Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Unban request' started by altin0492, Jun 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Minecraft naam: Altin0492 en thisjeboysafa
    Wat heb je gedaan: xray gebruikt?
    Wie heeft je gebant: Ik denk Dutch_nl

Ik was op de avond aan het minen met me beste vriend die ik ken in real life.
    En we hadden niks te doen en gingen dus strip-minen en me vriend staat bekend dat hij altijd geluk heeft.
    We hadden al 3 of 4 keer diamond blokken gevonden en ik had me fortune3 diamanden pickaxe bij en al aardig veel diamanten op gegraven en toen zag ik in me inventory opeens dat me pickaxe eruit was gehaald en me diamanten tot me schrik! Dus ik dacht wat is er gebeurt? Ik wou net een screenshot maken en toen stond er: 'you have be banned for xray' tot me verbazing want ik heb geen xray mod geinstalleerd en geen texturepack ervan gehad nooit niet enigste mods die ik bezit is Optifine en Rei's minimap, niks mis mee toch ? Ik speel al heellang Dutchrastacraft en ik stem iedere dag ik vind het een topserver. Om me verhaal af te ronden wil ik graag weer toegang tot jullie server en nog meer plezier beleven want ik heb er naar me zin en ik gebruik geen mods die niet zijn toegestaan.
    Wij zijn wel de jongens die de regels altijd naleven of het nou is op een server of in het echte leven.
    We zullen heel dankbaar zijn als jullie ons weer toelaten in jullie server.

Groetjes,

Altin0492 en thisjeboysafa

2. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Zo, dat is snel...

Hahaha, ik volgde jullie al een half uur en wat jullie doen is heel handig, dat moet ik toegeven. Dutch heeft de laatste 15 minuten nog geholpen.
    thisjeboysafa heeft al 17000 claimblokken en geen claims. Een jongen die veel geluk heeft, laat me niet lachen..... Hij moet trouwens zelf een ticket aanmaken, anders geen kans.

Hij xrayed en jij pakt dan de dia. Genoeg bewijs dat hij niet geluk heeft, maar keihard Xrayd.

Ik geloof heel erg goed dat jij geen xray hebt gebruikt (wel fastplace trouwens, dus Nodus heb je wss wel), maar dat maakt in dit geval ook niet uit. Jullie hoorden bij elkaar en hij heeft zeker en vast xray gebruikt. Jij hebt die dia gepakt terwijl je dat wist.

Kortom een heel erg mooi verhaal voor in de boeken en ik moet toegeven dat het mooi geprobeerd is. Volgens mij hebben jullie dit al een tijdje kunnen doen zo, ook met albionTje (ja, jammer dat dat account nu ook banned is).

Dus je verhaal is van alle kanten aan elkaar gelogen. Hier nog even je Rate of Xray
    http://puu.sh/3hmhX.png

mvg
    koolmees71

3. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Zoals je zelf kunt zien is de percentage diamanten maar 2procent ik weet niet of dat veel is maar ik heb geen xray en geen idee wat fastplace inhoud dus dat zou ik wel fijn vinden om te weten. En thisjeboysafa zegt op skype dat hij diamanten vind en ik ze kan opgraven met me fortune 3 hij zegt dat hij geen xray gebruikt heeft maar dat weet ik ook niet zo zeker ik heb ze alleen opgegraven vanwege me fortune 3 pickaxe's. Ik in iedergeval met 100% eerlijkheid heb geen xray gebruikt en geen andere mods die niet door DRC word toegestaan dus ik wil hierbij vragen of Dit IP adress word unband zodat me kleien broertje wel kan spelen op DRC en als het moet zoek ik wel een andere server. en tenslotte wil ik geen verdere valse beschuldige horen en weten wat "Fastplace" betekent uitgelegt door U

mvg,

Altin0492

4. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

"en tenslotte wil ik..........."
    Ik denk niet dat jij op het moment iets te willen hebt. Ik wil eerst weten wat hier aan de hand is. thisjeboysafa moet daarom ook een topic aanmaken en uitleggen wat hij gedaan heeft. Ik ban niemand zomaar, loop hier al langer rond.
    2% is heel veel. 0,02 is normaal met dia. Ik heb nooit gezegd dat jij xray gebruikt hebt. Ik zeg alleen dat jij zijn dia mijnt die met Xray zijn gevonden en dat is net zo strafbaar.
    "fastplace" is door Dutch_nl gezien en is een manier om snel blokken te plaatsen. Vind ik niet zo belangrijk.

