeft verder al een aantal virussen gedetecteerd (op de pc van me moeder)

11. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Ik heb Norton. "een van de beste virusscanners van de wereld" zeggen ze.
    Maar norton verwijderd voor mij geen Virussen > Hij blokkeerd ze.
    Wat hij wel verwijderd is cookies o.0

Ik heb sinds kort MalWare en deze heeft ongeveer 13-20 spyware virussen en andere bullshit verwijderd van me laptop.
    Nu gaat me laptop weer wat sneller ;)

Ik bied hier de hulp om je PC te "genezen" als je van dingen uit gaat (wat nooit goed is..) moet je het lekker zelf weten.
    Ik zeg alleen dat de meeste 10-14 jarige vrij weinig de gevaren zien van dingen downloaden van het internet.

Btw je hebt hulp gekregen van me leraar die afgestudeerd is in hardware/software aan de universiteit.
    Hij is dus niks voor niks een leraar...

Ik ga er van uit dat je een gekochte virusscanner niet altijd kan vertrouwen.

12. wpinda Diamond Miner DRC Player

Oke ik heb wat geïnformeerd over de virusbeveiling. Bijna iedereen kent het en vertouwd het (die ik ken) (ook volwassenen)
    Ik betaal er 60 euro per jaar voor
    Hij verwijderd zeker virussen. Mijn moeder had een virus gdwnld en dat werd direct verwijderd
    Ook komt er elke week een computerclub bij ons in het kantoor die allemaal trend micro gebruiken

Ik ben er dus vrij zeker van dat dit een goede virusscanner is.
    Ik zal toch voor de zekerheid die malwarebytes is proberen

13. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Ik snap dat je dat denkt.
    Maar we leven nu al in 2014.
    Technologie is dus ver vooruit, dus ook virussen.

Wat ik eerder heb beschreven is, je download iets bijv. torrent en in die torrent zit een klein programmatje.
    Je virus ziet dit niet als gevaar, want het is inactief.
    Zodra de hacker besluit van Oke nu wil ik zijn RAM en Ghz gebruiken, dan word het programma actief.
    Dan is het al te laat want je virus scanner denkt van ow das geen bedreiging laat maar lekker runnen.
    Snap je het nu ?

Goed dat je malware probeert. je zal zien hoeveel dingen hij werkelijk vind ipv je virusscanner

Last edited: Mar 15, 2014
  14. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Zoals altin zegt, vertrouw nooit 1 virusscanner.
    Ik heb Mcafee, dat volgens hun 99.9% van alle virussen verwijdert, en beter is dan de rest, die 99.7% verwijderen.
    Laatst vroeg een vriend aan me hoeveel processen van een programma openstaan had, en ik had er 15, wat volgens hem wees op een virus (hij was fout, bij 16 was het een virus). Dus toen heb ik Malwarebytes en nog vele andere scansop me pc gerunt, en heb er uiteindelijk zo'n 20 PUP's (Potentially Unwanted Programs) afgesmeten (Zelfs die babylon van 1 jaar geleden stond er nog op) en mcafee had er geen enkele van gedetecteerd

• Like Like x 1
  15. wpinda Diamond Miner DRC Player

Kleine opmerking: er komen regelmatig updates voor en elk jaat ziozo een totaal vernieuwde versie
    Ik ben verder nog niet toe gekomen aan het opstarten van me pc(ouders)

16. Nobody4life Obsidian Miner Staff Member Forum Moderator

Virussen zijn tegenwoordig zeker niet het gevaar. Microsoft heeft tegenwoordig zijn eigen gratis virusscanner. Het is mailware en bitcoins die het probleem zijn. Torrents zijn ook geen gevaar als je weet van waar deze komt. Ik download veel films en series maar enkel van uploaders die ik weet dat te vertrouwen zijn. Persoonlijk is het gevaarlijkste/ambetantst de programma's die mee installeren bij iets anders. Deze zijn ongewild en starten altijd mee op. Als je iets installeert kijk ik bijna altijd bij mn lijst van programma's als er niks bij komt.
    effe ontopic: zijn al je drivers wel up to date. Ook degen die je niet weet dat je hebt. Slimdrivers is een gratis en veilig programma dat al je drivers controleert en waarbij je ze makkelijk kan updaten en ook backups nemen. https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

17. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste,

Als je wilt dat je PC het doet, dan doe je wat ik je verteld hebt hierboven.
    Wil je dat niet doen? Dan ga je naar een Pc winkel/pc fixer die je hetzelfde vertelt maar dan 50 euro per uur.

MAILWARE EN BITCOINS ARE YOU SHITTINGGGG MEEEE BRO?

De rest van jouw post klopt op 1ding na. virussen zijn zo sneaky dat jij of je systeem het niet zien.
    Drivers is niet het probleem.
    Wil je een goede virusscanner? Download dit gratis. https://www.malwarebytes.org/ ipv weggegooit 60 euro

18. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Ipv windows defender gebruik je beter Avast Antivirus

MalwareBytes + Avast = Allround protection.
    MalwareBytes voor de PUP, sneaky virussen enzo, Avast voor Firewall, Scannen voor openen, Internet Security, ...

19. wpinda Diamond Miner DRC Player

sorry dat ik het druk heb....
    ik ben gwn nog nergens aan toegekomen (ik reageer steeds met me mobiel)

Edit: ik kan hem niet downloaden.... (chrome)
    als ik op de download knop druk niks
    Edit2: via internet explorer geeft hij deze melding http://puu.sh/7xwTj.png

Last edited: Mar 16, 2014
  20. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Bij mij werkt het

Thread Status:
Not open for further replies.