Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by Producer, Feb 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Producer Gold Miner DRC Veteran

Beste DRC-staff,

Ik heb zojuist een ban gekregen (17:10) op 15/02.
    • Minecraft naam: Producer
    • Wat heb je gedaan: Itemduplicator
    • Wie heeft je geband: Niet bekend
    Ik had veel rails nodig en ik had gehoord dat er iets bestond waarmee je oneindig veel rails kunt krijgen, dus probeerde ik het. Ik ben al heel lang lid en ben een grote donator op verschillende servers, en het is zeker niet de bedoeling om de regels te omzeilen en het geheim te houden. Het laatst dat ik de regels had gelezen was zeker een jaar geleden, maar in de loop van tijd veranderen die regels en daar heb ik totaal geen rekening mee gehouden. Volgens mij is de regel nog vrij nieuw, omdat hij er van onder toegevoegd is (Artikel 28). Ik was nog niet helemaal op de hoogte dat het verboden was, ik had het ook open en bloot gebouwd bij mijn huis en was er zelfs over aan het praten met mensen.

Ik begrijp dat ik een fout heb gemaakt en dat ik zelf maar moet zorgen dat ik de regels ken, maar ik zou toch graag een unban aanvragen, omdat ik heel veel op drc speel en ik al heel veel gedoneerd heb aan DRC.

Met vriendelijk groeten,

Producer

• Like Like x 6
    • Agree Agree x 3
    • Funny Funny x 2
    • Optimistic Optimistic x 2
  2. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Als je graag tijdens je vakantie niet op DRC wou gaan, had je het ook gewoon mogen zeggen hoor ;)

Artikel 28 is een oude regel, hij bestond al heel lang. Maar ik heb een korte periode terug de regels opnieuw getypt voor Jelle. Dit omdat de regels op het engels forum en het nederlands forum niet meer overeen kwamen.

Als we dat vergeten, houden we deze regel over:
    Maargoed, je hebt je ban ontvangen van @koolmees71 en dus zal hij je topic behandelen. Ga ondertussen ergens in de zon zitten.

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
    • Funny Funny x 1
  3. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Producer,

Duplicators bouwen is iets wat al vanaf het begin niet mag en dat weet iedereen. Die regel staat er al in zo lang ik op DRC zit. Je bent niet de eerste die dit probeert.

De manier waarop er in de chat over gesproken werd (zeker niet open en bloot) verraad me dat je donders goed weet dat het niet mocht. Je verhaal is dus echt een beetje slap.

We gaan in beraad hoe we dit gaan oplossen.

Wie wist hier allemaal van behalve bloedbaard en spooky?

vriendelijke groet

• Agree Agree x 1
  4. Producer Gold Miner DRC Veteran

Het kan ook goed zijn dat ik de regel gewoon over het hoofd heb gezien. (Mijn excuses) Ik dacht omdat hij helemaal beneden stond dat hij later was toegevoegd.

De "machine" stond in een klein onafgewerkt huis dat niet helemaal bedekt was, dat ik gebruikte om mijn spullen te bewaren voor de 1.8 reset.
    --- This message was merged, Feb 15, 2015 ---
    @spooky321 heeft zonet gestuurd naar mij dat hij ook gebant is.
    Hij heeft de "machine" niet gebruikt of gemaakt, ik heb het alleen voor onze guardian farm gebruikt. Hij wist ook dat ik het op deze manier rails verzamelde, maar hij wist ook niet dat het tegen de regels is.

EDIT: Buiten hen wist (volgens mij) niemand hiervan, of ik heb het in ieder geval niet tegen andere mensen gezegt.

