Welcome to our forum!

Do you want to become a member of our community? Join our forums now!

Register
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Discussion in 'Others' started by topvennie, Jun 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. topvennie Gold Miner DRC Veteran

Ik heb de laatste tijd meer en meer last van mijn WIFI op mijn computer. Ik heb een vaste computer en voor internet gebruik ik een adapter: NETGEAR Wireless-N Dual band.
    Mijn probleem is dat mijn internet zomaar uitvalt. Toen ik deze adapter kocht had ik daar geen probleem mee, ondertussen is hij ongeveer 9 maanden oud en nu valt hij plotseling uit. Vroeger gebeurde dit zelden maar nu gebeurt het meer en meer. Soms 1 keer per dag en soms 2 keer per uur. Dit is zeer vervelend wanneer ik online games speel omdat ik dan mijn verbinding verlies en zo alles kwijt ben. Maar wanneer ik hem eruit haal en er weer erin steek dan werkt het weer perfect. Ik denk niet dat het aan mijn internet zelf ligt omdat wanneer ik wel internet heb, het perfect werkt. Hoe kan ik dit oplossen? Iets dat ik moet doen met mijn adapter of gewoon een nieuwe kopen? Als ik een nieuwe zou moeten kopen, weten jullie een goede waarbij dit niet gebeurt na verloop van tijd.

Alvast bedankt,
    Topvennie

Plaats aub geen reacties hier waarin jullie zeggen dat ik dit op een computerforum moet vragen. Als er hier geen oplossing komt zal ik het alsnog op een computerforum plaatsen.

2. MeMatty Event Team Event Team

Ik had hetzelfde probleem.
    Heb je meerdere adapters in huis, die jullie gebruiken?

3. topvennie Gold Miner DRC Veteran

Mijn papa heeft er ook 1, ééntje van belkin.

4. MeMatty Event Team Event Team

Dus dit is de enigste die je in huis gebruikt? (Op dit moment)

5. topvennie Gold Miner DRC Veteran

Hoe zal ik het zeggen...
    Ik heb een computer en mijn papa heeft een computer die adapter nodig heeft.
    We hebben dus 2 adapters, 1 van mij en 1 van papa. Mijn adapter zit altijd in mijn computer en die van mijn papa zit altijd in zijn computer. Als we onze computers niet gebruiken zetten we beiden(ik denk toch dat mijn papa dat ook doet) onze computer op slaapstand. Ik weet niet of je dit beschouwt als in gebruik nemen maar als je dat beschouwt als in gebruik nemen dan zijn ze allebei altijd in gebruik.
    Momenteel is mijn papa niet thuis dus zit zijn computer op slaapstand.
    Ik ben dus de enigste op dit moment die een adapter gebruikt (als je een computer op slaapstand niet beschouwt als in gebruik) maar ook nu valt mijn adapter uit.

6. ADEdge Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Dit kan je makkelijk troubleshooten. Als je een kabel erin zet valt je internet ook weg? Zoja dan ligt het aan je computer/laptop. Zonee dan aan je adapter/modem.

Hoeveel apparaten gebruiken je wifi? En welke model modem/router heb je?

7. topvennie Gold Miner DRC Veteran

Die kabel ga niet lukken, mijn computer en de internet box staan op verschillende verdiepen.
    Ik denk dat er 2 vaste computers, 2 Ipads, 3GSM, 3 laptops ons internet gebruiken(in theorie) ik heb nog nooit meegemaakt dat er meer dan 5 toestellen het internet gebruiken. En bedoel je met router internetbox? Zoja is het b-box 2 van belgacom

8. Sgt_DeathReaper Redstone Miner DRC Veteran

heb ik ook laatst last van gehad kwam door een fout door de kpn box wat we hadden ophangen

9. MeMatty Event Team Event Team

Ik had ook zon adapter, net als jou.
    Het waren er meerdere.
    Later bleek dat als je te veel adapters gebruikt, dat het dan je internet verzwakt in plaats van versterkt.
    Misschien is het een idee om je adapter er een keer uit te halen? (Ook van je vader)
    Misschien doet het internet het dan wel?

10. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

Zet dan je box beneden. Ben jij de enige die dat probleem heeft?

11. Leon。 Lapis Lazuli Miner DRC Veteran

Jij bent niet de enige met dit probleem,
    Er zijn steeds meer mensen met dit probleem.

Voorbeelden;
    • Er komen mensen op bezoek en gebruiken je wifi, hierna doet de wifi het niet meer goed, de wifi valt af en toe uit of doet het helemaal niet meer.
    • Er zijn steeds meer storing bij de provider, je wifi & internet doet het minder goed of er is steeds een storing.
    • De router is oud/kapot, hierdoor doet de wifi en internet niet meer.
    Dit wordt meestal opgelost wanneer je de router reset (stekker er voor 30 seconden eruit, daarna er weer in)

12. topvennie Gold Miner DRC Veteran

als ik geen internet heb haal ik hem eruit en steek ik hem er weer in en bij mijn vader werkt hij perfect.
    --- This message was merged, Jun 25, 2015 ---
    ik ben de enige maar als ik met mijn Ipad op dezelfde locatie ga heb ik perfect internet bij mijn computer heb ik ook perfect internet(als hij werkt) maar soms valt de connectie weg om daarna weer te werken als ik de adapter eruit en er weer in steek

13. Wadu437 Stronghold Scavenger DRC Veteran

waarom gebruik je eigenlijk wifi op een desktop? En dan zal het aan de kaart van je desktop liggen

14. universal Gold Miner DRC Veteran

Bel je provider, service is meestal gratis en de kans is groot dat ze doorgaan met onderzoeken totdat ze zeker weten waar het probleem vandaan komt (ze moeten immers aannemelijk maken dat het niet aan hun ligt), Let wel dat je het in 90% van de gevallen kunt oplossen ZONDER extra spullen aan te schaffen. Zo kwam Ziggo hier laatst vertellen dat we alle tv-kabels moesten vervangen, terwijl die in het beton verwerkt zitten, nu werkt alles gewoon weer zonder iets te hebben vervangen. Dus blijf logisch nadenken, en durf tegen de servicemensen in te gaan. (aangezien je woordkeuze schat ik in dat je vader een betere is om te bellen).

Overigens hoeft het niet zo zijn dat als het bij de ene (in mijn geval tv) wél werkt, het aan het andere apparaat ligt.

15. MeMatty Event Team Event Team

Waar staat jouw computer en die van je vader?

16. topvennie Gold Miner DRC Veteran

ja...
    Mijn papa's computer staat ongeveer op 8 meter van de router en de mijne staat op 20 meter van de router

17. MeMatty Event Team Event Team

Dus het staat allebei op dezelfde verdieping?

18. topvennie Gold Miner DRC Veteran

Nee, die van mij papa staat op hetzelfde verdiep als de adapter maar de mijne staat op een verdiep hoger.

19. MeMatty Event Team Event Team

Dan kan het zo zijn, dat de ene adapter de ander verzwakt.
    Zoniet, dan zal ik het niet weten...

20. topvennie Gold Miner DRC Veteran

Ik zal het dan maar eens aan een computerwinkel vragen.
    Toch bedankt voor je hulp.

• Like Like x 1
Thread Status:
Not open for further replies.