kortom eerst de hele waarheid en dan kan ik de straf bepalen en voor wie. En als ik jou was zou ik dus gewoon de waarheid gaan vertellen.

morgen verder
    Koolmees

5. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Ik zal thisjeboysafa hierover meer informeren en aansporen tot het maken van een account op dit forum.
    En ik zou graag met een beetje respect willen behandeld worden dat doe ik ook... "Ik denk niet dat jij op het moment iets te willen hebt." En hij zal zijn deel van het verhaal op dit topic plaatsen of moet er een nieuwe topic aangemaakt worden? En tegen Dutch_nl wil ik zeggen dat ik geen Nodus gebruik ofiets dergelijks want ik kan ook natuurlijk snelle "trickerfingers" hebben want ik game niet alleen op de pc. Tot morgen of nu als het nog kan. Groetjes Altin0492

6. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

7. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Zouden jullie misschien sneller kunnen reageren ? Maar als jullie het druk hebben begrijp ik dat ook.

Alvast bedankt.

groetjes,

Altin0492:)

8. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

....... gelukkig snap je dat we het druk hebben met RL dingen. Erg fijn, dank je.

9. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste Koolmees71,

Ik heb zonet de reactie van U op thisjeboysafa's topic zojuist gelezen en ik snap nog niet echt wat U niet begrijpt aan het verhaal?
    Zoals ik het al zei ik wist niet dat thisjeboysafa xray gebruikt, en hij heeft het in zijn topic vastgesteld dat hij het wel heeft gebruikt en mij niks heeft vertelt. Dit had ik niet aan zien komen eerlijk gezegt. Zoals ik ook al eerder zei wij zijn eerlijke jongens en we vertellen geen lulverhalen. Aangezien thisjeboysafa 167 uren op de server online is geweest en geen claims heeft gezet snap ik niet wat jullie hier mee bedoelen ik heb hem gewoon trust gegeven in mijn dorp waar ik met meerdere jongens in leef en en hun hebben ook trust.
    Ik vind dat claimen een heel ander onderwerp en heeft hier niks mee te maken vind ik.

Zijn er nog onduidelijkheden voor jullie? Vragen kan altijd.

Ik hoop op een spoedige antwoord.

Mvg,

Altin0492

10. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Beste Altin0492,

Spijtig dat je niet helemaal begrijpt wat ik niet snap aan het verhaal. Zoals ik al zei, klopt er iets niet aan het verhaal dat jullie vertellen en wat ik en Dutch_NL hebben gezien en wat onze plugins vertellen. Ik ben een geduldig persoon en ben positief gestemd dat de waarheid door 1 van jullie twee gesproken gaat worden. Jullie zijn geen verkeerde mensen, dus dat gebeurd vanzelf.

Wat mij positief stemt is dat je niet weet wat mijn verhaal over de claims met jullie actie te maken heeft. Je snapt dat ik dat wel weet.

Ik heb eerlijk gezegd geen vragen of onduidelijkheden hoor. Ik wil gewoon de waarheid en zonder de waarheid gebeurd er hier niets. Je bent een intelligent persoon, dus je snapt dat ik het bewijs voor de feiten die ik aan jullie vraag hier achter de hand heb.

Kijk jij weet de waarheid en ik weet de waarheid. Ik vind het echt een knap staaltje werk wat jullie hebben gedaan en ik kwam er echt per toeval achter en heel laat. En in tegenstelling tot wat je suggereert heb ik veel respect voor iedereen hier. Maar ik ben er ook om de regels te handhaven. Nu is het dus wachten tot jullie het hele verhaal vertellen Ik heb geduld.

met vriendelijke groet,

koolmees71

PS in tegenstelling tot wat er uit je reacties zou kunnen worden geconcludeerd "eerder reageren" en "respect" is het op het moment zo dat wij de regie in handen hebben.

11. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste Koolmees71,

Ik heb veel respect voor U en uw geduldigheid.
    Ik in tegen heb niet veel geduld vandaar de respect.

Wat ik nu begrijp van U is dat ik moet zeggen dat ik xray heb gebruikt? En het moet vertellen? Ook al is dat niet de waarheid?
    Ik dacht dat U de waarheid wou horen?
    De waarheid staat hier zwart op wit en ook in de topic van thisjeboysafa.
    En dit is zeker geen 'heldendaad' of iets dergelijks van thisjeboysafa.
    We hebben beide ons verhaal gedaan wat 100% klopt aan alle kanten.
    En ik denk ook dat U wat flexibele persoon bent en het verhaal/waarheid dat U in uw hoofd heeft een beetje toepast.
    Het verhaal zoals wij het vertellen klopt.
    Het stukje van uw over het dat ik er wel iets van afwist klopt dus niet.
    Dit is de waarheid helemaal.

Ben ik iets vergeten? Vul maar aan of laat het me weten

Groetjes,

Altin0492

12. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste Koolmees71,

Ik heb zonet alle regels gelezen pak hem beet rond de 6 keer en ik wil U op attent maken dat:
    • Regel 9: Gebruik geen X-ray mod of x-ray textuur packs.
    Zoals U eerder zei in dit topic dat: "Ik zeg alleen dat jij zijn dia mijnt die met Xray zijn gevonden en dat is net zo strafbaar." Dit staat niet in de regels vermeld aldus niet verboden. Nog een reden voor unban lijkt me toch ? Feit is wel dat het gebeurt is dat ik zijn diamanten gemind heb die met xray zijn gevonden door thisjeboysafa dat is toegeven door hem. Maar hij heeft me niet geïnformeerd over een xray mod/texture pack die hij gebruikt heeft op dat moment. Ik heb het dus onbewust gemind. Verder zou ik als tip willen mee geven dat dit: "Ik zeg alleen dat jij zijn dia mijnt die met Xray zijn gevonden en dat is net zo strafbaar." In de regels van DRC word toegepast om problemen in de toekomst te verkomen door andere spelers in DRC. Met vriendelijke groet, Altin0492 PS: Kan ik nog steeds stemmen en DRC credits ontvangen op me account dat zou fijn zijn als ik weer online kan hoop ik..

13. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Beste,

Haha goed geprobeerd. Maar jij bent even schuldig (tot nu toe) als die andere persoon, aangezien jij medeplichtig bent aan het gebruik van xray.

De laatste zin even lezen kan ook wonderen doen :)
    'Er is geen discussie mogelijk
    over de regels en/of hun
    interpretatie!'

En ja als het goed is kan je verder stemmen.

14. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste Koolmees71 en JelleDRC,

Ik ben onschuldig.
    Ik heb niet bewust mee gedaan met thisjeboysafa's zijn activiteiten.
    Ik speel al langer DRC dan thisjeboysafa en ik ken de regels nauwkeurig want ik ben best wel vaak op het forum van DRC.
    Omdat thisjeboysafa Xrayd moet ik ook bestraft worden met een IPban i.p.v. een account ban (of hoe jullie het ook noemen niet belangrijk)? Wat niet logisch is dus ten eerste de IPban want dit is jammer voor me broertje (AlbionTje) want hij staat hier volkomen buiten even als ik zelf want ik gebruik geen mods die door jullie word verboden. En ten tweede is het logisch dat je ge'enchantent pickaxe's uit je inventory worden gehaald en vervangen word door bows ? Graag wil ik daar meer duidelijkheid over.

Ik aanvaard wel een andere sanctie voor me onbewuste medeplichtigheid (door jullie gezien als bewuste medeplichtige).
    Een redelijke sanctie vind ik is 1-week geen toegang tot de server voor het account Altin0492 en geen IPban.
    De IPban vind ik in deze situatie onredelijk. En ik zal de gedurende week niet durven om op een andere account op DRC te komen want jullie zien de IP adress toch wel en ik weet er alles van af.

