Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by r03n_d, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. r03n_d Stone Miner DRC Player

*Minecraft naam: r03n_d
    *Wat heb je gedaan: /fly in mobarena
    *Wie heeft je gebant: Brammes

Verweer: zowel in de server regels als in de regels geplaatst op de borden in de mobarena staat niet vermeld dat je niet mag vliegen in de mobarena. Daarnaast heeft niemand mij verteld dat ik niet mag vliegen, dus vind ik mijn ban onterecht. Ik heb geen regels overtreden, en de hoogte van de mobarena staat ook toe dat je goed van /fly gebruik kan maken.

Voorstel: mijn temp. ban ongedaan maken, en de regels aanpassen. Het probleem ligt hem namelijk niet bij mij, maar aan de niet sluitende server/mobarena regels.

2. Mitch161 Obsidian Miner DRC Player

Ban blijft imo, je snapt toch zelf wel dat vliegen het oneerlijk maakt? Moeten we daar dan echt een sign voor plaatsen met niet vliegen? --'

3. r03n_d Stone Miner DRC Player

Als je er mensen voor wil bannen wel ja?
    Er worden regels voor de mobarena opgesteld, maar dit staat er niet bij, maar er word wel naar gehandeld.
    Dat mensen niet mogen griefen lijkt me ook nogal makkelijk te bedenken, maar daar worden wel borden voor geplaatst.

"Meneer u bent aangehouden wegens te hard rijden op de Autobahn. Er geldt hier geen maximumsnelheid maar u reed gewoon veel te hard."
    Is zo'n beetje het zelfde.

Als we het over common sense gaan hebben, waarom worden deze regels dan expliciet genoemd in de server regels?
    Had ik ook niet gewoon aangesproken kunnen worden dmv /msg? Zo van; /fly is niet toegestaan in de mobarena.
    En als ik dat niet gezien heb, zou een kick met een dergelijk bericht als toelichting ook volstaan.

4. r03n_d Stone Miner DRC Player

Ik wacht nog steeds op een reactie. Het gaat me niet om de tijd (was maar 3 dagen, nu nog 18u), maar om de manier waarop deze ban tot stand is gekomen.
    Ik ben zelf jaren lang (nee geen overdrijving) moderator geweest op een andere site, waarbij we mensen eerst waarschuwden. Na 3 waarschuwingen (óf bij grove overtredingen, waarvan hier geen sprake is, anders had ik geen 3 dagen ban gekregen) kreeg de persoon in kwestie pas een tijdelijke ban. Mensen die opzettelijk de boel verziekten kregen wel direct een ban. Dit hoor je aan te kunnen voelen bij een dergelijke taak, en je dient dus onderscheid te maken tussen opzettelijk wangedrag of onwetendheid. Of in dit geval {zie 1e en 3e post}.
    Wat je dan creëert is dat een persoon ook zijn eigen verhaal kan laten horen. Jullie geven mensen die kans niet, want dan zijn ze al gebanned. En als mij iets duidelijk is geworden in deze forumsectie is het dat jullie veel liever bannen dan unbannen. Ik vind dat erg jammer om te zien, want wat mij betreft heb ik een legitiem verweer waar slechts ontwijkend op geantwoord word. Bijna alsof jullie gewoon iets hebben van, die r03n_d doet mij te lastig, daar heb ik geen zin in.

Oja, er staan een aantal topics in deze sectie die volgens mij nodig verhuisd dienen te worden naar hier; http://www.dutchrastacraft.nl/index.php?forums/unban-aanvragen.49/
    Een tip voor de forumleiding: maak ingame mods ook forum mods. Het is een beetje zinloos dat daar weer iemand anders voor nodig is.

5. Mitch161 Obsidian Miner DRC Player

Dat laaste +1, maar over je ban. Er staat idd nergens dat je niet mag vliegen in de mob arena. In de oude mob arena was dit wel.
    Dat wij liever bannen is niet helemaal waar. Okey Niet vliegen in de mob arena staat nergens duidelijk aan geduid. Dit was eerst wel zo.
    Dat hoort dan nu ook te worden aangepast zodat misverstanden worden voorkomen. Verder gaat brammes hier over omdat hij jou heeft geband. De ene waarschuwd de speler eerst en ja de andere bant de speler. Voor de meeste spelers was deze regel volgens mijn wel duidelijk omdat het amper gebeurt. Vandaar dat ik zo reageerde in mijn 1e post. Je hebt wel gelijk er moet duidelijk worden aangeven wat niet mag. Eigelijk is het zelfde als geen dirt huizen bouwen. Dat is ook een regel die nergens te vinden is, maar ook dat is een regel die wel duidelijk is, lijkt mij.

Dat laaste is idd wel handig maar vind het zo ook goed...

6. r03n_d Stone Miner DRC Player

Hallo Mitch,
    dit is inderdaad de reactie die ik graag wilde zien. Dank voor het begrip in ieder geval ;)
    Mijn doel was niet om jullie te fucken hiermee, maar om nieuwe spelers te helpen. Ik ben namelijk nooit eerder in een mobarena geweest, met de oude wereld had ik net een klein huisje gebouwd, en toen werd die wereld opgeheven.

Wat mij betreft mag dit topic ook gelocked worden (en tevens dus ook verplaatst), ik ben tevreden met de reactie van Mitch.

7. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

#slotje [opgelost]

Thread Status:
Not open for further replies.