Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Complaints' started by RubenBossie, Aug 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RubenBossie Woodcutter DRC Player

Hallo,
    Ik wil een klacht indienen tegen de spelers wadu436 en guido
    deze blackmailen mijn zoon, en hebben rikkie2002 voor 7 dagen voor niks gebanned.
    Verder vernielen ze alles wat mijn zoon heeft opgebouwd.
    Volgens mij mag dit niet volgens jullie regels.

Sjoerd

2. Gewoonbastijn Redstone Miner DRC Veteran

als het niet geclaimt is, mag het, dat is je eigen risico.

• Like Like x 4
  3. GuidoVI Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

lol wij mogen gewoon dingen pakken als het niet geclaimd is, en wat is nou weer blackmailen?
    en over dat wij rikkie2002 voor 7 dagen geband hebben klopt niks van wij kunnen nieteens bannen?

• Like Like x 1
  4. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

rikie is voor 7dagen banned omdat die een valluik heeft gemakt, en hij is geband door Maxuseant.
    Blackmailen heb ik ook geen idee wat u daarmee bedoelt.
    Maar wij deden niets tegen de regels.

• Like Like x 3
  5. Gewoonbastijn Redstone Miner DRC Veteran

Beste Sjoerd.

Jou ''Broertje" Heeft 2 regels over treden!

• Regel 25: Geen 'traps' of valkuilen maken.
    En
    • Regel 27: Geen 1x1 torens en 1x1 putten.
    Dus een ban is oprecht.

6. UltraVioletGamer Gold Miner DRC Veteran

@Wadu en Guido. Ok, het is op deze server verboden om te griefen maar hoe kan
    je nou griefen? Er is protectie! Nee zo is het niet in DRC zit zeker wel een term van.
    Ik zal even een voorbeeld geven; Mijn huis door mij gebouwd is half geclaimed, wadu
    komt op bezoek en pakt precies de hele helft mee. Dat is wel degelijk griefen.

Voor de rest weet ik niet wat jullie hebben gedaan hoor maar er kan wel
    zeker gegriefd worden op een protectie server. Zie het als een auto
    die niet in de garage staat al hoewel ik die maar niet zal griefen gehe.

7. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Ik heb al zovaak aan mods gevragad en wat niet geclaimd is mag je weghakken

• Like Like x 1
  8. Gewoonbastijn Redstone Miner DRC Veteran

Het Fenomeen Claimen of Protecten van je spullen, is er niet zomaar, het zorgt dat andere spelers niet je spullen kunnen pakken, of weg halen. alles wat niet geclaimt is, zie ik als bouw grond, gewone grond, waar iederen iets mee kan doen, en dit topic, vind ik persoonlijk nergens op slaan!!!

9. UltraVioletGamer Gold Miner DRC Veteran

Er word ook voor niks om de 10 minuten in de chat geroepen dat griefen een ip ban oplevert... Dat is er voor de grap.
    want je kan helemaal niet griefen duuhuuu. IK weet niet wat jullie hebben gedaan en ga er ook niet van uit iets heel ergs
    maar ik wou jullie alleen laten weten dat er wel een vorm van griefen is en die ernst van zaken word wel bekeken door staffteam :)

10. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Er is een wetboek daar staat in dat je niet mag stelen ook een auto op de weg is van iemand dus dat zal dan ook geclaimd zijn volgens jou, of zie ik dat verkeerd?

En daarbij heb je in minecraft regels en Mods zorgen dat we ze naleven. Ooit aan een mod gevraagd of het mocht?
    Ik wel, als jij je halve huis nie geclaimd hebt en ik kom langs en zie dat dan ga ik opzoek naar stuff. Zo werkt dat nou eenmaal. Anders moet je maar heel je huis claimen.

Niet geclaimde dingen slopen is niet griefen

11. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

nee is heel weinig, kga hem btw terugbetalen vokgende keer als ik m on zie

12. GuidoVI Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

wrm terugbetalen lol je mag gewoon weghalen als het neit geclaimd is

• Like Like x 2
  13. Anesitas Server Admin Staff Member Server Admin

Ik ben wel van mening dat als je overduidelijk ziet dat iets niet natuurlijk gespawnd is, en er is meer dan 50% wel geclaimd en minder dan 50% niet, dat je in zo'n geval niet de persoon gaat 'straffen' door het on-geclaimde gedeelte weg te hakken.

14. Marvin Woodcutter DRC Veteran

Sorry maar als je ziet dat het van iemand is en het is niet geclaimed vindt ik het zeer kinderachtig om het gewoon weg te hakken. mischien meot hij het nog claimen, mischien heeft een fout geclaimed. Ik vindt het echt heel raar om de regels zo nauw te nemen en het dan toch weg te halen. Het gaat erom dat je iemand niet zijn plezier van het spelen af neemt, niet alleen omdat het "illegaal" is. Wees gewoon volwassen en laat het staan. Wadie en Guidie jullie zijn rijk genoeg :P Greed is nooit goed.

• Like Like x 3
  15. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Als het mij in de weg staat hak ik het gewoon weg.

• Like Like x 1
  16. UltraVioletGamer Gold Miner DRC Veteran

Ik vind het echt jammer dat jullie het niet snappen en ik probeer het zooo goed uit te leggen...
    • Regel 1: Niet griefen (Anderen hun werk kapot maken & onnodige putten maken in het gras).
    Als je anderen hun werk kapot maakt heb je ook risico op een ban! Ongeacht of het wel of niet geclaimed
    is. Een ander verhaal is dat als je aan iemand van de staff vraagt of hij/zij kan inschatten of het überhaubt
    weg mag dan mag het wel of niet weg. Eigen rechter spelen in dit scenario lijkt me niet bepaalt slim.

17. ikbennicky Nether Explorer DRC Veteran

Wat j altijd eerst moet doen bij weg hakken: vragen aan staff hoelang hij/zij online is geweest de staff beslist

18. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Ik ben niet rijk hoor, helemaal niet.
    Heb maar 10k hoor (wel een groot kasteel, maar ja)

Ik ga terug betalen (schuldgevoel begint op te komen :/)

19. RubenBossie Woodcutter DRC Player

Mijn zoontje had een deur gemaakt voor zijn huis, deze werd vernielt, en hij kreeg hem terug als hij 540 drc betaalde, dit heeft hij gedaan en daarna werd deze meteen weer vernield (door guido vi / wadu436) (blackmailen = chanteren), dit lijkt mij wel degelijk griefen/kwetsen/pesten en zeer kinderachtig.

<edit>Heb begrepen dat Wadu436 Rubenbossie terug gaat betalen, sportief. <edit>

gr Sjoerd

• Like Like x 1
  20. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Geachte,

Er zijn nog wat onduidelijkheden in verband met het griefen van ongeclaimd of onbeschermd gebied. Infeite valt het onder regel nummer 1 van onze regellijst en staat u volledig in uw recht om hier een bericht over te plaatsen. Ik sta nog steeds achter die regel maar zoals ik eerder heb vermeld zijn er wat onduidelijkheden over die regel en mijn staffleden zijn niet op de hoogte van hoe mijn standpunt hierover is. Ik zal het met hen bespreken zodra ik terug ben van mijn reis maar voor nu laat ik dit probleem aan mijn staffleden over.

Bedankt voor uw begrip.

• Like Like x 4
Thread Status:
Not open for further replies.