Als zoiets weer in de toekomst mocht gebeuren mogen jullie me voor altijd de toegang tot de server ontzeggen.
    Ik zal vanaf nu en in me verdere speelplezier in DRC vaker opletten als ik met iemand mine maar natuurlijk ook met andere dingen die niet mogen:) ( Als ik dan wel weer de toegang krijg tot jullie server)

mvg,

Altin0492

PS: In alinea 2 zeg ik niet dat het moet, maar zie het als een suggestie die ik wel als redelijk zie.

15. Dutch_NL Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

altin, als ik een fiets pik en geef hem aan jou, dan zijn we toch allebij strafbaar? zoiets heet heling
    Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft.
    xray is net een betonschaar waarmee je het slot van een fiets kapot knipt...

thisjeboysafa gebruikt de betonschaar en jij neemt de fiets over
    thisjeboysafa gebruikt xray en jij neemt de diamanten over

dus je bent volgens de nederlandse en belgse wet gewoon strafbaar...

16. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste Allemaal,

Ik snap wat je bedoelt met heling en dat idee had ik ook in me achter hoofd.(naderhand)
    Het is strafbaar in REAL LIFE. ( Ik denk eerlijk gezegt dat een rechter dit vierkant uit zou uitlachen)
    Ik denk dat dit onderwerp buiten deze topic staat.
    Evenals is heling niet verboden op DRC.
    Denk ik tenminste want ik zie het niet tussen staan jullie wel ?(laat het me weten)
    Ik wil graag meer duidelijkheid over deze kwestie want ik vind het een beetje rommelig worden doordat er nu al 3 Moderator/Admin/Owner reageert.
    Ik weet niet waarop ik moet reageren ik heb alles geprobeerd ik wacht eerlijk gezegd op het beslissende antwoord.
    Altin0492 wel of niet unbannen?
    Als jullie nog iets willen horen of vragen hebben aan mij stel ze gerust dat doe ik ook eventueel met/zonder suggesties wat er beter kan in de server.
    Dat kunnen jullie ook na mij toe doen, zodat ik in het vervolg me eigen beter aanpas na de smaak van de Moderators/Admins/Owners.

mvg,

Altin0492

17. altin0492 Nether Explorer DRC Veteran

Beste iedereen,

Ik klein vraagje buiten om deze topic.
    Hoe heet de texturepack die je op het achtergrond ziet op het DRC forum ziet er epic uit.

mvg,

Altin0492

18. koolmees71 Server Moderator Staff Member Server Moderator

Ik had gisteren om 23:50 al een berichtt hier achter gelaten, maar die is door de site niet verwerkt.

Beste Altin,

Om willekeurigheid tegen te gaan vragen wij elkaar regelmatig onze mening bij de post te zetten. Dat geeft vaak een duidelijker beeld hoe wij erover denken. Als je eenmaal hier belandt, dan kun je zeggen dat "het niet in de regels staat", maar als wij die regels wel zo interpreteren, dan is het alsnog niet mogelijk. Het veiligste is gewoon ver van de grens van de regels handelen.

Xray is verboden hier op de server en daar krijg je een IPban voor. Het gebruik maken van van Xray via iemand anders is ook verboden. Of het nu bekend of niet is. Ik laat het graag aan het gezond verstand over van de spelers om ervoor te zorgen dat ze niet in de problemen raken. Achteraf proberen dingen goed te praten is geen optie.

Wij vinden wel dat het gebruik van Xray via iemand anders in dit specifieke geval niet hetzelfde is als Xray zelf hebben. Dat hebben we nog niet vast kunnen stellen bij je.

Kortom we zijn van mening dat je zeker fout zit, maar willen je een mildere straf geven. Dat betekend dat je de spullen kwijt bent die ik van je afpakte en dat je een tempban van 1 week krijgt. De IPban is opgeheven en je broertje kan er weer op.

Je snapt wel dat dit betekend dat we ten eerste je nauwkeurig gaan volgen en de regels strenger gaan hanteren bij jou. Dit is dus een laatste kans.

De ban verloopt vanzelf, dit topic is nu gesloten.

vr groet,
    Koolmees71

Thread Status:
Not open for further replies.