Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Suggestions' started by Julian1, Mar 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Julian1 Woodcutter DRC Player

Goedendag beste blokkenbouwers,

Zoals velen al gezien hebben is er een plan in ontwikkeling voor wereld 2.0 (nieuwe wereld). Meer informatie is hier te vinden: http://dutchrastacraft.nl/index.php?threads/wereld-reset-poll.1892/ Samengevat is er een plan om de huidige wereld te vervangen door een nieuwe wereld; wereld 2.0. Hier zitten voor- en nadelen aan. Belangrijkste reden voor wereld 2.0 is de huidige wildgroei van gebouwen en de slechts weinige grondstoffen die er nog zijn in bijvoorbeeld caves. Helaas zullen wel alle gebouwen verdwijnen en moet wereld 2.0 opnieuw opgebouwd worden - overigens kunnen alle bezittingen wel vanuit de huidige wereld naar 2.0 worden overgezet.

Het is nog niet zeker dat wereld 2.0 ook daadwerkelijk gestart wordt, maar met één stem verschil is het aantal voorstanders groter dan het aantal tegenstanders. De stafleden van de server zullen uiteindelijk een beslissing nemen.

Naar mijn mening is het van belang dat wereld 2.0 - nogmaals, wanneer die er ook daadwerkelijk komt - niet op de huidige wereld gaat lijken. Er zal tenslotte dan over enkele maanden opnieuw eenzelfde soort probleem ontstaan. Er zijn nieuwe inzichten nodig om structurele veranderingen aan te brengen. Concreet betekend dit: laat maar komen die ideeën voor wereld 2.0!

Voor de goede orde: dit topic is niet bedoeld om wereld 2.0 goed- of af te keuren. Het topic waarin discussie werd gevoerd is gesloten omdat het te onoverzichtelijk werd. In dit topic dus enkel ideeën opnoemen voor wereld 2.0. Gelieve niet op elkaars ideeën te reageren met "slecht idee" of "onuitvoerbaar" of "ja, daar ben ik het mee eens". Als je het ergens eens mee bent kun je de 'vind ik leuk' knop gebruiken. Als je het ergens niet mee eens bent hou je dat voor je en kan mogelijk later in een ander topic worden besproken.

Hopelijk neemt de staf van de DutchRastaCraft server de tijd om jullie ideeën te evalueren en mogelijk worden ze daadwerkelijk in wereld 2.0 ingebracht! Laat die ideeën dus maar komen!

Groet,

Julian (P3RF3CT10N)

2. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Ik veronderstel dat ik hier ideen mag posten, dus hier zijn err enkele:
    Een extra Wildlife wereld of Nature wereld die elke maand of 2 maand gereset wordt. Als die er komt is mijn naamsuggestie Wadu'sNature (lolz)
    Extra regels zodat mensen het landschap niet verzieken.
    Misschien zoals vroeger ook nog extra bouwplaatsen werelden voor mensen die geeen plaats meer vinden. (ik vond dat nooit leuk, dus ik bleef in DRC Classic wonen)
    Een helper teampje die de grief tickets mee beantwoord.

3. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Als eerst moet er als begin een georganiseerde spawn kommen. Dan is het in het begin netjes.
    Van daar uit moet je dus bouwen.

4. Brammes Guest

we moeten met terraincontrol aan de slag gaan, hiermee kunnen we costum biomes toevoegen en zelfs biomes weghalen...
    ( dus geen woestijn meer, of maar een beetje) iedereen haalt daarin zand weg en uiteindelijk ziet het er niet meer uit!.

ik zou het een redelijk vlakke world maken ( vol met bomen), met hier en daar fixe bergen.
    en niet teveel zee.

En flink wat ores in de grond laten genereren...

:)

• Like Like x 1
  5. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

Je bedoelt een groot lang weg stelsel om de spawn heen?
    Waar je dus langs de weg kan bouwen en day vrij groot doen.

En voor bram(mes) ik vind zee juist fijner daar zijn ook random eilanden en dan heb je je eigen eiland :3
    Ook gebruik ik de zee om in te mijnen (meer caves,niemandgeweest)

6. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Goed begin, maar doe dat voor een bepaalde radius rond de spawn. Want iedereen wil ook wel mountains zien. die desert mag voor overal

7. JelleDRC Server Owner Staff Member Server Owner

Ik had echt ook zoiets in gedachte.
    De huide wereld heeft echt TE veel zee...

