Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by vibrocil, Mar 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vibrocil Woodcutter DRC Player

Voor de geïntereseerden:

Optifine is niet compatibel met minecraftforge, of toch zo zeggen ze...
    Wil je ze echter wel allebei, doe dan dit:

-Ga naar minecraftforge.net en download minecraftforge-universal-1.5-7.7.0.583.zip
    -Je pakt het bestand uit in een tijdelijke folder en verwijdert het bestand bfz.class
    -Maak terug een zip van de overblijvende bestanden
    -Download OptiFine 1.5.0 HD U A3 van Optifine.net
    -Open Magic Launcher, als je deze nog niet hebt, googlen en downloaden (kan zijn dat het ook met MultiMc werkt, nog niet getest)
    -Ga naar Setup en klik daar op new, bij copy from zorgen dat het streepje er staat zodat je een vers profiel hebt.
    -Voeg je zelfgemaakte minecraftforge zip als eerste toe en daarna je optifine. (de add knop)
    -Even testen of het werkt met Test
    -Daarna kun je de reeds naar 1.5.0 geupdate mods ook toevoegen aan je lijstje zoals Rei's Minimap en InvTweaks
    -Op OK drukken en Loginnen

Bij test is het normaal dat je je niet kan aanmelden op de dutchrastacraft server, is maar om te testen.
    Minecraft forge en Optifine tonen beiden 1 error, dat doet forge altijd en Optifine moet nog worden geupdate wat één dezer dagen zal gebeuren.

Success ermee zou ik zeggen!

2. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

MCforge en Optifine zijn wel compatibel! Alleen, de MCforge waarmee Optifine compatibel is heeft een foute checksum. En hier Dus dat wordt kiezen
    Optifine MCForge of . Wachten dus tot Optifine update.

Edi: is A3 al uit?

3. vibrocil Woodcutter DRC Player

Als je op het minecraft forum zou kijken staat er bij optifine dat het niet compatibel is met minecraft forge, ja de A3 is al uit en op deze manier laat je ze samen werken... Heeft niets met een checksum te maken het is dat bfz.class bestand van forge dat optifine niet pakt, door het uit forge te verwijderen gebruik je die van optifine en werken ze beiden...

Attached Files:

4. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Ja hij is uit maar alles preview...

5. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Sorry, ik dacht dat A3 nog ni uitwas ik ben net gaan kijken en ja, die is al uit. En hij heeft geen compitability met forge (dat had a2 we

Nog een vraagje hoe doe ik de nieuwe inventory tweak? Rechtsreeks in de minecraft ja, in de mos folder of in de coremods folder?

6. vibrocil Woodcutter DRC Player

En werkt prima...

Preview OptiFine A3 Ultra for Minecraft 1.5: (fixed performance with larger texture packs, fixed animations without properties, added Mipmaps, not active: AA, AF and Connected Textures, not compatible with Forge)

Minecraft 1.5 reorganizes the texture handling so a lot of functionality has to be rewritten.
    - Source merge - √
    - Compiling - √
    - HD Fonts - √
    - Smooth Lighting - √
    - Smooth Lighting Level - √
    - Better Snow - √
    - Better Grass - √
    - Mipmaps - √
    - Antialiasing - TODO
    - Anisotropic Filtering - TODO
    - Connected Textures - TODO
    - Natural Textures - 80%
    - 3D Items - √
    - Optimization - TODO
    - Forge compatibility - TODO
    - Trapped Chest - √
    - Random Mobs - TODO

Is geen beta ofzo gewoon bepaalde onderdelen die nog niet af zijn... Bij updaten van mods moet je niet echt veel veranderen aan je code trouwens, enkel de juiste CLASS bestanden veranderen van naam. Paar mensen die ik ken gebruiken hem ook en geen klachten...

7. vibrocil Woodcutter DRC Player

Rechtstreeks zou ook moeten lukken, ik gebruik Magic Launcher voor het gemak... Gewoon toevoegen als mod bij de rest en klaar...

EDIT: Alles backuppen hé ;)

8. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Nee, ik hou niet zo van magiclauncher. Ik heb mijn eigen snelkoppeling java statement ding waardoor MC compleet ni laggt, en die statement werken niet in magiclauncher.

9. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Ik heb hem woensdag er ook ingezet ;) werkt voor bij perfect :p

10. vibrocil Woodcutter DRC Player

Ik draai Magic Launcher en minecraft dus ook op een minilaptop van 5 jaar oud met een intel integrated graphics card zonder lag... Wel even je ram instellen, LWJGL updaten en ervoor zorgen dat je java-versie juist staat... Ook merkte ik dat Magic Launcher op de één of andere manier mods pakt die (voor mij dan) niet werken bij het rechtstreeks invoegen (alsook niet in MultiMc) Ik test nogal veel... :p

EDIT:
    Het is trouwens dankzij de log van Magic Launcher dat ik deze oplossing vond...

11. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Ik heb het net geprobeert, en jouw instllatie wijze is fout!!!!!!!!!!!!!!!!! Je moet Optifine altijd NA andere minecraft.jar mods installeren! dan werkt hij perfect!!! met A3 ja!

12. vibrocil Woodcutter DRC Player

Kun je misschien in plaats van altijd zo heftig te reageren eens zeggen van, ah bij mij moest ik optifine als laatst installeren, dank je dat ik mijn mods terug kan gebruiken?
    Gebruik je Magic Launcher? Waarschijnlijk niet, dan volg je zelfst mijn installatiewijze niet.
    Kijk mijn screenshot...Elke keer dat jij zegt in dit forum dat ik fout ben, ben je het zelf.
    A4 is al uit trouwens en ik kan bevestigen dat deze methode nog steeds werkt, je komt zelfst altijd een stapje achter...

Attached Files:

13. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Releasen ze nog een? Veel te veel. En ik heb het geïnstalleerd zoals de makers van optifine het bedoelden. Normaal kun je zonder die class te verwijderen nog altijd de 2 combineren. Dan is het faal voor de maker die zegt dat ze ni compatibel zijn

14. vibrocil Woodcutter DRC Player

UPDATE: werkt ook met de nieuwe modloader!!! bfz.class verwijderen en geen errors meer!

Attached Files:

15. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

alsof die errors uitmaken!

16. vibrocil Woodcutter DRC Player

Bij Magic Launcher wel, waar de OP eigenlijk over gaat, dat jij het op jouw manier doet is iets anders en heeft eigenlijk niets met deze post te maken...Bedankt voor nogmaals een nutteloos antwoord, je hebt er net voor gezorgt dat als ik nog eens iets vind dat mensen kan helpen ik het gewoon voor mezelf zal houden.

17. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Als mensen gewoon doen wat de modmaker zegt hoe ze het moeten doen lukt het hun ook wel.

Thread Status:
Not open for further replies.