Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by bravo229, Sep 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bravo229 Guest

Hi DRC spelers!

Ik had teveel vrije tijd op school dus dacht ik; Laat ik eens een mooie skyblock tutorial gaan schrijven.
    Hopelijk komen er hierdoor weer wat meer spelers op skyblock en snappen ze wat beter wat ze aan het doen zijn.

1. Wat is skyblock.
    Skyblock is een gamemode in survival. Als je start krijg je een piepklein, vliegend eilandje.
    Daarop staan alleen een boom en een chest. Van de boom krijg je saplings, en in de chest zitten een aantal dingen:
    - 2 water buckets
    - 1 lava bucket
    - wat seeds
    - cactus
    - sugercane.

Als je voor de chest 1 block diep graaft vind je 3 sand.

Het doel is om dit eilandje groot te maken.

2. Beginnen.
    Als je in de hub komt zijn er 2 opties:
    - Ga via de portal naar skyblock.
    - Klik op het compas en kies het grass block.

Als je op de server bent wil je het island aanmaken. Dat doe je met /is create.
    Je komt nu op dat piepkleine eilandje van hierboven. Het doel is om dat uit te breiden.
    Als eerste zorg je dat je wat saplings van de boom krijgt.
    Maak van het hout wat je krijgt eerst een wooden pickaxe.
    Let er ook op dat het island ten allen tijde goed verlicht word.
    Let er ook op dat je tenminste 1 grassblock overlaat. Anders moet je dure grassblocks kopen. Als je 1 grassblock hebt en je legt er dirt tegenaan groeit het grass over de dirt heen.

Cobble stone generator
    Nu ga je een cobblestone generator maken. Dit is 1 van de dingen die typisch voor skyblock zijn. Hier zal je nog veel tijd in moeten steken en je wilt dus een zo snel mogelijke generator.
    Maar eerst maken we een basic generator.
    Een voorbeeld hiervan is te vinden in de spawn. Typ /spawn om daar te komen.

Als je de generator af hebt ga je eerst wat cobble hakken en breid je je island wat uit.

Infinite water source

Een infinite water source zorgt ervoor dat je nooit te weinig water hebt.
    Als je de generator af hebt ga je eerst wat cobble hakken. breid je island wat uit en maak een infinite water source. Hiervoor zijn twee manieren.
    Code:
    Legenda:
    1 teken is de grootte van 1 block.
    ~ = Water source
    ∞ = Infinite water

Manier 1:
    ~∞~

Manier 2:
    ∞~
    ~∞

Met deze versie kan je overal water uithalen.
    Nadat hij gemaakt is ziet hij er zo uit:

∞∞
    ∞∞

Mobspawner

Hierna wil je een mobspawner gaan maken. En nee, niet zo'n afgezaagd plateau waar geen torches opstaan zodat er s'nachts mobs spawnen en je 20 keer doodgaat. Hiermee krijg je een overvloed van mobdrops zoals o.a. bones en string (Handig voor het maken van wool). Maar je kan er ook duurdere dingen mee krijgen zoals redstone, glowstone, armor en als je zombies doodslaat is er een kans op iron.

Hier zijn 2 tutorials voor mobspawners:

Let erop dat je hiervoor geen bepaalde hoogte nodig hebt omdat dit op skyblock is. Daar kan je door alles goed op te lichten zorgen dat er bijna geen enkele mob buiten spawnt. aangeraden hoogte is 21,5 omdat de mobs (witches niet) dan een half hartje over houden. Let erop dat je dat halve blokje aan de onderkant van de buis maakt en niet bovenaan.

Tip: Er kan veel cobble worden bespaard door de hoekjes niet op te vullen. Verder raad ik aan om om ook deze op 21,5 hoog te bouwen. Je kan bij deze net zoals bij de eerste ook een buis onderaan maken zodat de mobs niet alle kanten opvallen.

Mocht je al (veel) verder zijn kan ik je deze mobspawner aanraden:

Er zijn geen dingetjes hier. Gewoon bouwen zoals verteld word.
    Op de server werkt hij echter minder efficiënt.

Dieren
    Om dieren te krijgen heb je een grass plot nodig. Een plot van 10 x 10 is aan te raden, maar het kan ook op 1 grassblock als je (HEEEEEEEL) erg veel tijd hebt of geluk natuurlijk. ;) Het laten van spawnen van dieren kan erg lang duren. Bij mij de eerste keer 5 weken. Het is een kwestie van veel online zijn en (zoveel mogelijk) minimaal 21 blocks van de grassplot vandaan blijven.

3. Gevorderd.
    Als je een leuk island hebt kan je beginnen aan dingen als villagers.
    Met deze villagers kan je ruilen, en iron golem farms maken. (Er zijn maar 10 villagers toegestaan.)

Hier is een tutorial voor een iron golem farm:

Je mag maar 10 villagers gebruiken! Dat is overigens ook het minimale aantal om een iron farm te laten werken.

Verder kan je van alles bouwen. Wees creatief!

4. Commands.
    /
    help
    Geeft je een boekje met daarin alle nodige commands.

5. Doneren.
    Je kan uiteraard ook voor skyblock doneren. Dit geeft je de volgende mogelijkheden.

Kijk hier om alle ranks te bekijken:
    http://shop.drc.ms/category/250478
    Door op "buy" te klikken kan je ook even bekijken wat je bij deze rank krijgt.

6. Tips.
    - Maak een shop om wat geld te verdienen. Dit kan zonder ranks, maar dat is minder betrouwbaar/makkelijk.
    - Wees vriendelijk en eerlijk.
    - Hier mag je 10 dieren van elke soort houden i.p.v. 5.
    - Wacht niet te lang met je mobspawner.
    - Als je zo veel mogelijk punten wilt voor je island gebruik dan stone brick.
    - Zorg ervoor dat je een ironfarm en traderoom in 1 maakt.
    - Maak een snellere cobblestone generator. Er zijn vast wel spelers die je die van hen willen laten zien. En geloof me. Je hebt echt veeeel eerder al die cobble bij elkaar gehakt.
    - Als je naar iemand tpa't die je niet 100% kan vertrouwen, leg dan even je dure spullen uit je inventory
    voordat je ze kwijt raakt.
    - Maak die iron farm echt af. Het is verschrikkelijk fijn om hem te hebben.
    - Laat alleen villagers met goede trades leven. maak de slechte af en zet er een nieuwe voor in de plaats.
    - Als je villagers breed moet je met beiden 1 trade doen en ze moeten daglicht hebben.
    - Door een andere trade te doen bij villagers kan je die ene die onbeschikbaar is weer vrijspelen. (Hier moet je soms meer dan 1 trade voor doen.)
    - Verkoop dingen als logs, cobble, gunpowder etc. in de shop.
    - Doneren. ;)

Mvg, bravo229

Attached Files:

• Like Like x 1
    • Winner Winner x 1
    • Friendly Friendly x 1
    • Useful Useful x 1
  2. jlrens Redstone Miner DRC Veteran

Al wist ik alles, ik beschouw mezelf onder andere inmiddels als een SkyBlockPro, dit is een handige en vooral uitgebreide startup handleiding voor beginners..!

3. bravo229 Guest

Dat was exact de bedoeling dus das mooi. =)

Thread Status:
Not open for further replies.