• Like Like x 2
  8. ikbennicky Nether Explorer DRC Veteran

woestijnen zijn handig voor zand en glas als je te arm bent om te kopen (ook cactus) en mobspawners vind je er ook veel

9. BlackDragon Gold Miner DRC Player

Noord bergen​
    Oost zee​
    Zuid bos​
    West woestijn​
    Midden plain.​
    Misschien iets in die richting/meer biomes in die richtingen, (of andere richtingen) boei mij niet veel welke...​

• Like Like x 1
  10. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Is een leuk idee!
    Dan weet je welke biom je op gaat, maar hoe krijg je dit voorelkaar?

11. volhaas Nether Explorer DRC Veteran

World edit? Gewoon een ding kopieren en plakken :D

12. MarkedForDeath Nether Explorer DRC Veteran

Extreme mountains biome!

13. demychaos Hunter DRC Player

5 spawnpunten, 1 in het midden, en bij elke hoek van de map 1, die spawnpunten met wegen verbinden, op die manier kun je makkelijk en snel een bouwplek vinden.

14. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Daar zit heeeeeel veel werk in. Zeker met die wegen.
    Ik denk 1 Spawn die gewoon heel goed georganiseerd is.

• Like Like x 1
  15. demychaos Hunter DRC Player

spawnpunten kun je kopieren en de wegen met worldedit. zo gepiept lijkt mij. maarja, 't was maar een ideetje :p

16. stupidCow97 Nether Inhabitant DRC Veteran

Allen als je pad schreef wil doen naar de spawn point in de hoeken kan je het niet doen me World Edit... en je zit ook met hoogte :P

Verschilde spawn points kan wel. Waar moet alle maal goed geordende zijn ;)

17. milkacow Obsidian Miner DRC Veteran

Idee voor wereld 3.0 (niet 2.0)

Wat moet er komen:
    - Meer regels om het schoon te houden
    - bouwplaatsen??
    - een muur om de spawn om te laten zien waar je niet kan bouwen
    - 2 wereld/server

Nieuwe regels:
    -geen halve huizen, eerst je oude afbouwen.
    - (meer inbreng nodig, ben inspiratieloos)

Bouwplaatsen:
    Ik vind het persoonlijk niet echt een goed idee. Gewoon een spawn in het midden. Als je ergens anders wilt komen dan moet je maar doneren.

Een muur om de spawn:
    Een muurtje om de spawn om aan te geven waar je bouwradius is. Dan weet je ook waar je kunt bouwen.

2e server/ wereld.
    Hier moet je minen en wordt om de 2 maanden aan drc gekoppelt voor 3 dagen om je stuff over te zetten, je hebt de zelfde permissies als in DRC. Dit wordt ook om de 2 maanden gereset. (idee van Wadu met mijn deel er aan toegevoegt)

• Like Like x 1
  18. kristof Hunter DRC Veteran

gaan er rond de spawn plots? of gewoon zigzaggende wegen?

19. Brammes Guest

Oke, om te beginnen hebben we terraincontrol nodig met de juiste instellingen, ik ben vandaag wat aan het experimenteren geweest, het lukt wel een beetje maar niet zoals ik wil ....

(Als er iemand is die er meer verstand van heeft reageer dan even aub)

Ik ben bezig om te maken: een world met minder woestijnen en oceanen, veel bomen met hier en daar flinke bergen en natuurlijk een uitgebreid cave systeem!!
    ----------------------------------

Even om de spawn heen: ik zou het mooier vinden om er een stad achtig iets van te maken (waar niemand kan bouwen)
    Gewoon met een plein en winkels die adminshop spullen verkoopt.
    En dan de huidige shop opsplitsen in winkels (bijv. Houtwinkel , nature winkel) gewoon de categoreën uit de huidige shop..
    Mischien mogelijk om quest toe te voegen, waarmee je geld,items, of een paar permissies mee kunt vrijspelen (bijv. Ga via de rode draad in de spawn naar boven en lees sign) je loopt dan naar die plek , voltooid de quest en je krijgt dan de /back permission ( gewoon dst je meer te doen hebt)

Iik probeer het weekend wat settings uit, zal ze posten en hopen dat sven/jelle sommige delen kunnen/willen uitgaanvoeren in de toekomst!

Ik zie dit topic om gewoon allemaal te "brainstormen","ideeën posten" of hoe je het ook wilt noemen :)

• Like Like x 1
  20. Brammes Guest

Woestijnen zijn leuk, maar op grote servers zoals drc worden deze gewoon vernietigd, en rollbacke gaat niet zomaar omdat zand valt en daarmee data veranderd...

Thread Status:
Not open for further replies.