Last edited: Feb 15, 2015
    • Agree Agree x 1
  5. spooky321 Redstone Miner DRC Veteran

Hoi,

Er staat ook dat ik geband ben voor duplicator niet melden. Ik ben me helaas van geen kwaad bewust. Wij waren gewoon lekker bezig met onze guardian farm en ineens staat er dat ik iets heb verzwegen. Ik wist absoluut niet dat je dit niet mocht maken of dat dit behoorde tot een 'bug' of 'glitch'

Hierbij mijn excuses. Ik wist echt niet dat het niet mocht. Hopelijk krijgen we een 2e kans.

-Spooky321

• Agree Agree x 6
  6. Eierdopjes Redstone Miner DRC Veteran

Hoi,
    Ik zit op het zelfde IP dus ik kan er ook niet op. Ik heb niks te maken gehad met duplicatie.
    Eierdopjes

• Agree Agree x 3
    • Like Like x 2
    • Funny Funny x 1
  7. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Erg vervelend eierdopjes, maar zo gaat dat nou eenmaal met dit soort dingen. Als er ergens een IPban als straf op staat dan hebben meer mensen daar vaak last van.

Producer,

Gezond verstand had je al heel ver gebracht, en ik schat je eigenlijk ook wel zo in dat je donders goed weet dat je niet dingen mag dupliceren.

Remco, erg jammer dat je niet helemaal de waarheid verteld. Je wist heel goed dat het een glitch was. Iedereen weet dat je die moet melden. Ik vraag aan jou even heel goed na te denken of je niet wist of het een glitch was en ik zeg heel goed nadenken. Beter iets toegeven wat je fout hebt gedaan dan ergere consequenties.

Verder graag deze unbantopic voor Producer houden en niemand anders meer op reageren. Remco vraag zelf even unban aan op een eigen topic als je die al niet hebt.

vriendelijke groet

• Agree Agree x 2
    • Like Like x 1
  8. Producer Gold Miner DRC Veteran

Ik had al gezien dat er dit soort dingen vaker gemaakt werden. Dus ging ik ervan uit dat het mocht en heb ik gewoon gedaan alsof het mocht. Als ik wist dat het tegen de regels was, zou ik er niet constant over praten met Spooky. Ik weet goed genoeg dat mod's berichten meelezen en dan zou het heel dom zijn om jezelf te verraden.

Ik berijp het ergens wel dat mijn verhaal slap overkomt naar jou, maar ik kan niets anders zeggen dan de waarheid. Het is wel vrij slap dat ik het niet wist en ik niet naar de regels heb gekeken, maar het is de waarheid, en ik hoop dat je het begrijpt.

Ik vind persoonlijk dat een IPban voor onwetendheid vrij streng.

Last edited: Feb 16, 2015
  9. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Ik ga even inhaken, hoezo een IPban voor onwetendheid? Bloedbaard heeft tegen je gezegd dat het niet mocht.
    Als jij 'm vanaf dat moment afgebroken had was er geen probleem geweest.

Last edited: Feb 16, 2015
    • Winner Winner x 3
  10. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

De opmerkingen wat jij streng en rechtvaardig vindt, vind ik persoonlijk niet erg relevant, maar dat ter zijde.

Als ik nou had teruggevonden dat je er heel open in was geweest in de chat, dan had ik je verhaal zo geloofd. Er werd echter heel geheimzinnig over gedaan door zowel jou als spooky. Verder heeft bloedbaard inderdaad gezegd da het niet mocht, dus op zijn laatst had je het toen kunnen weten.
    Ik heb toen (vraag Anesitas) een aantal minuten gewacht met bannen, om jullie nog een kans te geven om het aan te geven, maar dat hebben jullie niet gedaan.

Na overleg met de anderen zijn we dus van mening dat je wel degelijk had kunnen en moeten weten dat het niet mocht.
    Een IPban vinden wij ook te ver gaan. Daarom ben je vanaf gisteren 8 weken geband van de server.

We zien je graag over 8 weken weer. Maak dan even een unban topic aan zodat we je kunnen unbannen.

vriendelijke groet,

Koolmees71

TOPIC GESLOTEN

• Winner Winner x 1
Thread Status:
Not open for further replies.